اخبار داغ

از حاشیه های این هفته شورای شهر شیراز؛

بگو مگوی نایب رئیس شورای شهر و رئیس سازمان سیما و منظر شیراز/سازمان ما جای فساد نیست

بگو مگوی نایب رئیس شورای شهر و رئیس سازمان سیما و منظر شیراز/سازمان ما جای فساد نیست
صبوری گفت: نگاهی به حال و روز فضای سبز شهر شیراز نشان دهنده عدم طراوت و زوال است و می بینیم که فضای سبز شیراز رو به نابودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  شیرازه، صبوری نایب رئیس شورای شهر شیراز شامگاه دوشنبه در صحن علنی شورا تذکری به شهردار شیراز مبنی بر عملکرد ضعیف سازمان سیما و منظر شهرداری مطرح کرد و گفت: ضعف سازمان سیما و منظر بعد از انتصاب ریاست جدید این سازمان به شدت شهرداری و شهر شیراز را آزار می دهد و عدم توانایی میرزاوند در مدیریت سازمان تحت امر خود ناکارآمدی و نابسامانی را در این سازمان بیش از پیش نمایان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
 
,
ابراهیم صبوری بیان کرد: عدم وجود فرآیند شفاف در مسائل مالی سازمان باعث شکل گیری تخلفات عدیده ای در این سازمان شده است، جایی که متخلفان بزرگ در نابودسازی فضای سبز و مهاجمان به حریم فضای سبز از این عدم وجود فرآیند شفاف در مورد جرایم سوء استفاده کرده و خود را با تخلف و فساد از جریمه های واقعی وا می رهانند.
,
 
,
وی با اظهار اینکه این فضای غیر شفاف باعث ظلم و اجحاف در حق بسیاری از شهروندان ضعیف جامعه می شود که این نابسامانی تاکنون بارها از سوی شهروندان شیراز مورد اعتراض قرار گرفته است.
,
 
,
نایب رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: گستاخی و بی تدبیری سازمانی در این سازمان به گونه ای است که شهروندان را تهدید می کنند که اگر شکایت هم به شورا ببرید با مشکلات بیشتر روبرو خواهید شد چنانکه در دو پرونده خاص که بنده پیگیر بوده ام شهروندان به دلیل شکایت به شورا مجبور به پرداخت مبالغ بیشتر از مبالغ اولیه شده اند و حتی مورد تمسخر نیز واقع شده اند.
,
 
,
صبوری در ادامه با اعلام اینکه عدم توانایی مدیریت سازمان در سه حوزه فضای سبز و زیباسازی فضای شهری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی باعث شده شهر شیراز که روزی یکی از زیباترین شهرهای ایران و جهان بوده است امروزه در زمره شهرهای زشت منظر قرار گیرد.
,
 
,
به گزارش شیرازه، این صحبت های نایب رئیس در حالی است که شورای شهر بارها از عملکرد شهرداری در منظرسازی شهری در ایام نوروز تعریف و تمجید کرده و این منظرسازی را بی سابقه اعلام کرده بودند.
, شیرازه,
 
,
نایب رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: امیدوار بودیم که در حوزه فضای سبز با ورود تیم جدید اتفاقات بهتری بیفتد اما متاسفانه نگاهی به حال و روز فضای سبز شهر شیراز نشان دهنده عدم طراوت و زوال است و می بینیم که فضای سبز شیراز رو به نابودی است و این مدیریت با کمال تاسف هیچ برنامه مدونی برای جلوگیری از آن ندارد.
,
 
,
وی انتقادات دیگری درخصوص عدم مدیریت مصرف آب در سازمان سیما و منظر شهرداری که باعث هدر رفت آن می شود را مطرح کرد و گفت: بی تدبیری در واگذاری قراردادهای حوزه فضای سبز و عدم نظارت از سوی مدیریت این سازمان بر برون سپاری باعث تولید دلالان میلیاردر در این سازمان و شهری نابود شده در حوزه فضای سبز شده است.
,
 
,
این عضو شورای شهر با بیان اینکه مدارک بسیاری درمورد بی انضباطی ها در حوزه خرید گل و گیاه وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه تذکرهای دلسوزانه نمایندگان شورا با برخورد تمسخرآمیز مدیریت این سازمان روبرو شده است.
,
 
,
وی درخواست خود مبنی بر ساماندهی این حوزه و ترمیم ضعف مدیریتی این سازمان باید ظرف مدت یکماه آینده از طریق نیروهای کارآمد و متخصص در حوزه فضای سبز و زیباسازی تبلیغات شهری که منجربه حل شدن این مشکلات شود را خطاب به شهردار شیراز مطرح کرد.
,
 
,
اجازه دهید به صبوری سیلی بزنم!/ سازمان ما جای فساد نیست
,
 
,
شیرازه؛ عجیب تر از این سخنان انتقادی که به یک بارگی و بر خلاف گذشته در صحن علنی شورا مطرح شد حضور ناگهانی و با عصبانیت رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز در صحن علنی شورا بود.
, شیرازه,
 
,
جهانبخش میرزاوند که قصد مصاحبه با خبرنگاران داشت پیش از آنکه مطلبی بگوید با اصرار برخی از مسئولان شهرداری و شورای شهر شیراز به خارج از صحن هدایت شد؛ وی قبل از خروج خود از صحن شورا با بیان اینکه سازمان ما جای فساد نیست اصرار بر مصاحبه با خبرنگاران و یا سیلی زدن به نایب رئیس شورای شهر داشت.
,
 
,
لازم به ذکر است برخلاف پیگیری اصحاب رسانه برای صحبت با میرزاوند برخی تلاش بر صحبت نکردن وی و موکول کردن این گفتگو و سوال و جواب برای زمان دیگری داشتند که نهایتا خبرنگاران موفق شدند دقایقی با این مسئول صحبت کنند.
,
 
,
میرزاوند با عصبانیت از صحبت های نایب رئیس شورای شهر بیان کرد: فساد در هر کجا که باشد در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز وجود ندارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: بنده توضیحات خود را به‌ صورت مکتوب و یا طی یک نشست خبری در اختیار رسانه ها خواهم گذاشت.
,
 
,
در این میان زمزمه هایی از درخواست شخصی صبوری از رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری درخصوص تعیین یکی از آشنایان این عضو شورا به سمت معاونت سازمان سیمای شهری و واگذاری پیمانکاری بخشی از فعالیت ها به آشنایان صبوری رد و بدل می شد.
,
 
,
خبرنگاران صحت و سقم این موضوع را از میرزاوند جویا شدند و این مسئول به نحوه های مختلفی از ارائه پاسخ صریح و شفافی در این خصوص سر باز زد و بیان کرد که من کسی نیستم که به درخواست شخصی افراد پاسخ بدهم!
,
 
,
نایب رئیس شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تناقض های موجود و سوالات و حواشی ایجاد شده پاسخ داد.
,
 
,
پاسخ صبوری به اظهارات میرزاوند
,
 
,
صبوری با بیان اینکه سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز تاکنون عملکرد ضعیفی داشته و تخلفاتی نیز اتفاق افتاده است، در پاسخ به خبرنگار شیرازه درخصوص اینکه چرا تاکنون در این باره انتقاد و تذکری نداشته اید و سکوت پیشه کرده اید، گفت: بارها این موضوع به شهردار شیراز گفته شده که تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.
, شیرازه,
 
,
وی همچنین در پاسخ به علت تناقض موجود درخصوص جانبداری و تعریف و تمجید از عملکرد سازمان سیما و منظر شهرداری پس از ایام نوروز امسال و این انتقادات تند بر ضعف عملکردی این سازمان اذعان داشت: در ایام نوروز همه کمک کردند و مجموعه شهرداری پای کار بود و نتیجه نیز خوب بود وگرنه این سازمان به تنهایی فعالیتی درخور شیراز نداشته است.
,
 
,
این عضو شورای شهر درباره اینکه شایعاتی مبنی بر درخواست شخصی شما از رئیس سازمان سیما و منظر شهری به گوش می رسد، با تاکید بر اینکه هیچ گونه درخواستی در هیچ زمینه ای نداشته ام و این حرفها را تکذیب می کنم، تصریح کرد: در تمام خاندان ما هیچ پیمانکاری وجود ندارد، تنها شرکت سابق خودم فعالیت های پیمانکاری در حوزه برق را داشت که از ابتدای حضورم در شورای شهر سهام خود را واگذار کرده ام تا در چنین مواقعی حرف و حدیثی پیش نیاید.
,
 
,

به گزارش شیرازه، شعار شفافیت بارها و بارها از جانب مسئولان شهری و شورای شهر مطرح شده است اما در شرایط مختلفی با اینگونه حواشی ها که از ابتدای فعالیت شورای پنجم نیز کم هم نبوده است.

 
,

به گزارش شیرازه، شعار شفافیت بارها و بارها از جانب مسئولان شهری و شورای شهر مطرح شده است اما در شرایط مختلفی با اینگونه حواشی ها که از ابتدای فعالیت شورای پنجم نیز کم هم نبوده است.

, شیرازه,
 
,
لازم به ذکر است که در انتهای جلسه برخی از کارکنان شورای شهر سعی بر حل این موضوع و راه اندازی آشتی کنان! صبوری و میرزاوند را داشتند که رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز حاضر به این موضوع نشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه