اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان:

کیفیت آب شرب در روستاها به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود/ ۱۲۱ روستای استان زنجان با چالش کمبود آب مواجه هستند

کیفیت آب شرب در روستاها به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود/ ۱۲۱ روستای استان زنجان با چالش کمبود آب مواجه هستند
مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان با اشاره به کنترل کیفیت آب شرب در روستاها گفت: کیفیت آب شرب در روستاهای استان زنجان به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; رضا کابلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حوزه آب استان زنجان اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و مصرف آب و برداشت‌ها بیرویه از چاه‌های غیر مجاز و همچنین تاسیسات فرسوده از جمله عواملی هستند که بحران آب در استان زنجان را تشدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان 121 روستا از نظر وضعیت منابع آبی دچار چالش هستند بیان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم مشکل این روستاها برطرف شود.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به تامین آب شرب برخی از روستاهای استان زنجان به روش سیار افزود: برخی از روستاها در استان زنجان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند که با تانکر‌های آب در صدد تامین آب مورد نیازشان هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه شرکت آب فاضلاب برای حل مشکلات این 121 روستا برنامه‌ مدون و شفافی دارد خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک سایر نهادها و مشارکت‌های مردمی این برناهه‌ها به مرحله اجرا برسد.

,

کابلی در مورد کمبود تانکر به منظور آب رسانی سیار به روستاها افزود: مشکل کمبود تانکر در جلسه شورای برنامه ریزی نیز مطرح شد و استاندار نیز تاکید بر حل این مشکل داشتند گفت: در حال حاضر با یکی از شرکت‌ها قراردادی به منظور تامین آب شرب روستاییان منعقد کردیم و دو تانکر ویژه آب رسانی به روستاها فعالیت می‌کنند.

,

آبفار

, آبفار,

وی با اشاره به استفاده از مشارکت‌های مردمی در حل مشکلات آب در روستاها افزود: خود روستاییان مشارکت‌های بسیاری خوبی را با شرکت در خصوص تامین آب شرب دارند و در تلاش هستیم از ظرفیت خیران نیز در این زمینه استفاده کنیم.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه کیفیت آب از پارامتر‌های مهم‌ بوده که پیگیری می‌شود چرا که کیفیت آب از خطوط قرمز ما است افزود: کیفیت آبهای روستایی در استان زنجان کنترل می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سطح استان زنجان آب‌ آشامیدنی در روستاها به لحاظ فلزات سنگین پایش می‌شود.

,

کابلی با اشاره به اینکه در برخی از روستاها با کمبود آب مواجه هستیم و تامین آب شرب آنها نیز به دلیل شور بودن آب‌های زیرزمینی ممکن نیست بیان کرد: در این روستاها تا حل دائمی مشکل آب، به صورت موقتی دستگاه‌های آب شیرین کن قرار داده شده است.

,

وی با بیان اینکه آب رسانی به 218 روستا با مشارکت‌های مردمی برنامه ریزی شده است افزود: از این تعداد 149 روستا به اتمام رسیده و 37 روستا نیز در دست اقدام است.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه