اخبار داغ

با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی در قزوین؛

سیزدهمین جشنواره"تئاتر مردمی بچه‌های مسجد" گشایش یافت

سیزدهمین جشنواره"تئاتر مردمی بچه‌های مسجد" گشایش یافت
با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در قزوین سیزدهمین جشنواره"تئاتر مردمی بچه‌های مسجد" گشایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور مسئولان استانی و کشوری، گروه‌های تئاتر و علاقه‌مندان در گلزار شهدای قزوین گشایش یافت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح قزوین,

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این برنامه ضمن اشاره به اینکه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بعد از دو دهه تعطیلی سال گذشته با برگزاری دوازدهمین دوره در تهران دوباره فعالیت خود را از سر گرفت، افزود: امروز سیزدهمین جشنواره با امید به استمرار و اثربخشی در قزوین آغاز می‌کنیم. 

وی ادامه داد: این حرکت که با ساختار جدیدی نسبت به گذشته آغاز شده است موجب تحول در هنرمندان سراسر کشور خواهد شد. 
,
,
,
,
, ,
زارعی با اشاره به هنرمندانی که از در مساجد رشد کرده و امروز موفق شده‌اند، اظهار کرد: هم اکنون هنرمندان، بازیگران و نویسندگان خوبی در عرصه هنرهای نمایشی داریم که سال‌ها پیش از تئاتر در مساجد کار خود را آغاز کرده‌اند. 

وی ضمن اشاره به اهمیت در نظر گرفتن اصول در برگزاری جشنواره‌ها ابراز کرد: ما قصد داریم جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حرکتی روبه‌جلو و اصولی و طرحی بر اساس اندیشه جلو برود تا بتوانیم در آینده نزدیک آثار مثبت آن را در جامعه هنر ببینیم. 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به سوابق هنری فرج‌الله سلحشور هنرمند قزوینی تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد: این هنرمند قبل از انقلاب در مسجد «الجواد» کار خود را با به روی صحنه بردن تئاترهای با مضامین قرآنی آغاز کرد و بعد از انقلاب به سینما و تلویزیون روی آورد و با تولید آثاری همچون «ایوب پیامبر»، «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» تبدیل به یک هنرمند بین‌المللی شد. 

وی خاطرنشان کرد: سلحشور نشان داد که می‌توان از ابتدا با مسجد شروع کرد و بین‌المللی شد و سریالی ساخت که 5 میلیارد نفر در جهان به تماشای آن بنشینند. 

زارعی با اشاره به استعدادهایی که در مساجد وجود دارد، گفت: مسجد به‌عنوان یک پتانسیل قوی فرهنگی مخاطبان عظیمی دارد که می‌توانیم با پرورش استعدادها تئاترهایی را به مخاطبان مساجد عرضه کرده و آن‌ها را به هنرنمایش علاقه‌مند کنیم. 

وی خطاب به هنرمندان نمایش حاضر در این جشنواره گفت: شما می‌توانید با فعالیت گسترده و جذب مخاطب حداکثری به تئاتر مسئولان را ترغیب کنید تا سالن‌های مجهز تئاتر حرفه‌ای برای مخاطب احداث کنند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهار کرد: اگر مردم را به تئاتر علاقه‌مند کنیم فضا را برای توسعه فرهنگی ایجاد کرده‌ایم و اتفاقات بزرگی در حوزه اندیشه و فرهنگ جامعه ایرانی رقم خواهد خورد. 

زارعی در پایان با تأکید بر اینکه تئاتر می‌تواند به فرهیختگی جامعه کمک کند، گفت: نمایش چیزی جز اخلاق و عرضه مکارم اخلاق به مخاطب نیست، همان‌طور اسلام (ص) مبعوث شدند تا مکارم اخلاق را در جامعه ترویج دهند هنرمندان تئاتر نیز روی صحنه نباید چیزی جز مکارم اخلاق به مخاطب ارائه کنند. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه