اخبار داغ

دقایقی با خبرنگاران خراسان شمالی

دقایقی با خبرنگاران خراسان شمالی
تنها 17 مرداد روز خبرنگار نیست و روزهای ما وقتی است که در راستای رسالت‎مان گام برداریم و قلم بزنیم و آن‎گاه می‎توانیم این ادعا را داشته باشیم که خبرنگار هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، در روز خبرنگار خیلیها دست به کار میشوند و به انحای مختلف از خبرنگارها تجلیل میکنند. این امر گاه با یک هدیه همراه است و گاهی با یک پیامک و هدف قدردانی از زحمتکشان عرصه اطلاعرسانی است. عرصه خبر در این روز به شدت گسترده میشود و شاید در تنها مواقعی که خبرنگارها به چشم میآیند، اواسط مرداد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , عصر اترک، , عصر اترک، , در روز خبرنگار خیلی, , ها دست به کار می, , شوند و به انحای مختلف از خبرنگارها تجلیل می, , کنند. این امر گاه با یک هدیه همراه است و گاهی با یک پیامک و هدف قدردانی از زحمت, , کشان عرصه اطلاع, , رسانی است. عرصه خبر در این روز به شدت گسترده می, , شود و شاید در تنها مواقعی که خبرنگارها به چشم می, , آیند، اواسط مرداد باشد.,

با این بهانه به سراغ تعدادی از خبرنگاران هم استانی رفته ایم تا در یک جمله آنچه دوست دارند بیان کنند، لازم به ذکر است با توجه به بالابودن تعداد خبرنگاران با تعدادی از همکاران به نمایندگی از سایرین صحبت شده است...

,

 

,

, , ,

 

,

آرزو یزدانی، خبرنگار ایسنا می گوید: خبرنگاری؛مشق مشقت یا خبرنگاری یعنی ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

,

 

,

, ,

 

,

سمیرا نیستانی، خبرنگار شبستان ادامه می دهد: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند، رسانه ها و خبرنگاران مطالبه گر حقوق مردم هستند و مسئولین باید بیشتر توجه کنند، مسئولان باید در حوزه اطلاع رسانی ها و مواد رسانه به روز تر باشند و این خود کمک بزرگی به خبرنگار است.

,

 

,

, ,

 

,

جواد آگاهی، خبرنگار سیاهت شرق می گوید:  یکی از دغدغه های رسانه های استان تاثیر گذاری است، در واقع می خواهیم اطلاع رسان، آگاهی بخش و بیشتر از همه تاثیر گذار باشیم ، خبرنگار را می توان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین خواند، چرا که خبرنگاران به نسبت مسئولین بیشتر در ارتباط با مردم هستند، مردم با خبرنگاران بیشتر حس راحتی دارند.

,

وی ادامه می دهد: متاسفانه زمانی که از دستگاهی نقد می شود، به عنوان نقد مثبت دیده نمی شود، بلکه در قالب تخریب به آن نگاه می شود، باید خبرنگارها را بیشتر درک کنند، در گذشته مشکلات کمتری روبرو بودیم امروز که رسانه های مختلفی روی کار آمده اند، پراکندگی رسانه ای بیشتر شده است.

,

آگاهی می گوید: مدیران باید از ظرفیت خبرنگاران به عنوان مشاوران خودشان بهره بگیرند، تا مدیران در مواردی گل به خودی نزنند، گاها مدیران مواردی را مطرح کردند که دشمن سواستفاده کرده، احتمالا مدیر به تیز بینی و عمق رسانه پی نبرده است.

,

 

,

, ,

 

,

سیما وحدانی، خبرنگار روزنامه اتفاقیه می گوید: دبیر سرویس ورزش روزنامه اتفاقیه و  سابقه 10 سال فعالیت در این عرصه را دارد خواستار ارتقاء سطح سواد رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی استان شد و ابراز امیدواری کرد با مثبت اندیشی و دید مثبت مسئولان خبرنگاران بتوانند بر رسالت خود به نحو احسنت اهتمام ورزند.

,

 

,

, ,

 

,

فروزان بهروز ، خبرنگار روزنامه خراسان می گوید: گاهی به جمله یکی ازدوستانم  فکر می کنم که می گفت  ما خبرنگاران مانند داروهای تلخی هستیم که ای کاش اصل باشیم نه مشابه، دارویی که اگر نباشد درد ها مزمن و ریشه دار می شود ممکن است کام برخی تلخ شود اما ای کاش تحملمان کنند.

,

 

,

, ,

 

,

مرضیه مهربان، خبرنگار ایرنا به تبریکی زیبا به قلم خودش اکتفا می کند و ادامه می دهد: کلمه به حرکت قلم تو حرمت یافت، آنجا که برای گفتن حق واژه ها را به امانت گرفتی، تاحق دارها چکیده باورهایی را در لحظه لحظه ی زندگی شان حفظ کنند خبرنگار روزت مبارک.

,

 

,

, ,

 

,

هادی رحیمی، خبرنگار رسا می گوید: خبرنگاران داخلی در آگاهی بخشی و اصلاح امور مختلف خدمات چشمگیری داشته‌اند؛ اما جولان انبوه ‏کژی‌ها و کاستی‌ها در شئون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور گویای این موضوع است که ‏هنوز با تحقق شعار «رسانه رکن چهارم دموکراسی» فاصله مدیدی داریم. امید آن‌که در آینده نه‌چندان ‏دور شاهد ارتقای خبرنگاری حرفه‌ای و ایفای رسالت واقعی رسانه در کشور باشیم.

,

 

,

, ,

 

,

آرزو رحمانی خبرنگار پایگاه خبری راه ساجده (تخصصی بانوان و خانواده ) می گوید: خبرنگار را می توان به سان مادری دانست که گاه باید بگرید ،گاه بخندد و گاه صبور باشد اما همیشه باید آگاه و هوشیار و دغدغه مند باشد و مهم ترین صفتی که یک خبرنگار باید داشته باشد این است که عاشق این حرفه باشد تا توان ماندن در این کار را داشته باشد.

,

وی ادامه می دهد: خواسته ی من از مسئولان این است که به جایگاه خبرنگاران در جامعه و نقش شان و تاثیر گذاری شان توجه ویژه ای داشته باشند و با توجه به اینکه سایت ساجده تنها پایگاه اختصاصی ویژه بانوان است امید است که مسئولان خانم توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

,

 

,

, ,

 

,

میلاد حسین پور، خبرنگار فارس می گوید: ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز به شهادت رسیدن محمود صارمی و روز خبرنگار ، این روز باید زمانی برای بازخوانی رسالت قلم و خبر باشد و به میزان فاصله گرفتن از ذات رسانه که رسانا بودن میان مسئولان و مردم است، باید راه جدیدی را برای رسیدن به هدف آرمانی خبرنگاری ترسیم  و بازخوانی متناسب با روزگار را برای فعالیت های آینده تعریف کرد.

,

 

,

, ,

 

,

 امین عربشاهی، خبرنگار تسنیم ادامه می دهد: خبرنگاری آلبومی از لحظات زیبای خدمت به مردمی محروم و برآوردن آرزوهای رنج‌کشیدگان است. رسالتی که برای تمام عمر یک خبرنگار کافی است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه