اخبار داغ

خبرنگار چشم، گوش وزبان و دستی برای نوشتن دردهاست

خبرنگار چشم، گوش وزبان و دستی برای نوشتن دردهاست
نویسنده اسدآبادی نوشت: خبرنگار برای خودش نیست؛ او گوشی است برای شنیدن درد و دل مردم دهانی است برای گفتن حرف‌های مردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،  همزمان با سالروز 17 مردادماه روز خبرنگار، فاطمه بگزاده در یادداشتی در وصف حال و روز خبرنگار نوشت: همه شغل‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند؛ اما بعضی از شغل ها به طور خاص زیبا اند.   دنیای خبرنگاران دنیای فراز و نشیب‌هاست، دنیای رفتن و امدن‌ها، دنیا قلم دست گرفتن و روی کاغذ به رقص دراوردن، دنیا سوال و جواب‌ها، دنیای اشک‌ها و لبخندها.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

دنیایی که تا پا درونش نگذاری مزه‌اش را نمی‌فهمی. باید خیلی قوی باشی تا بتوانی یک خبرنگار را درک کنی. باید ان‌قدر محکم باشی تا حرف‌ها و برخوردهای تلخ و سفت و سخت و حتی شیرین از پای درت نیاورد.  

,


خبرنگاری فقط قلم دست گرفتن و کاغذ سیاه کردن نیست. خبرنگار یعنی سرک کشیدن در دنیای واقعیت‌هایی که گاهی ما ان‌ها را ان‌طور که باید نمی‌بینیم.  

,
,

می‌‌خواهم به خودم این اجازه را بدهم که این عزیزان را ادم‌های پر جنب و جوش زمینی بخوانم. ادم‌هایی که کوله بارشان پر است از گفته‌هایی که عطرش می‌پیچد داخل روزنامه‌ها و یا سایتهای که هرروز ورق می‌زنیم.

,


  می‌خواهم برای یک‌بار هم که شده از خودم بپرسم دنیای بی‌خبرنگار چه‌طور است؟ چشم‌هایم را می‌بندم و تصور می‌کنم. تنها از حال بی‌خبر می‌مانم از حرف‌هایی که فلان مسول زد. تنها بی‌خبر می‌مانم از واقعیت‌های مسایل روز.  

,
,


تنها، نمی‌دانم قیمت‌ کدام جنس بالا و پایین شد و این تنهایی ها می‌شود کوهی از ندانستن که من را از دنیا عقب نگه می‌دارد. اگر خبرنگار نباشد کودکی که زیر اوار مانده احساسش را به چه کسی بگوید؟   اگر خبرنگار نباشد کشاورزی که محصولش روی زمین مانده و مشکل دارد مشکلش را به چه کسی بگوید؟  

,
,


حالا می‌فهمم که خبرنگار برای خودش نیست. او گوشی است برای شنیدن درد و دل مردم دهانی است برای گفتن حرف‌های مردم. چشمی است که به جای مردم کمی و کاستی‌ها را می‌بیند. پاهایی است برای مردم که می‌رود تا از نزدیک جویا باشد و دستی است که با نوشتن و گفتن همه  این گفتن ها می‌تواند کمکی کند به مردم.  

,
,

می‌توانم بگویم خسته نباشی کسی که خودت را از مردم می‌دانی. خدا قوت تقدیم به دوست خوبم خانم لیلا نظری فرهودی خبرنگار مهربان و دوست‌داشتنی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه