اخبار داغ

به بهانه روز خبرنگار:

خبرنگاران درد همه را می گویند اما چه کسی درد خبرنگاران را می گوید؟!

خبرنگاران درد همه را می گویند اما چه کسی درد خبرنگاران را می گوید؟!
خبرنگاران درد و مشکلات همه مردم را بازگو می کند اما وقتی به مشکلات خود می رسد چیزی نمی نویسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ ۱۷ مرداد به یاد «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

خبرنگار هر چند واژه آشنا برای همه است اما هنوز بسیاری از مردم مرارت ها و دشواری های این شغل پرمخاطره را نمی دانند.

خبرنگار و روزنامه نگار با خلق بهترین آثار و واژه ها در تلاش است درد و مشکلات همه مردم را بازگو کند اما وقتی که به مشکلات خود می رسد چیزی نمی نویسد.

خبرنگاران برای اطلاع رسانی به موقع اطلاعات و اخبار را از مبادی مختلف کسب می کنند و آن را در سریع ترین زمان در اختیار مردم قرار می دهند. در این راه مصائب و مشکلات مختلفی را تحمل می کنند. کمترین این مصائب دشنام است.

میخوانیم اززبان برخی خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری دردل ها و مشکلات عدیده آن ها

نداشتن امنیت شغلی بزرگترین مشکل یک خبرنگار

سمیه پناهنده خبرنگار ایرنا در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت : خبرنگاران برای آگاهی جامعه وظیفه مهمی ایفا می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری مشکلات عدیده ای را تحمل می کنند بیان داشت: آن ها با دریافت کمترین حقوق بیشترین زحمت ها را می کشند.

پناهنده ادامه داد: متاسفانه ما هیچگونه امنیت شغلی نداریم که حداقل خیالمان راحت باشد که بعد از سال ها خدمت کردن با حداقل حقوق بتوانیم بازنشسته شویم.



لمس حس درد مردم بدترین خاطره یک خبرنگار

سمیه نظری زاده خبرنگار خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز با اشاره به اینکه به نظر می رسد مشکلات خبرنگاران قابل حل نیستن و آب در هاون کوبیدنه اظهار کرد: دوست دارم از خاطرات خوب و بد این حرفه صحبت کنم.

وی از خاطره بد خود در حرفه خبرنگاری گفت و ادامه داد: لمس و حس درد مردم خاطره بد یک خبرنگار است و زمانی که پای در دل مردم مینشینی و آن ها فکر میکنند ما میتونیم کاری بکنیم در حالی که کاری از دست ما ساخته نیست.

نظری زاده انتخاب خبر او به عنوان بهترین خبر در خبرگزاری کل کشور و دیدار با خانواده منا حیدری که مقدمه ای برای حضور وزیر بهداشت، خدام امام رضا(ع) و تقبل هزینه های جاری این دختر بچه کوچک و متاسفانه بیمار را از خاطره های خوش خودش عنوان کرد.



روز خبرنگار فقط یک اسم معمولی با یک اسم قشنگ
مریم بیگی خبرنگار خبرگزاری فارس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: خبرنگاران تنها یک روز از سال مختص آن هاست و آن روز تمامی مسئولان دم از برطرف کردن مشکلات صنفی این قشر از جمله بیمه خبرنگاری، حقوق ثابت، کارت خبرنگاری و فراهم کردن امنیت شغلی آن ها می زنند اما این وعده ها بعد از اتمام روز خبرنگار به فراموشی سپرده می شود.زیرا هیچ مرجع نظارتی برای پیگیری مطالبات خبرنگاران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران همیشه در بحران ها و رویدادهای خبری مهم جزو اولین کسانی هستند که در کنار نیروهای امدادی و مسئولان حاضر می شوند و به وظیفه خود که اطلاع رسانی دقیق و سریع عمل می کنند و در این راه با مشکلات بسیاری که کمترین آن توهین از سوی برخی از نیروهای حراستی حاضر در محل است روبه رو می شوند.

بیگی اذعان داشت: احساس مسئولیت خبرنگاران در این برهه به همین جا ختم نمی شود و حتی مشاهده شده خبرنگاران و عکاسان خبری در مواقع بروز حادثه علاوه بر اطلاع رسانی هم پای نیروهای امدادی به کمک مردم آسیب دیده شتافتند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز شاهد ورود عده ای بازاریاب به فضای رسانه ای استان هستیم که نمی توان نام خبرنگار بر آن ها نهاد بیان داشت: افرادی که منافع و مشکلات عام را قربانی مطالبات شخصی خود می کنند و سعی دارند با مسموم کردن فضای مطالبه گری در بین قشر خبرنگار مطالبات مردمی را دست مایه رسیدن به اهداف خود قرار دهند و می طلبد که خبرنگاران هوشیار رسانه ها نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و اجازه فعالیت افراد سودجو را در فضای رسانه ای ندهند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ خبرنگار صادقانه می‌نویسد، می‌نویسد برای ساختن فرهنگ غنی، می‌نویسد برای ساختن کشوری آباد و آزاد، برای ساختن بهترین‌ها برای ایران و ایرانی؛ اینان همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست. روز خبرنگار، روزی است که گویی قلم، این مقدس‌ترین عامل سوگند آسمانی بار دیگر به مظهر درخششی تبدیل شده که حکایت‌گر زندگی تابناک رهپویانی می‌شود که همواره با قلم پیوندی جاودانه بسته‌اند.

گزارش: مرضیه عالی پور هفشجانی
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نداشتن امنیت شغلی بزرگترین مشکل یک خبرنگار ,
,
, جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
, ,
,
, لمس حس درد مردم بدترین خاطره یک خبرنگار ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, ,
,
, روز خبرنگار فقط یک اسم معمولی با یک اسم قشنگ,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
, گزارش: مرضیه عالی پور هفشجانی,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه