اخبار داغ

حاشیه های روز خبرنگار در زنجان؛

از دید و بازدید مسئولان تا کلنگ زنی خانه مطبوعات زنجان

از دید و بازدید مسئولان تا کلنگ زنی خانه مطبوعات زنجان
17 مرداد به عنوان روز خبرنگار،روزی است که برنامه های مختلفی برای خبرنگاران استان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،یکی از برنامه های این روز دید و بازدید مسئولان استانی از خبرگزاری های مختلف است که بازار این برنامه از دیروز در زنجان گرم است و مسئولان برای قدردانی از زحمات رسانه ای ها به دیدار رسانه ها می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

ارسال پیامک تبریک از سوی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و مسئولان ارشد استان از دیگر برنامه های روز خبرنگار در زنجان بود.

,

امسال دو جشنواره مطبوعاتی نیز همزمان با روز خبرنگار در زنجان برگزار و نتایج آن اعلام شد.

,

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان با معرفی نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف که با حضور جمعی از مسئولان به میزبانی سالن همایش‌های شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد، به کار خود پایان داد. 

,

 این جشنواره در هفت بخش از جمله «اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی»، «امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»، «فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت»، «خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی»، «اقتدار ملی و سرمایه‌های اجتماعی»، «خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی» و «آزاد» برگزار شد. 

,

 در بخش موضوع آزاد؛ حمید کریمی از هفته‌نامه کسب و کار رتبه اول را از آن خود کرد، رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر رتبه دوم را به دست آورد و آذر عباسی از نشریه موج بیداری رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

,

 در بخش خدمات اجتماعی و محرومیت‌زادیی؛ احمد بیگدلی از نشریه نسیم زنجان رتبه نخست را کسب کرد و در ادامه، صغری محمدی از نشریه صیانت به مقام دوم این بخش رسید و حسین مصطفوی از صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت. 

,

 در بخش اقتدار ملی و سرمایه‌های اجتماعی؛ یوسف قزلباش از خبرگزاری ایسنا رتبه نخست جشنواره را از آن خود کرد، حسین بهرام‌زاده از نشریه نبض زنجان عنوان دومی را در این بخش به خود اختصاص داد و امیرحسین ناسوتی از خبرگزاری فارس رتبه سوم را کسب کرد. 

,

در بخش خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی؛ علی‌اکبر شیوخی از نشریه عصر ملت حائز رتبه برتر شد، علی قشمی معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز زنجان عنوان دومی را به دست آورد و فوزیه مهدیون از زنگان امروز در جایگاه سوم ایستاد.

,

 در بخش فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت؛ صغری بنابی‌فرد از روزنامه همشهری مقام اول را در این بخش برای خود احراز کرد، معصومه امینی و سعید حاتمی نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از صدا و سیمای مرکز زنجان کسب کردند. 

,

 در بخش امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ فائزه تقی‌لو از نشریه ندای شهروند به مقام نخست این بخش از جشنواره دست یافت، الهام احمدی از روزنامه صدای زنجان رتبه دوم را برای خود کسب کرد و سمیه محرمی از خبرگزاری فارس رتبه سوم را به دست آورد.

,

 در بخش اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی نیز وحید حاج‌سعیدی از روزنامه صدای زنجان در جایگاه نخست این بخش ایستاد، حسن اکبری از خبرگزاری ایرنا رتبه دوم را از آن خود کرد و علی الماسی از پایگاه خبری موج رسا به مقام سومی این بخش رسید.

,

در این جشنواره علاوه بر معرفی آثار برگزیده، از مدیرانی که تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته و نیز چند تن از خانواده شهدای عرصه خبر با اهدای لوح، تجلیل به عمل آمد.

,

, ,

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری معرفی شدند که در بخش گزارش مطبوعات علی‌اکبر شیوخی از عصر ملت، بهنام آقاجانلو از روزنامه صدای زنجان و داود محمدی از روزنامه مردم نو تقدیر شدند و برندگان این بخش از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به ترتیب زهرا رسولی از خبرگزاری فارس، سجاد کریمی و مینا افشاری از خبرگزاری ایرنا بودند.

,

برندگان بخش مقاله محمدحسن حسینی از ماهنامه اقتصاد زنجان، حسن حسینعلی از اقتصاد زنجان و سکینه محمدی از نشریه مشاغل و کسب و کار بودند و برندگان بخش یادداشت و سرمقاله هم به ترتیب رضا رمضانی از روزنامه مردم نو، احمد حسنی از نشریه صنعت و تجارت ، و زهرا هادی‌لو از روزنامه همشهری بودند.

,

اما برگزیدگان بخش تیتر در بخش نشریات چاپی سمیه میناخانی از روزنامه صدای زنجان جایزه نخست را گرفت و رتبه سوم را هم زهرا هادی‌لو دریافت کرد و این بخش برگزیده دوم نداشت.

,

بخش تیتر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هم نفر نخست برگزیده نداشت اما برگزیدگان دوم و سوم این بخش به ترتیب زهرا رسولی از فارس و یوسف قزلباش از ایسنا بودند.

,

اما بخش خبر در جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان هیچ برگزیده‌ای در نشریات چاپی نداشت و فقط یک جایزه نفر سوم به صورت مشترک به علی الماسی از موج رسا و حسن اکبری از ایرنا اهدا شد.

,

برگزیدگان بخش مصاحبه در نشریات چاپی به ترتیب مهدی سهرابی از صدای زنجان، الهام احمدی از صدای زنجان و زهرا هادی‌لو از همشهری بودند و نفرات برگزیده این بخش در بین خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هم به ترتیب علی اکبر شیوخی از پیام ملت، سجاد کریمی از ایرنا و پریسا یوسفی از ایسنای زنجان بودند.

,

برگزیدگان بخش طراحی و صفحه آرایی هم به ترتیب بهرام بلنداقبال از صدای زنجان، فاطمه سیاحتی از موج بیداری و صغری محمدی از هفته نامه مشاغل و کسب و کار بودند.

,

اما نفرات برگزیده در بخش عکس به ترتیب اسداله قربان‌زاده از خبرگزاری خبر آنلاین، نیما بیگدلی از ایسنا و حامد رحمتی از صدای زنجان بودند که جوایز خود را دریافت کردند.

,

اما این جشنواره برندگان بخش جنبی هم داشت که در بخش آسیب‌های اجتماعی روزنامه صدای زنجان، آب و محیط زیست هفته نامه صنعت و تجارت، خانواده و سبک زندگی هفته نامه آوای میهن، دین و بصیرت هفته نامه صیانت، حقوق شهروندی هفته نامه پیام زنجان، نظام سلامت مشاغل و کسب و کار، بخش نظافت و سلامت خبرگزاری ایرنا، دین و معنویت شبستان، ایثار و شهادت پایگاه خبری موج رسا، حمایت از کالای ایرانی خبرگزاری مهر، ورزش و نشاط اجتماعی خبرگزاری ایسنا و آب و محیط زیست خبرگزاری فارس برگزیده شده و تقدیر شدند.

,

شایان ذکر است در این مراسم از چند نفر از پیشکسوتان عرصه مطبوعات در بخش‌های مختلف هم با اهدای هدایایی تقدیر شد که جعفری، علی اشرف فتحی، پرویز قزلباش، فاطمه جعفری، علی‌محمد بیانی، حسین حسین‌علی، اکبر نیتی، صغری محمدی، کیارش زندی و ابوذر جعفری بودند.

,

اما در پایان این مراسم دو نفر از خبرنگارانی که طی دوره‌های گذشته بیشترین جایزه را دریافت کرده بودند هم تقدیر شدند که سمیه میناخانی و اسداله قربان‎زاده بودند.

,

حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در هر دو جشنواره نشان از علاقه مندی و حمایت وی از برگزاری جشنواره های مختلف داشت.

,

علیرغم اشکالات بسیاری که به نحوه اجرای جشنواره سوم مطبوعات زنجان وارد بود، جشنواره چهارم تا حدودی مطابق با نظرات خبرنگاران زنجانی برگزار شد و بخش های تریبون آزاد،داوری منصفانه و تعداد کم سخنرانی ها و تغییر مجری برنامه از نقاط قوت برگزاری این جشنواره در زنجان بود.

,

, ,

کلنگ زنی خانه مطبوعات استان زنجان یکی دیگری از حاشیه های روز خبرنگار زنجان بود که این آئین با حضور استاندار زنجان و اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه