اخبار داغ

در آئین بزرگداشت روز خبرنگار عنوان شد؛

باید از نقد خبرنگاران استقبال کنیم/ مدیران نباید از خبرنگاران شکایت کنند

باید از نقد خبرنگاران استقبال کنیم/ مدیران نباید از خبرنگاران شکایت کنند
آئین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و مسئولان استانی از سوی خانه‌ مطبوعات در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز، آئین بزرگداشت روز خبرنگار شامگاه روز گذشته با حضور خبرنگاران و مسئولان استانی از سوی خانه‌ مطبوعات در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

فریدون همتی، استاندار هرمزگان شامگاه روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی خانه‌ی مطبوعات در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد، گفت: با تکنولوژی‌های جدید شرایط جامعه متفاوت از گذشته است و هیچ پدیده و اتفاقی پنهان نمی‌ماند و فضای مجازی کاری کرده که همه در کمترین زمان از موضوعات مطلع می‌شوند.

,

استاندار هرمزگان افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که خبرنگاران آزادانه به تولید و انتشار محتوا بپردازند اما این حجم از تولید محتوا باید به شکلی هدایت شود که جامعه دچار آسیب نشود.

,

همتی درباره چالش‌های موجود بر سر راه رسانه‌های استان، گفت: اگر مجموعه‌های صنفی خبرنگاران پای کار باشند، آمادگی داریم زمین و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص دهیم تا خبرنگاران استان بدون مسکن نباشند.

,

وی تصریح کرد: در زمینه چاپخانه آمادگی پرداخت تسهیلات ارزان‌ قیمت و اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری را داریم تا چاپخانه مناسبی در استان هرمزگان احداث شود.
اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان باید بحث بیمه خبرنگاران استان را جدی پیگیری کند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

,
,

, ,

استاندار هرمزگان، خبرنگاران را به تقوای کاری و مدیران را به تقوای صبر و حوصله دعوت کرد و تا به گفته‌ او با این تحمل و نگاه دلسوزانه به کار، مشکلی میان مجموعه خبرنگاران و مدیران وجود نداشته باشد و دستگاه‌های اجرایی هرمزگان موظف‌اند ماهانه با رسانه‌ها تسویه حساب کرده و مطالبات آنها را پرداخت کنند.

,

همتی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون شکایت برخی دستگاه‌های اجرایی استان از خبرنگاران، خاطر نشان کرد: مدیران استان به تبعیت از سیاست دکتر روحانی رئیس جمهوری نباید از خبرنگاران شکایت کنند و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری باید بخشنامه‌ای به تمامی ادارات استان صادر کند تا ادارات از رسانه‌ها و خبرنگاران شکایت نکنند.

,

مشخص شدن تکلیف متولی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

, مشخص شدن تکلیف متولی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان, مشخص شدن تکلیف متولی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان,

احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان نیز در آئین بزرگداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: از نماینده عالی دولت در هرمزگان می‌خواهم اجازه ندهد هیچ مدیری به خاطر یک نقد در مقابل خبرنگاران قرار بگیرد.

,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با بیان اینکه رسالت خبرنگار در مطالبه گری و بیان مشکلات مردم، رسالتی عظیم است و قطعا در این مسیر هزینه‌های سنگینی متوجه اصحاب رسانه است و به‌عنوان نماینده مردم این درخواست را از استاندار و مدیران دارم که مجال پرسشگری، نقد و بیان مشکلات را به خبرنگاران بدهند.

,

مرادی تصریح کرد: قطعا می‌توان در چارچوب گفت‌وگو برخی مسائل را حل‌وفصل کرد و نباید به خود اجازه بدهیم در مقابل یک فکر یا ایده بایستیم.

,

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از ما از خطا مصون نیستیم و باید اجازه بدهیم که خطاها و اشتباهات ما را به ما منعکس کنند، گفت: چه کسی بهتر از خبرنگاران که با انعکاس یک موضوع یا مشکل می‌توانند ما را در حل مشکلات کمک کنند بنابراین باید از نقد خبرنگاران استقبال کنیم نه اینکه مقابله کنیم.

,

, ,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بیان کرد: به خبرنگاران نیز تاکید می‌کنم حتما روحیه جسور خود را در مطالبه گری حفظ و به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند.

,

مرادی با بیان اینکه نمی‌توانیم خود را در یک نگاه  محصور و محدود کنیم، گفت:  باید با دیدی باز به مسائل و مشکل مردم توجه کنیم.

,

وی در ادامه در خصوص وضعیت فعلی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، اظهار کرد: باید هرچه زودتر تکلیف مدیریت این دستگاه مهم مشخص شود زیرا نمی‌توان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان را بدون متولی به حال خود رها کرد.

,

مرادی با بیان اینکه امیدوارم هرچه زودتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر گزینه معرفی‌شده از سوی استاندار و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس به جمع‌بندی برسد،خاطر نشان کرد: از استاندار هرمزگان می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کند زیرا فرهنگ و هنر یک جامعه از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن جامعه است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه