اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

تاکید نمایندگان مجلس بر ظرفیت های بسیج در مبارزه با محتکرین/برخورد با متخلفین اقتصادی خواسته مردم و علماست

تاکید نمایندگان مجلس بر ظرفیت های بسیج در مبارزه با محتکرین/برخورد با متخلفین اقتصادی خواسته مردم و علماست
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه بسیج در شناسایی محتکرین، بر ضرورت همراهی بخش های دیگر نیز تاکید کرده و ابراز امیدواری کردند برنامه بسیج بتواند امنیت روانی را به حوزه اقتصادی و معیشتی بازگرداند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، سردار غیب پرور روز گذشته درباره برنامه بسیج در رابطه با کشف و برخورد با محتکرین گفت: برنامه‌ای در جهت شناسایی محتکرین و کسانی که انبار می‌کنند به تمام رده‌های مقاومت ابلاغ شده و رده‌های مقاومت در سراسر کشور در این زمینه مامور شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
غیب پرور با بیان اینکه باید هم‌افزایی انقلابی در کاهش فشارها برمردم انجام شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش فشارها٬ نظارت و بازرسی و شناسایی است که البته با هماهنگی و کمک مراجع ذیربط قانونی امکان‌پذیر است.
,
در همین حال عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اقدامات بسیج درخصوص شناسایی محترکین، گفت: همان طور که بسیج جنگ نظامی دشمن را ساماندهی و مدیریت کرد، امروز هم در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی خوش درخشیده است.
,
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب؛ درخصوص اقدامات بسیج در شناسایی محتکرین کالا گفت: امروز همه به این موضوع اذعان دارند که در یک جنگ تمار عیار اقتصادی قرار داریم و برای اینکه بتوانیم از این جنگ موفق بیرون بیایم باید بر اساس شرایط موجود اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با اخلال‌گران اقتصادی داشته باشیم.
,
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو از فضای حاکم سوء استفاده کرده و اقدام به احتکار کالاهای مختلف کرده‌اند، گفت: در حقیقت محتکرین در جنگ اقتصادی ستون پنجم دشمن هستند لذا نبایستی با این افراد مماشت صورت بگیرد چراکه آنان امنیت روانی جامعه را نشانه گرفته اند.
,
سلیمی با تاکید بر اینکه بایستی با محتکرین برخورد جدی شود، گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه احقاق حقوق عامه مردم است و این مطالبه به حق عموم است  که دستگاه قضایی با کسانی که حق‌شان را تضییع کرده به جد برخورد کنند.
,
وی با اشاره به اینکه مردم برای زندگی نیازمند فضایی آرام هستند، ادامه داد: اقدام محتکرین در شرایط کنونی و بد اقتصادی جامعه بر قلب و روح مردم تاثیر منفی داشته است و لازم است که دستگاه قضایی برخورد پشیمان کننده‌ای با این افراد داشته باشد.
,
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخصوص برخورد با متخلفین اقتصادی خلأ قانونی وجود ندارد، افزود: قانون مجازات اسلامی تکلیف این متخلفین را مشخص کرده است. از سوی دیگر نیز برخورد با متخلفین اقتصادی خصوصا محتکرین از خواسته‌های به حق مردم و مراجع عظام است که باید به جد پیگیری شود.
,
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بسیج به منظور شناسایی محتکرین گفت: این نهاد مردمی با شناسایی محتکرین نقش فوق العاده ای در خنثی سازی توطئه اقتصادی دشمنان داشته است.
,
 
,
بسیج امروز هم در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی خوش درخشیده است
, بسیج امروز هم در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی خوش درخشیده است,
 
,
وی با بیان اینکه در طول این چهل سال بسیج اقدامات تاثیرگذاری را انجام داده است، ادامه داد: همان طور که بسیج جنگ نظامی دشمن را ساماندهی و مدیریت کرد، امروز هم در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی خوش درخشیده است.
,
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توان بسیج در عرصه‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: بسیج علاوه بر اینکه در شناسایی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نقش اثرگذاری داشته است، در عرصه‌های مختلف علمی از جمله پرتاپ ماهواره، انرژی هسته ای، نانو و... خدمات ارزشمند اقشار مختلف بسیج بر کسی پوشیده نیست.
,
 
,
نماینده رفسنجان: بسیج از ظرفیت های مناسبی برخوردار است
, نماینده رفسنجان: بسیج از ظرفیت های مناسبی برخوردار است,
 
,
احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی و محتکرین طی روزهای اخیر توسط بسیج و نهادهای ذیربط گفت: بسیج از دل مردم است و مردمی بودن آن موجب شده است که از بیشتر از شرایط و اوضاع شهرها در این زمینه اطلاع داشته باشند.
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج ظرفیت خوبی را در شرایط امروزه دارد که می تواند از آن استفاده کند، عنوان کرد: همچنین نهادهای نیروی انتظامی، دادستانی و دستگاه قضا نیز در این خصوص پای کار هستند.
,
وی ادامه داد: سوء استفاده کنندگان با توجه به متغیر بودن  قیمت ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد؛ اقدام به احتکار می کنند؛معتقدم با استفاده از این ظرفیت مناسب بسیج و نهادهای ذیربط و همچنین اعتمادی که مردم دارند می تواند با چنین اقداماتی مقابله کرد.
,
انارکی محمدی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دستگاه قضایی استان، نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج مردمی ابراز کرد:گزارش های خوبی در زمینه مقابله با احتکار طی روزهای گذشته منتشر شده است و امیدواریم سوء استفاده کنندگان در این شرایط اقدامی انجام دهند.
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حالی شرایط کمبودها، گرانی و … در سطح کشور مشاهده می شود که اقلام و کالا وجود دارد و زمانی که موجودی را حساب می کنیم با هجوم ها هم خوانی ندارد و این مسئله موجب احتکار اجناس می شود که این اقدام نه در اسلام و نه در عرف اقتصاد مناسب نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه