اخبار داغ

بر اثر وزش باد در سیستان؛

243 نفر به علت مشکلات تنفسی روانه بیمارستان شدند/ از حبس شدن شهروندان در منزل تا گلایه از افت ولتاژ برق در گرمای هوا

243 نفر به علت مشکلات تنفسی روانه بیمارستان شدند/ از حبس شدن شهروندان در منزل تا گلایه از افت ولتاژ برق در گرمای هوا
بر اثر وزش بادهای 120 روزه در شمال استان سیستان وبلوچستان 243 شهروند سیستانی به علت بیماری تنفسی راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، با وزش طوفانی 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان، بسیاری از شهروندان سیستانی در منازل مسکونی خود حبس و برخی از کارمندان که مشکل تنفسی داشتند از رفتن به اداره منع شدند چرا که وزش ابن بادها همراه با گرد و خاک و ریزگرد باعث بروز مشکلات تنفسی و چشمی برای اهالی شده است.
ریزگردها عامل اصلی بروز مشکلات در مواقع طوفانی محسوب می شوند، این پدیده که در گذشته به دلیل وجود تالاب هامون به یک هوای دلپذیر در فصل تابستان تبدیل می شد اکنون برای شهروندان سیستانی دچار مشکل و معضل شده است.
ریگی یکی از شهروندان سیستانی در گفت وگو با حبرنگار ما گفت: بسیاری از سیستانیان از کولر های آبی در فصل گرما استفاده می کنند، این کولرها اگرچه آب زیاد اما برق کمتری مصرف می کنند ولی در هنگام  طوفان روشن کردن آنها غیر ممکن است.
وی افزود: گرد و خاک های ناشی از طوفان باعث نفوذ ریزگردها به درون کولرهای آبی می شود و در نتیجه خاک موجود در هوا را به منزل ها هدایت می کند که این امر موتور کولرها را هم با مشکل مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,


,
, ,
وی همچنین به وجود برق ضعیف در شبکه روستایی مناطق سیستان اشاره کرد و گفت: با توجه به برق بسیار ضعیف در شبکه نمی توان از کولرهای برقی و گازی استفاده کرد، لذا شهروندان سیستان از مجبوری این وضعیت را تحمل می کنند.
 در همین خصوص گفتنی است در دو روز گذشته بر اثر وزش طوفان 243 نفر از شهروندان سیستان راهی‌ بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی شدند که عمده علل آن ناشی از بیماری های تنفسی بود.
گفتنی است از میزان بیماران مراجعه کرده به بیمارستان ها و مراکز درمانی 40 نفر بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

انتهای پیام/
, ،,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه