اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد خبر داد؛

کاهش کانون های بیماری تب برفکی خلیل آباد در مقایسه با سال 96

کاهش کانون های بیماری تب برفکی خلیل آباد در مقایسه با سال 96
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: تعداد کانون های تب برفکی شهرستان خلیل آباد ثبت شده در سال 97 نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه تعداد کانون های تب برفکی شهرستان خلیل آباد ثبت شده در سال 97 نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در سال گذشته گزارشات متعددی از بیماری تب برفکی در دام سبک و سنگین در سطح شهرستان داشتیم که متأسفانه در واحدهای با تراکم بالا خسارات اقتصادی سنگینی برای دامداران به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری هیچگونه گزارشی از این بیماری به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: علت روند رو به کاهش شیوع تب برفکی در شهرستان اجرای مناسب برنامه های مایه کوبی دام ها، کاهش جابجایی دام و ارتقاء آگاهی دامداران شهرستان است.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آّباد با تأکید بر اینکه بیماری تب برفکی بیماری ویروسی به شدت مسری است، اذعان کرد: در صورت واکسینه شدن دام های حساس، رعایت نکات قرنطینه ای و بهداشتی می توان از بروز تب برفکی پیشگیری کرد.

,

وی در پایان از دامداران خواست ضمن همکاری با واکسیناتور های بخش خصوصی و دولتی در امر پیشگیری از بیماری در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به شماره 57728220 شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه