اخبار داغ

روحانی کاروان حج:

حضور ایرانیان در حج اخبار مسموم وهابیت و استکبار علیه شیعه را خنثی می‌کند/ مسلمانان در حج ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند

حضور ایرانیان در حج اخبار مسموم وهابیت و استکبار علیه شیعه را خنثی می‌کند/ مسلمانان در حج ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسلمانان در سفر حج باید بکوشند در جهت تعالی اسلام گام برداشته و فرهنگ استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند و اگرهمه مسلمانان، منسجم عمل کنند، اسلام می‌تواند به یک قطب جهانی تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند و روحانی یکی از کاروان‌های حج شهر بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: اهمیت حج در آیات قرآن مجید بارها ذکر شده و با توجه به آیه 97 سوره مائده، حج مایه استواری و قیام جامعه اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: حج موجب ساخته‌شدن افراد و حرکت جامعه بر اساس تولی و تبری و انسجام جامعه اسلامی علیه دشمنان می‌شود.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند گفت: متأسفانه به دلیل این‌که حرمین شریفین در اختیار خائنان است، از ظرفیت‌های حج استفاده کافی نمی‌شود.

,

 

,

مختاری افزود: بنده تاکنون به عنوان زائر عادی به حج نرفته‌ام اما به عنوان روحانی کاروان 7 بار تجربه این سفر فوق‌العاده را داشته‌ام.

,

 

,

وی بیان کرد: معنویت حج به قدری بالاست که حتی افرادی که در ایران به میزان زیاد، اهل دین و دیانت و مذهبی نیستند، در آن‌جا در حال و هوای معنوی قرار می‌گیرند و در انتهای سفر، دوست ندارند آن‌جا را ترک کنند و با اشک از مکه خارج می‌شوند.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: حضور ایرانی‌ها به عنوان نمایندگان مکتب شیعه در سفر حج حائز اهمیت است و حضورشان در حج باعث خنثی‌شدن اخبار مسموم وهابی‌ها و استکبار علیه شیعه می‌شود که می‌خواهند شیعه را به عنوان مشرک یا کافر معرفی کنند، درحالی که شیعه اهل قرآن، نماز و دعا است.

,

 

,

مختاری گفت: حضور ایرانیان در سفر حج به عنوان ایرانی نیز از جهت دیگر حائز اهمیت است و به شایعات و تهمت‌هایی که در مورد ایرانیان و نظام ایران زده می‌شود، خاتمه می‌دهد زیرا ایران برخلاف بسیاری ازکشورها حامی دیگر کشورهای مسلمان است.

,

 

,

وی بیان کرد: بهترین توشه حج همان بهترین توشه قیامت یعنی تقوی است و در واقع تمام اعمال حج، تمرین خدامحوری است چراکه تمام بدبختی‌های انسان ناشی از خودمحوری و دنیامحوری است.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در کاروان‌ها نکات لازم پیرامون حج آموزش داده می‌شود و زائران با داشتن دقت کافی می‌توانند انسانی خدایی برگردند.

,

 

,

مختاری گفت: یکی از فواید مسجدها، ایجاد وحدت است و مسجدالحرام و کعبه باعث ایجاد وحدت مسلمانان در سطح جهانی می‌شود.

,

 

,

وی با بیان این‌که رمز اصلی سفر حج، ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان است افزود: مسلمانان در این سفر باید بکوشند در جهت تعالی اسلام گام برداشته و فرهنگ استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند و اگرهمه مسلمانان، منسجم عمل کنند، اسلام می‌تواند به یک قطب جهانی تبدیل شود.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: متأسفانه چون افراد شایسته در رأس دولت‌های دیگر کشورهای مسلمان قرار نمی‌گیرند و افرادی تشنه مال و قدرت در رأس قرار می‌گیرند، باید بیداری در بین خود مردم شکل گیرد تا به امید خداوند بتوانند دولت‌ها را اصلاح کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه