اخبار داغ

نقض حقوق شهروندی در پایتخت اقتصادی کشور؛

تقریبا هیچ، سهم شهروندان از وجود ایستگاه های اتوبوس مکانیزه/ اتاقک هایی که در قرق دکه داران است

تقریبا هیچ، سهم شهروندان از وجود ایستگاه های اتوبوس مکانیزه/ اتاقک هایی که در قرق دکه داران است
در پایتخت اقتصادی کشور ایستگاه های اتوبوس تنها برای درآمد زایی برخی از افراد تعبیه شده و شهروندان در این گرمای طاقت فرسا شهر هیچ سهمی برای استفاده از آن را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ شهر بندرعباس با داشتن اقلیم گرم و خشک بیشتر فصل های سال دارای هوای گرم بوده و به طوری که اهالی این منطقه کولر های گازی خود را از بهمن ماه تا اواخر آذر روشن نگه می دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بندرعباس که گرما در آن بیداد می کند دارای تابستان های به شدت سوزان و شرجی بوده و به خصوص ماه های تیر و مرداد آن که به ماه های خرما پزان معروف است و مردم معتقدند گرما بیش از حد باعث پخته شدن خرما های این دیار می شود.

,

مبلمان شهری به عنوان یکی از مولفه های تجلی دهنده ساختار و هویت هر شهر باید با توجه به شرایط جغرافیایی ایفا نقش کند، در دیار گرما و آفتاب سوزان باید طوری طراحی شود که با هویت آن سنخیت داشته باشد.

,

در اغلب نقاط دنیا ایستگاه های اتوبوس با توجه به شرایط آب و هوایی آن منطقه طراحی و ساخته می شود ، در بندرعباس با توجه به گرمای طاقت فرسا آن شهرداری در سال  1390 با رویکرد بهبود ایستگاه های اتوبوس اقدام به ساخت و راه اندازی ایستگاه های اتوبوس مجهز به سیستم سرمایشی و امکانات رفاهی کرد.

,

این ایستگاه های اتوبوس که هدف از ساخت و تعبیه آن فراهم آوردن آسایش و رفاه شهروندان برای فرار از گرما بود چندی پس از ساخت از سقفش برای تبلیغات میلیونی استفاده شد و گوشه ای از این ایستگاه های اتوبوس به عنوان دکه فروش تنقلات و یا چیزهای دیگر در اختیار فروشندگان قرار گرفت.

,

دکه داران که برای اجازه این دکه های کوچک هزینه های هنگفتی را پرداخت می کنند خود را مالک کل ایستگاه اتوبوس دانسته و اجناس مغازه خود را در آن نگهداری کرده و با زدن قفلی بزرگ بر درب ایستگاه های اتوبوس حق استفاده آن را از شهرواندان سلب می کنند.

,

در میان شهروندان بندرعباسی رفتیم تا در فصل خرما پزان این شهر از حال  و هوا  آن ها  در مورد استفاده از ایستگاه های اتوبوس جویا شویم.

,

, ,

تقریبا هیچ، سهم شهروندان از وجود ایستگاه های اتوبوس مکانیزه

, تقریبا هیچ، سهم شهروندان از وجود ایستگاه های اتوبوس مکانیزه, تقریبا هیچ، سهم شهروندان از وجود ایستگاه های اتوبوس مکانیزه,

علی رئیسی، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: شهر بندرعباس دارای فصل گرمای طولانی بوده  و حتی زمستان که اکثر استان های کشور را سرمای سوزان فرا گرفته بندرعباس دارای هوای مطلوب بهاری است.

, هرمز,

این شهروند با بیان اینکه بندرعباس دیار مردمان خون گرم و آفتاب سوزان است، گفت: شرایط جغرافیایی بندرعباس باعث شد، شهرداری بندرعباس ایستگاه های اتوبوس کولر دار را به جای ایستگاه های سابق آهنی در سطح شهر قرار دهد.

,

رئیسی افزود: حق استفاده این ایستگاه های اتوبوس تنها چند ماه پس از ساخت آن بود و با اجاره دادن آن به مغازه داران حق استفاده برای شهروندان سلب شد و رهگذران تنها شاهد وجود این اتاقک های آهنی هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: این ایستگاه های اتوبوس تنها برای درآمد زایی برخی از افراد تعبیه شده و شهروندان در این گرمای طاقت فرسا هیچ سهمی برای استفاده از آن را ندارند.

,

, ,

ایستگاه های اتوبوس در قرق دکه داران

, ایستگاه های اتوبوس در قرق دکه داران, ایستگاه های اتوبوس در قرق دکه داران,

لاله حسینی، دیگر شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در روزهای اولیه بعد از ساخت  ایستگاه های اتوبوس مکانیز در بندرعباس تنها از سقف آن برای تبلیغات استفاده می شد و شهروندان با نشستن در این ایستگاه های خنک و مجهز، خستگی را از خود دور کرده و در انتظار اتوبوس می نشستند.

, هرمز,

این شهروند ادامه داد: پس از گذشت مدتی و با اجاره دادن دکه ها ی کنار آن، ایستگاه ها در قرق مغازه داران قرار گرفت و با گذاشتن اجناس خود در آن تبدیل به انبار آن ها شد  که شهروندان حق استفاده از آن را دیگر ندارند.

,

حسینی با بیان اینکه هر زمان که خواستار استفاده از ایستگاه اتوبوس بوده ام درب آن قفل بوده است، تصریح کرد: در هوای بالای 45 درجه بندرعباس تنها باید نظاره گر این ایستگاه باشیم و حق استفاده از آن را نداریم.

,

وی خاطر نشان کرد: اکثر مسیر های شهر بندرعباس کمبود اتوبوس دارد و این خود مستلزم وجود داشتن مکانی مجهز برای استراحت و نشستن شهروندان است که متاسفانه ایستگاه های مکانیزه اتوبوس بندرعباس به جای محلی برای آرامش مکانی برای کاسبی شده است.

,

امید است مسئولان استان در کنار افزایش تعداد اتوبوس ها نظارتی بر روی  ایستگاه های اتوبوس نیز داشته باشند  تا این اماکن عمومی از تسخیر کاسبان در آمده و در اختیار صاحبان حقیقی آن که مردم می باشند قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه