اخبار داغ

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه:

اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات رضایت‌بخش نیست/ هر اطلاعاتی غیر از اطلاعات طبقه‌بندی شده ظرف 10 روز به خبرنگاران ارائه شود

اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات رضایت‌بخش نیست/ هر اطلاعاتی غیر از اطلاعات طبقه‌بندی شده ظرف 10 روز به خبرنگاران ارائه شود
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور استاندار سمنان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمعی از خبرنگاران در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد با بیان اینکه خبرنگاران، حق‌نگاران جامعه هستند گفت: قلم اصحاب رسانه و مطبوعات باید در خدمت حق، حقیقت و آگاهی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: مبنای پیشرفت در جوامع توسعه‌یافته، حرکت جمعی برای حل مشکلات است و مشکلات با مشارکت اقشار مختلف مردم پیگیری و رفع می‌شود.

,

همتی یکی از نواقص بخش‌های مختلف کشور را بی توجهی به امر مستندسازی‌ دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ مستندسازی در کشور ما ضعیف است و این مساله، یکی از عوامل عدم پیگیری و رفع بسیاری از مشکلات کشور است.

,

وی با درخواست از خبرنگاران برای ارائه خبرها و تحلیل‌های مستند گفت: چنانچه گزارشات و خبرهای منتشر شده دارای استناد شفاف باشند پیگیری آنها برای مسئولان تسهیل خواهد شد.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تصریح کرد: وضعیت اجرای این قانون در کشور چندان رضایت‌بخش نیست و مسئولان باید بیش از گذشته برای اجرای آن تلاش کنند.

,

همتی ادامه داد: مطابق این قانون، خبرنگاران نیز می‌توانند به کلیه اسناد و اطلاعاتی که دارای طبقه‌بندی نیست دسترسی داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه خبرنگاران استان باید اجرای این قانون را به طور مستمر از مسئولان پیگیری کنند گفت: پیشنهاد می کنم خبرنگاران به طور مکتوب، ارائه اطلاعات مدنظر خود را از دستگاه‌های امر درخواست کنند و چنانچه این اطلاعات ظرف 10 روز به رسانه آنها ارسال نشد موضوع را جهت پیگیری به نمایندگان مجلس ارجاع دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه