اخبار داغ

قائم مقام میراث فرهنگی هرمزگان:

فعالیت ۶۴ هزار صنعتگر صنایع دستی در هرمزگان/ تل پَرگو در پارسیان نشانه فرهنگ و قدمت این شهر است

فعالیت ۶۴ هزار صنعتگر صنایع دستی در هرمزگان/ تل پَرگو در پارسیان نشانه فرهنگ و قدمت این شهر است
قائم مقام میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به فعالیت ۶۴ هزار نفری صنعتگران صنایع دستی در هرمزگان گفت: ۲ میلیون دلار صادرات درآمد این صنعتگران در سال گذشته بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن ضیایی، قائم مقام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: میراث فرهنگی یکی از حوزه های پرتلاش و پرجاذبه است که می تواند افراد زیادی را جهت شناسایی و بازدید از آن به یک منطقه سوق دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

قائم مقام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، پارسیان را با آثار باستانی منحصر به فرد یکی از شهرهای قدیمی عنوان کرد و گفت: تل پرگو در پارسیان با قدمتی بیش از ۵ هزار ساله گویای قدمت این شهر است فرهنگ مداری و علاقه مردم گذشته پارسیان به فرهنگ را نشان می دهد.

,

ضیایی در ادامه به گردشگری و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: گردشگری یکی از پرجاذبه ترین قسمت های میراث فرهنگی است و چیزی که امروز برای ما اهمیت ویژه ای دارد جذب توریسم داخلی و خارجی است و با توجه به موقعیت خاص هرمزگان از طریق راه هوایی، دریایی، ریلی و زمینی می توان جاذبه خوبی برای گردشگری استان فراهم آوریم.

,

وی با اشاره به جذب ۳ میلیون نفر گردشگر داخلی در نوروز ۹۷، تصریح کرد: این تعداد گردشگر از بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین می باشد که عمده آنها از شهرستان پارسیان وارد شده و خدمات مناسبی نیز به آنها ارائه شده است.

,

قائم مقام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان همچنین به جذب ۱۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته هرمزگان اشاره کرد و افزود: از طریق کشورهایی که رابطه دوستانه با ایران برقرار کرده اند و به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس می توان صنعت گردشگری منطقه را گسترش داد.

,

ضیایی در ادامه به گریزی به صنایع دستی هرمزگان اشاره کرد و گفت: ۶۴ هزار نفر صنعتگر صنایع دستی در استان شناسایی شده که ۲ هزار نفر آن پارسیانی هستند و صادرات ۲ میلیون دلاری صنایع دستی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته اند.

,

وی به بسته های حمایتی از روستائیان اشاره و خاطرنشان کرد: به صورت جدی پیگیر اشتغال روستائیان در موضوعات صنایع دستی هستیم و وامهای مناسب و تسهیلات خوب را در اختیار روستائیان قرار دهیم تا شاهد رونق صنایع دستی در منطقه باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه