اخبار داغ

حج می‌تواند اصلاح‌کننده تفکرات نادرست در خصوص شیعیان باشد/ ایرانیان الگوی سایر کشورها در خدمت‌رسانی به حاجیان

حج می‌تواند اصلاح‌کننده تفکرات نادرست در خصوص شیعیان باشد/ ایرانیان الگوی سایر کشورها در خدمت‌رسانی به حاجیان
رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم بیرجند گفت: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌ها علیه شیعه، جهت جداکردن مسلمانان از یکدیگر، حج می‌تواند نقش مهمی در زمینه اصلاح تفکرات نادرست با مشاهده شباهت‌هایی که در عقاید و احکام بین اهل تشیع و اهل سنت است، داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم‌پور رئیس دفتر زیارتی تنعیم در شهر بیرجند که در سال‌جاری، مسئولیت اعزام کاروان به حج را عهده‌دار است در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: از سال 1382 دفتر خدمات زیارتی دارم و از سال 1362 عازم حج بوده‌ام و اگر خداوند بخواهد امسال نیز عازم سفر حج هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که حج، اهمیت زیادی دارد افزود: کسی که به حج می‌رود، مانند کسی است که دوباره متولد می‌شود و همچنین حج به نوعی گذر از قیامت شمرده می‌شود.

,

 

,

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم گفت: افراد باید تلاش کنند پای عهدهایی که در رمی‌جمرات با خداوند می‌بنند، بمانند و آن حال و هوای معنوی سفر حج را حفظ کنند.

,

 

,

کریم‌پور افزود: این‌که در حج، افراد زیادی از ملیت‌ها، نژادها و زبان‌های مختلف در یک زمان و در یک جایگاه قرار می‌گیرند، باعث یکپارچگی و وحدت بین مسلمانان می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌ها علیه شیعه، جهت جداکردن مسلمانان از یکدیگر، حج می‌تواند نقش مهمی در زمینه اصلاح تفکرات نادرست با مشاهده شباهت‌هایی که در عقاید و احکام بین اهل تشیع و اهل سنت است، داشته باشد.

,

 

,

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم گفت: بسیاری از مسلمانانی که اطلاعات کافی در مورد ایران ندارند و با تبلیغات رسانه‌های خارجی فریب می‌خورند، زمانی که رفتار و منش ایرانیان را ببینند، دیدگاهشان در مورد ایرانیان اصلاح می‌شود.

,

 

,

کریم‌پور با بیان این‌که نظم ایرانیان در حج زبان‌زد است افزود: ایرانیان به عنوان الگوی سایر کشورها معرفی می‌شوند و حتی ترکیه که بیشترین آمار زائر را دارد، در بحث اسکان و تغذیه از ایران الگوبرداری می‌کند که این، معرف جایگاه ایرانی و شیعه است.

,

 

,

وی اظهار کرد: حج می‌تواند مسلمانان را از حال یکدیگر با خبر کند و آن دسته از مسلمانانی که اطلاعات کافی از وضع سایر مسلمانان کشورهایی مانند فلسطین، سوریه، یمن و میانمار ندارند، آگاهی یابند و به کمک آنان برخیزند.

,

 

,

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم گفت: بعد از تجربه بالای 35 سال سفر حج و ارزشیابی نقاط قوت و ضعف در هر سال، اکنون شاهد مشکلاتی که در گذشته بودیم، نیستیم و از نظر تغذیه، اسکان و بهداشت و حتی حمل و نقل، اوضاع بهتر شده است.

,

 

,

کریم‌پور افزود: تنها مشکلی که وجود دارد، مشکل زمان سفر حج و تأخیری که در فرودگاه‌ها شاهد آن هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های درست حل شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: امروزه شاهد تبلیغات گسترده‌ای برای جداکردن افراد از مفاهیم اسلام هستیم که ناشی از نداشتن اطلاعات کافی از اسلام و تفکرات نادرست افراد است.

,

 

,

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم با بیان این‌که حج از فروع دین و واجبات دینی است گفت: از عمل واجب نمی‌توان به سادگی گذشت. پول حج واجب باید در جایگاه حج هزینه شود.

,

 

,

کریم‌پور افزود: سالیانه 2 میلیارد تومان هزینه مسافرت‌های سیاحتی و تفریحی خارجی می‌شود اما بازهم افراد، حج را محکوم می‌کنند که هزینه‌بردار است.

,

 

,

وی اظهار کرد: هر شهروند ایرانی، حق هر سفری را دارد و اگر انسان یک سفر سیاحتی و تفریحی را به جای سفر زیارتی انتخاب کند، معنویات زیادی را از دست می‌دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه