اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان خبرداد؛

آبرسانی با تانکر محدود شده است

آبرسانی با تانکر محدود شده است
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان بااشاره به اینکه در حال حاضر تنها 3 روستای شهرستان به وسیله تانکر آبرسانی می شود،گفت: پیش ازاین 12 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می شد که با تلاش های صورت گرفته این تعداد هم اکنون به 3 روستا در سطح شهرستان تقلیل یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال حسنی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به اینکه؛امورآب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان ارائه دهنده خدمات به روستاهای بخش مرکزی و بخش قهاوند است،گفت:در مجموع در سطح شهرستان همدان، 104 روستا وجود دارد که از این تعداد 24 روستا زیر 20 خانوار و مابقی بالای 20 خانوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

 

,

وی ادامه داد: از 104 روستای مذکور 72 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان و مابقی به صورت خودگردان ،توسط دهیاری ها و شوراهای روستایی اداره می شوند.

,

 

,

حسنی در ادامه با اذعان به اینکه  شرکت آب و فاضلاب روستایی،علاوه بر آبرسانی به روستاها، وظیفه تامین سلامت آب را نیز عهده دار است،اظهار کرد:در بحث کیفیت آب نیز؛ امور آب و فاضلاب شهرستان مجهز به آزمایشگاههای مستقل به منظور نمونه برداری است و در این رابطه روستاهایی که تحت پوشش هم نیستند از کلر رایگان برخورار می شوند.

,

 

,

وی همچنین عنوان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت شهرستان نیز در کنار شرکت آب و فاضلاب روستایی وظیفه تامین سلامت آب را نیزعهده دار می باشند.

,

 

,

حسنی با بیان اینکه؛متاسفانه به دلیل خشکسالی های اخیر و عدم بارندگی مناسب، کاهش منابع آبی زیرزمینی را شاهد هستیم،گفت: خشکسالی های اخیر موجب کاهش کیفیت آب شیرین در برخی از نقاط شده و به همین منظور نیازمند مدیریت یکپارچه در ساماندهی آبهای زیرزمینی هستیم.

,

 

,

وی  ضمن اشاره به اینکه متاسفانه بخشی از منابع آبی شهرستان و استان در بخش کشاورزی بلعیده می شود،عنوان کرد:در رابطه نیازمند تغییر نگرش در کشاورزی و کاشت محصولات کم آب بر هستیم.

,

 

,

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سنوات گذشته 12 روستای شهرستان توسط تانکر آبرسانی می شد؛بیان کرد:خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم این تعداد را به 3 روستا تقلیل دهیم و در حال حاضر تنها روستاهای باغچه،حیران و خیر آباد به وسیله تانکر آبرسانی می شوند.

,

 

,

وی در ادامه به پروژه های در دست اجرای امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان اشاره و اظهر کرد: هم اکنون 25 پروژه در سطح روستاهای شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال در حال اجرااست که ازجمله این روستا ها می توان به روستاهای؛ارزان فود،گل کهریز،شیرآباد،ورفجین،باغچه و قرخلراشاره کرد.

,

 

,

کمال حسنی همچنین با بیان اینکه حفر چاه،ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در حوزه کاری ما تعریف شده است،گفت:در حال حاضر ایجاد جندین بابا شبکه جمع آوری فاضلاب در حوزه سد اکباتان در دست اجرااست ضمن اینکه در روستاهای ابروو یلفان نیز احداث تصفیه خانه در دستور کار می باشد.

,

 

,

وی ازافتتاح تصفیه خانه روستای ارزان فود همزمان با هفته دولت خبر داد و عنوان کرد:در هفته مذکور چندین پروژه حائزاهمیت نیز به بهره برداری خواهد رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه