اخبار داغ

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری :

سرانجام مذاکره با آمریکا تحمیل دلار ۱۰ هزار تومانی به کشور بود

سرانجام مذاکره با آمریکا تحمیل دلار ۱۰ هزار تومانی به کشور بود
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از چندین سال مذاکره، دلار به 10 هزار تومان رسیده و برخی ها هنوز هم دنبال مذاکره هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص وظیفه انسان در قبال خود، اظهار داشت: در قرآن،آیات و روایات متعدد درباره شیوه زندگی کردن و سبک زندگی اسلامی بر عهده  مومنان مسئولیت هایی گذاشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه انسان در برابر خود مسئول است، ادامه داد: در روایتی آمده است: انسان باید وظایف خود را در قبال خود به نحو مطلوبی انجام دهد.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری  تفکر، تعلم، رعایت بهداشت و درمان بدن در روایات و آیات متعدد مورد توجه قرار گرفته است همچنانکه به مسئله طهارت و پاکیزگی در آیات متعددی اشاره شده است.

,

آیت الله دولابی با اشاره به آیه 108 سوره توبه،گفت: در این آیه در خصوص مسجد قبا که پیامبر گرامی اسلام در بدو ورود به مدینه منوره بنا کردند،اشاره شده است که مردانی در مسجد رفت و آمد می کنند که علاقه مند به پاکیزگی  و طهارت هستند و خداوند کسانی را که در جست و جوی طهارت هستند، دوست دارد.

,

وی آلودگی های انسان را جسمی و روحی عنوان کرد و افزود: مومن تلاش می کند از هر دو آلودگی دوری کند.

,

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هر کسی که وارد مسجد می شود قبل از ورود به مسجد طهارت می گیرد و این حد از طهارت و تمیزی که پنج مرتبه در روز انسان دست ها را تا آرنج بشوید در هیچ دینی وجود ندارد.

,

آیت الله دولابی با اشاره به اشاره قرآن به هر دو طهارت ظاهری و روحی،بیان داشت:طهارت باطنی مربوط به قلب انسان است.

,

وی ادامه داد: در سوره مائده آیه 6 خداوند متعال دستور وضو و تیمم را برای مومنان بیان می کند چنانکه در این سوره آمده است، هر وقت برای نماز خواندن حاضر می شوید دست ها و صورت را شسته و مسح کنید .

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری  برضرورت مقایسه فضاهای مشابه جامعه اسلامی و غربی در خصوص مصونیت نسبت به بیماری ها تاکید کرد و گفت: دستور وضو و دستور تیمم در مسائل بهداشت جوامع اسلامی قابل مقایسه با جوامع غربی نیست.

,

آیت الله دولابی زندگی امروز غربی ها را اقتباسی از زندگی مسلمانان دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند تمیزی نشان از ایمان فرد است.

,

 وی با اشاره به تاکید قرآن به مسواک زدن،بیان داشت: در قرآن کریم به بهداشت دهان توجه ویژه شده است و در زمانی که عرب ها در کنار لجنزارها و در کنار لانه حیوانات زندگی می کردند این تعالیم اسلامی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد: پیامبرگرامی اسلام فرمود دو رکعت نماز با بهداشت در نزد خداوند برتر از نمازی است که بهداشت رعایت نمی شود.

,

آیت الله دولابی افزود: دین مبین اسلام همانقدر که به سلامت بدن توجه داشته است به بهداشت روح و روان نیز اهتمام داشته است به طوری که در آیه 53 سوره احزاب به طهارت قلب اشاره شده است.

,

وی گفت: قلب انسان همچون جسم آلوده می شود و نیازمند طهارت است چرا که از برخی رفتارهای نادرست از آلودگی قلب ناشی می شود.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری  خاطرنشان کرد: در قرآن کریم در سوره احزاب می فرماید:" قلب برخی ها بیمار است و خانم ها در نحوه صحبت کردن دقت کرده و متواضعانه با نامحرم سخن بگویند چرا که برخی ها دل هایشان بیمار است و دچار معصیت می شوند.

,

آیت الله دولابی بیان داشت: ترویج بدحجابی و بی حجابی موجب آلوده شدن قلب ها می شود و مردم و مسئولان باید در این زمینه برخورد کنند.

,

وی با بیان اینکه همانطور که فردی که سمی را در درون آب می ریزد باید به اشد مجازات گرفتار شود، باید به سلامت روانی جامعه نیز توجه شود،گفت:بانوی زنجانی در روزهای اخیر به امر معروف پرداخت و با صلابت در برابر بی حجاب ها ایستاد اگر چه تلاش کردند این موضوع را واژگون نشان دهند، اما این بانو افتخار زنجانی ها است در برابر زشتی ایستاد و این امر بسیار مهم است.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در برضرورت گوش دادن به نصایح خردمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: امیر المومنین (ع) می فرمایند:"گوش ندادن به نصایح خردمندان موجب ضایع شدن عقل می شود"منشا بسیاری از مشکلات کشور گوش ندادند به نصایح خردمندان است.

,

آیت الله دولابی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اعتماد به غرب در مذاکرات، گفت: تاکید مقام معظم رهبری ساختن کشور با تاکید بر توان داخلی است.

,

وی گفت: سیاست های کلی نظام اسلامی و جهت گیری ها از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد اما برخی ها به این موضوع بی توجه بودند.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری  برضرورت مقابله با معضل بیکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با تکیه بر ارتباطات منطقه ای و استفاده از توان کشورهای همسو مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

,

آیت الله دولابی بیان داشت: پس از چندین سال مذاکره، دلار به 10 هزار تومان رسیده و برخی ها هنوز هم دنبال مذاکره هستند.

,

وی گفت:مقام معظم رهبری بارها فرمودند:"من به اینها هم خوشبین نیستم و برای گفت و گو شش شرط دارم" اما متاسفانه برخی مسئولان موافقت نامه با اروپا را منعقد کردند که هیچ کدام از این شروط را رعایت نکردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه