اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

اقدامات اساسی و راه‌گشا در راستای حل مشکلات خبرنگاران صورت گیرد/ لزوم بیان حقایق در کنار مطالبه‌گری

اقدامات اساسی و راه‌گشا در راستای حل مشکلات خبرنگاران صورت گیرد/ لزوم بیان حقایق در کنار مطالبه‌گری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که اقدامات اساسی و راه‌گشا در راستای حل مشکلات خبرنگاران صورت گیرد گفت: در کنار مطالبه‌گری‌ها باید حقایق مطرح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در بیرجند، اظهار کرد: خبرنگاران بیشترین زحمات را در جامعه متحمل می‌شوند اما متأسفانه کمتر دیده می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
وی از خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه یاد کرد و افزود: رسالت خبرنگاران یک رسالت پیامبرگونه است که بایستی قدر دانسته شود.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی باید گزارشاتی از کم‌کاری مدیران و مسئولان روابط عمومی‌ها به استانداری بدهد تا برخی از مشکلات در این خصوص، برطرف شود.
,
 
,
اسماعیلی با تأکید بر این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از خبرنگاران سوال و فکس بخواهند، تصریح کرد: باید اقدامات اساسی و راه‌گشا در راستای حل مشکلات خبرنگاران صورت گیرد.
,
 
,
وی با بیان این‌که مطبوعات، رکن چهارم دموکراسی است، خاطرنشان کرد: مطبوعات در کنار قانون اساسی، احزاب و انتخابات، یکی از ارکان مهم دموکراسی است.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: جراید و مطبوعات بایستی در بیان مطالب آزاد باشند بنابراین نباید بیان مطالب مخل نظم شود.
,
 
,
اسماعیلی با بیان این‌که در کنار مطالبه‌گری‌ها باید حقایق مطرح شود، گفت: خبرنگاران، تجسم امانت‌داری، واقع‌بینی و دلسوزی هستند و با عشق به انتخاب این شغل می‌پردازند و برای ارتقای منطقه خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: باید در کنار مطالبه‌گری‌ها، حقایق گفته شود و بیان این حقایق مستلزم این است که خبرنگار کار حرفه‌ای و تخصصی انجام دهد.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن اشاره به این‌که بین کسب و ارسال یک خبر و کسب، درک، تحلیل و ارائه صحیح یک خبر تفاوت است، عنوان کرد: باید مردم به رسانه‌ها اعتماد کنند و بدانند نکات از روی دلسوزی در کنار مطالبات بیان می‌شود.
,
 
,
اسماعیلی اضافه کرد: شاید برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خبرنگارگریز باشند و نمی‌خواهند مطالبی را بگویند اما خبرنگار نباید از پیگیری‌های خود خسته شود.
,
 
,
وی با أاکید بر این‌که در شرایط کنونی کشور نیازمند آرامش و همدلی و ایجاد امید در بین مردم هستیم مطرح کرد: کارگاه‌های آموزشی باید با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خبرنگاران برگزار شود.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از خبرگزاری‌ها به عنوان گویای واقعیات جامعه و دیده‌بان واقعی جامعه یاد کرد و گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند جای رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها را بگیرد لذا باید فضای مجازی ساماندهی شود.
,
 
,
اسماعیلی با بیان این‌که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در استان خراسان جنوبی انسان‌های کم‌توقعی هستند، یادآور شد: هر روابط عمومی که در استان ضعیف کار کرده باشد، باید اسم آن به رسانه‌ها داده شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه