اخبار داغ

در برنامه «پرانتز باز» مطرح شد:

تناقضات قانونی در اجرای معافیت سربازی/حقوق سربازان طبق میزان مصوب پرداخت نمی شود!

تناقضات قانونی در اجرای معافیت سربازی/حقوق سربازان طبق میزان مصوب پرداخت نمی شود!
دکتر مهدی احمدی معین کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه «پرانتز باز» از تناقضات موجود در قانون نظام وظیفه عمومی و عدم پرداخت حقوق سربازان طبق درصد مشخص شده در قانون سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مهدی احمدی معین کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص نقدهای وارده به قانون نظام وظیفه عمومی بیان داشت: انتقادات دو دسته است. یک نوع داخلی که مربوط به قانون خدمت وظیفه عمومی و نحوه اجرای آن است. طبق ماده 49 قانون خدمت وظیفه، حقوق سربازان باید حداقل 60 درصد و حداکثر 90 درصد حقوق نیروهای مسلح باشد اما متاسفانه این قانون به دلیل عدم تامین بودجه ش در حال حاضر اجرا نمی شود و سربازها حقوق کمی را دریافت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یک سری تناقضات دیگر هم در قانون نظام وظیفه عمومی وجود دارد از جمله اینکه  مثلا کسی که سرپرستی خواهرش را بر عهده دارد یا کسی که تنها پسر مادر بدون همسر است می تواند از معافیت برخوردار شود ولی فردی که ازدواج کرده و دو تا فرزند دارد هیچ گونه معافیتی به آن تعلق نمی گیرد و تنها یک سری امتیازات به او داده می شود.

,

این کارشناس اضافه کرد: طرحی که سه سال است در حال اجرا است فروش سربازی نیست بلکه بحث جریمه مشمولان غایب است که کسانی که هشت سال یا بیشتر غیبت داشته باشند با پرداخت مبالغی که در قانون مشخص شده، کارت معافیت دریافت می کنند که نوع معافیت آن ها هم از بقیه معافیت ها جدا است.

,

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و هفت دبیرخبر نوجوان در روزهای دوشنبه و جمعه ساعت 71 روی آنتن شبکه امید می رود.

, 7,

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

,

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، محمد میرزا زاده ساناز احسانی، زهرا محبوب، فاطمه رضاپور و محیا شفاعت.

,

مخاطبان این برنامه می توانند با شماره 09036883202 در پیام رسان بله و سروش با روابط عمومی برنامه در تماس باشند و در اینستاگرام صفحه ی پرانتز باز را با نشانی parantezbaz_tv دنبال کنند.

, parantezbaz_tv,

 

,

 انتقادات دو دسته است. یک نوع داخلی که مربوط به قانون خدمت و ظیفه عمومی و نحوه اجرایش اس. مثلا همان ضعف اطلاع رسانی که شما اشاره کردید یا طبق ماده 49 قانون خدمت وظیفه  یک حقوقی برای سربازها مشخص شده است حداقل 60 درصد، حداکثر 90 درصد حقوق نیروهای مسلح که برای سربازان که متاسفانه این قانون به دلیل عدم تامین بودجه ش در حال حاضر اجرا نمی شود و سربازها حقوق کمی را دریافت می کنند. البته طرح هایی هم نیروهای مسلح در دست اجرا دارند که نزد سربازی را تسهیل کنند ولی به هر حال حقوقی به سربازان برخورد می شود قانون متفاوت است کفاف هزینه هایشان را نمی دهد. انتقادات دیگه ای که مطرح است مثلا تناقض های درونی است که بعضا در اجرای قانون خدمت وظیفه عمومی به چشم می خورد. مثلا کسی که یک خواهری دارد که آن خواهر بدون سرپرست هست و فقط سرپرست ش خودش است می تواند ازمعافیت کفالت برای سرپرستی خواهر استفاده کند یا برای مادرش. یعنی تنها پسر مادری که فاقد همسر است می تواند از معافیت کفالت مادرش استفاده کند ولی فردی که ازدواج کرده و دو تا فرزند دارد هیچ گونه معافیتی به آن تعلق نمی گیرد. فقط یک سری امتیازات دارد.

,

طرحی که الان دارد سه سال از اجرای آن می گذرد فروش سربازی نیست بحث جریمه مشمولان غایب است کسانی که هشت سال و بیشتر غیبت داشته باشند با پرداخت مبالغی که در قانون مشخص شده کارت معافیت دریافت می کنند که نوع معافیت آن هم از بقیه معافیت ها جدا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه