اخبار داغ

۶۰۰ هزار تومان درآمدماهانه، برای تنها سینمای خصوصی شهر سنندج با عمر ۲۶ ساله!

۶۰۰ هزار تومان درآمدماهانه، برای تنها سینمای خصوصی شهر سنندج با عمر ۲۶ ساله!
سینما شیدای سنندج، بیشتر تو را به هزار توی موزه سینما می برد. پوستر چارلی چاپلین نخستین فیلمی که در این سینما به نمایش در آمده است هنوز روی دیوار است تا سند قدمت این بنا را به رُخَت بکشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سینما شیدا سنندج، بیشتر تو را به هزار توی موزه سینما می برد. پوستر چارلی چاپلین نخستین فیلمی که در این سینما به نمایش در آمده است هنوز روی دیوار است تا سند قدمت این بنا را به رُخَت بکشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


بنایی که حفظ کردنش هم هنر است، لکه های سقف به یادت می آورد که بام سینما تحمل اندک بارش این سالها را نداشته است و همین که هنوز سرپاست و سقفش سجود نکرده جای تعجب دارد. صندلی هایش همان صندلی های موزه ای است هم سن و سالهای این سینما کمتر سر پا هستند.

,
,

 

,


خلاصه چنین فضایی را دولتی ها به بخش خصوصی سپرده اند و روغن چراغ ریخته را نذر امام زاده کرده اند. حالا هم در پس بی پولی، منتی بر سر صاحب این سینما گذاشته اند که قصد حمایت از بخش خصوصی دارند و تکرار همان روغن چراغ ریخته است.

,
,

 

,


فرهاد طالبی مدیر عامل و مالک سینما شیدا سنندج با اشاره به تعطیلی این مرکز فرهنگی گفت: این سینما در این سال ها فعالیت مستمر داشته به ویژه در 15 سال گذشته با وجود رکود بر سینمای کشور، چراغ نمایش را روشن نگه داشته است.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه سینما شیدای سنندج 26 سال فعالیت مثبت داشت و طی 15 سال گذشته با وجود رکود در سینماها چراغ آن روشن مانده است، اذعان کرد: زمانی که سینما شیدا به بهره‌برداری رسید 8 سینما در استان کردستان فعالیت داشتند که الان از این تعداد فقط سینما بهمن مانده و مابقی تعطیل شده است.

,
,

 

,


وی خاطرنشان کرد: در این چند سال به جای اینکه شاهد رشد سینماها به لحاظ کمی و کیفی باشیم تمام سینماها تعطیل شده است.

,
,

 

,


وی گفت: سرمایه‌گذاری که در آن سال‌ها در این پروژه فرهنگی انجام دادم اگر در سایر حوزه‌ها هزینه می‌کردم قطعا خروجی و سودآوری آن چندین برابر این پروژه بود.

,
,

 

,


وی افزود: ‌سینما شیدا با عمر 26 ساله نیاز به بازسازی دارد که هزینه مورد نیاز  برای آن حدود 3 میلیارد تومان است.

,
,

 

,


وی خاطرنشان کرد: وعده‌هایی از سوی وزیر ارشاد و استانداران گذشته برای کمک به مرمت سینما شیدا داده شد اما متاسفانه تمام این وعده‌ها در حد حرف باقی ماند.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی توجیه اقتصادی ندارد و لازم است دولت یارانه هایی برای آن در نظر بگیرد، افزود: در چند سال گذشته قول هایی از طرف مسئولان و اختصاص تسهیلات برای کمک به بازسازی سینما داده شد اما تاکنون هیچکدام محقق نشده است.

,
,

 

,


وی درآمد ماهیانه سینما شیدا را 600 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این سینما در ماه 5 میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد.

,
,

 

,


حال باید منتظر ماند و دید که حمایت دولتی ها از بخش خصوصی به کجا می رسد و تکلیف تنها سینما بخش خصوصی در شهر سنندج چه می شود ؟!

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه