اخبار داغ

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه:

شکست بسته ارزی گران تمام می شود/ بانک مرکزی واقع بینانه عمل کند

شکست بسته ارزی گران تمام می شود/ بانک مرکزی واقع بینانه عمل کند
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: این بار شکست بسته ارزی گران تمام خواهد شد و لازم است بانک مرکزی واقع بینانه عمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا,  اظهار داشت:سیاست های ارزی جدید خوب شروع شد اما نحوه اجرا مطلوب نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی ادامه داد: با ارائه سیاست های جدید ارزی خرید و فروش در صرافی ها آزاد و قرار شد عرضه ارز به مسافران و برخی افراد با مدارک انجام شود.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سیاست های جدید ارزی ،ارز سهمیه ای برای مسافران در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که قیمت ارز در بازار 9 هزار و 300 تومان بود.

,

محمودی اصل ادامه داد: با وجود قیمت 9 هزار و 300 تومانی ارز در بازار، صرافی ها ارز را به قیمت 9 هزار و 100 تومان معامله کردند.

,

وی با بیان اینکه این امر نشان می دهد که قیمت ارز آزاد در کوچه پس کوچه های ارزی افسار گسیخته بود، بیان داشت: فاصله هزار تومانی(10درصدی) ارز سهمیه ای و آزاد طبیعی بود .

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی سررسید 6 ماهه پیش فروش سکه فرا رسیده است.

,

محمودی بیان داشت: گویا این ثبت نام ها ودیعه ای بوده است و بنابراین مابه التفاوت اخذ شد و باعث شد قیمت سکه در یک روز 1 میلیون تومان افزایش یابد .

,

وی گفت: جالب است در بازار ثانویه ارز به قیمت 8100تا 8400 معامله می شود و به گفته همتی باید تفاوت قیمت صرافی ها 5 درصد می شد .

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با اشاره به اینکه عدم توجه به بازار آزاد باز مسئله ساز شد،ادامه داد:این بار شکست بسته ارزی گران تمام خواهد شد و لازم است بانک مرکزی واقع بینانه عمل کند.

,

گفتنی است،بسته جدید ارزی از سه‌شنبه 16 مرداد به مرحله اجرا درآمده است،این بسته با برخی تفاوت‌ها در زمینه تامین ارز و بازار آزاد همراه شده است.

,

 اولین موضوع مورد اشاره آن است که دیگر قرار نیست ارز ۴۲۰۰ تومانی به تمامی کالاهای وارداتی اختصاص پیدا کند و کالاها دیگر گروه‌بندی نمی‌شوند، بلکه تامین ارز کالاهای اساسی و دارو مستقیم از سوی دولت با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان تامین و پرداخت می‌شود.

,

 در سوی دیگر تمامی واردکنندگان مورد تایید وزارت صمت با ورود به بازار ثانویه می‌توانند ارز خود را تامین کنند؛ با این تفاوت که ارز حاصل از صادرات به غیر از نفت به این بخش وارد می‌شود؛ یعنی پتروشیمی‌ها، فلزات و ۲۰ درصد صادرات غیر نفتی در یک مجموعه گرد آمده و ارز خود را ارائه می‌کنند، در حالی که پیش از این بین این دو گروه نیز طبقه‌بندی‌هایی انجام شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه