اخبار داغ

ترقی در گفت و گو با دانا؛

نقش ایران در اختلافات ترکیه و آمریکا/ باید از ظرفیت ترکیه برای جلوگیری از اهداف آمریکا استفاده شود/ ترامپ به دنبال معامله بزرگ است

نقش ایران در اختلافات ترکیه و آمریکا/ باید از ظرفیت ترکیه برای جلوگیری از اهداف آمریکا استفاده شود/ ترامپ به دنبال معامله بزرگ است
کارشناس مسائل بین الملل گفت: اردوغان و دولت ترکیه می توانند با سیاست های اتخاذ شده و همچنین کمک مردم با تحریم های آمریکا مقابله کنند.
[

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اختلافات اخیر بین کشورهای آمریکا و ترکیه، اظهار داشت: علت اصلی اختلافات ترکیه و آمریکا بیش تر در رابطه با نقشی است که آمریکایی ها در کودتای سال گذشته در ترکیه علیه اردوغان داشتند و در صدد براندازی دولت ترکیه بر آمدند و از آن طرف ترکیه مواضع اش را با پیوستن به جبهه مقاومت هماهنگ کرد و از مواضع آمریکا و عربستان فاصله گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

نقش ایران در اختلافات ترکیه و آمریکا

, نقش ایران در اختلافات ترکیه و آمریکا,

وی افزود: جذب ترکیه به جبهه مقاومت و تعامل مثبت ایران با ترکیه و خصوصاً فروش گاز به ترکیه و همچنین کمک هایی که ایران به ترکیه در مقابل تحریم آمریکا می کند، در موضع گیری ترکیه نسبت به آمریکا تاثیر دارد.

,

 

,

رفتار ایران در اختلافات ترکیه و آمریکا

, رفتار ایران در اختلافات ترکیه و آمریکا,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: به طور طبیعی جمهوری اسلامی ایران باید همسایگی ترکیه را با توجه به نقشی که در معادلات منطقه دارد، مورد توجه قرار دهد و سعی کند از ظرفیت ترکیه برای جلوگیری از اهداف آمریکا استفاده کند.

,

 

,

ترقی بیان داشت: هر چه ترکیه به سمت جبهه مقاومت نزدیک تر شود و به متحد ایران تبدیل شود، نفوذ ایران در منطقه در مقابله با نقشه های منطقه ای آمریکا و اسرائیل بیش تر خواهد شد.

,

 

,

وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در زمینه اقتصادی روابط خود را با ترکیه توسعه و گسترش دهد و همچنین روابط سیاسی و فرهنگی بین دو کشور نیز باید استحکام بیش تری پیدا کند و طبیعتاً می تواند در توافقات منطقه ای هم این مسئله به گونه تعمیم داده شود که موجب خنثی کردن تحریم های آمریکا علیه ایران شود.

,

 

,

آیا ترکیه توان مقابله با تحریم های آمریکا را دارد؟

, آیا ترکیه توان مقابله با تحریم های آمریکا را دارد؟,

کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که "آیا ترکیه توان مقابله با تحریم های آمریکا را دارد؟" عنوان کرد: قطعاً دارد؛ شیوه هایی که دولت ترکیه اتخاذ کرده، شیوه های مناسبی است و می تواند فشار تحریم های آمریکا را خنثی کند و ارتباط ترکیه با کشورهای منطقه و اروپا ارتباط مناسبی است و به نظر می رسد که ترکیه می تواند در این زمینه موفق باشد.

,

 

,

سیاست های اقتصادی اتخاذ شده اردوغان

, سیاست های اقتصادی اتخاذ شده اردوغان,

حمیدرضا ترقی اظهار داشت: به نظر می رسد سیاست های اقتصادی دولت ترکیه بهتر از سیاست های اقتصادی ایران جواب داده است.

,

 

,

وی عنوان کرد: این نوع سیاست ناشی از این است که مردم ترکیه به دولت اردوغان اعتماد دارند و این اعتماد موجب شده تا یک هم افزایی بین ظرفیت های مردم و دولت برای مقابله با تحریم های آمریکا بوجود بیاید، این مهم می تواند موجب توفیق اردوغان در غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا علیه ترکیه شود.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل ابراز داشت: به نظر می رسد سیاستی که دولت اردوغان با وارد کردن مردم به صحنه اتخاذ کرده و از مردم کمک خواسته است، سیاست مطلوبی است و قطعاً توفیق بیشتری کسب خواهد کرد.

,

 

,

نتیجه رفتار آمریکا به کجا ختم خواهد شد؟

, نتیجه رفتار آمریکا به کجا ختم خواهد شد؟,

ترقی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه گفت: ترامپ در واقع به دنبال همان معامله بزرگ است که بتواند با کمک خیانت سران عرب در منطقه، کشورهای عربی را وادار کند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسند و اسرائیل را از لیست دشمنان جهان اسلام خارج کنند و به این وسیله یک خط مقدم یا یک جبهه متحدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه بوجود بیاورند تا بتوانند از منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه حمایت کنند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این استراتژی مستلزم حمایت از تروریست ها و حمایت از گروه های افراطی و تامین منابع مالی برای ایجاد تفرقه و تشتت در جهان اسلام است که مجموعه این ها توسط آمریکا و به نیابت از آمریکا در منطقه توسط عربستان و غیره انجام می گیرد و خود اینکه اسرائیلی ها خلبان های اماراتی را برای بمباران غزه به کار گرفته اند که نشان می دهد این پروژه یک پروژه دقیق و برنامه ریزی شده است تا جهان عرب را در برابر آرمان فلسطین و مقاومت قرار دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه