اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا؛

حیدرالعبادی در قد و قامت خود سخن بگوید/ مقتدی صدر قلباً با ملت و رهبری ایران است

حیدرالعبادی در قد و قامت خود سخن بگوید/ مقتدی صدر قلباً با ملت و رهبری ایران است
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر عراق علیه ایران، گفت: حیدرالعبادی باید در حد و اندازه خودش سخن بگوید.
[

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن سخیف خواندن اظهارات اخیر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق علیه ایران، گفت: حیدرالعبادی آخرین نفری است که در این کشور در خصوص روابط ایران و عراق اظهارنظر می کند، زیرا او در حقیقت نخست وزیری است که تلاش می کند تا همسو با آمریکا به نوعی جایگاه خودش را حفظ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: اظهارات حیدرالعبادی در خصوص اینکه در کنار آمریکا برای حفظ منافع عراق قرار خواهد گرفت و به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران پایبند خواهد بود، با خشم عمومی ملت و مردم عراق مواجه شد و این نشان می دهد که حیدرالعبادی تصور می کند، با اینگونه اظهارنظرها حمایت آمریکا را جلب خواهد کرد، در حالی که حیدرالعبادی اکنون با این موضع گیری غیر اصولی و غیر منطقی پشتوانه مردمی خود را در عراق از دست داد و ملت و مردم عراق مخصوصاً نهادهای مردمی و بسیاری از مراجع عراق و رؤسای احزاب با صدور بیانیه ای اظهارات حیدرالعبادی را محکوم کردند.

,

 

,

حیدرالعبادی باید در قد و قامت کوتاه خود سخن بگوید

, حیدرالعبادی باید در قد و قامت کوتاه خود سخن بگوید,

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: حیدرالعبادی باید در قد و اندازه و قامت کوتاه خود در مورد ایران سخن بگوید، اول نگاهی به قد و قامت خود بکند و آنگاه درباره ایران صحبت کند.

,

 

,

هانی زاده اظهار داشت: حیدرالعبادی با اشاره یک ژنرال ایرانی نخست وزیر شد و با اشاره همین ژنرال ایرانی از حاکمیت و ریاست دولت عراق برکنار خواهد شد.

,

 

,

وی افزود: حیدرالعبادی فاقد اختیارات لازم است که بخواهد از سوی مردم در مورد مسئله تحریم های آمریکا علیه ایران صحبت کند، به همین دلیل حیدرالعبادی پشتوانه خودش را در عرصه مراجع تقلید، احزاب و شیعیان عراق از دست داد.

,

 

,

رابطه ایران و عراق، رابطه دولت است نه رابطه یک دولت با دولت دیگر

, رابطه ایران و عراق، رابطه دولت است نه رابطه یک دولت با دولت دیگر,

کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: حیدرالعبادی تصمیم گیرنده اصلی در عراق نیست و این مردم عراق هستند که تصمیم می گیرند، زیرا روابط ایران و عراق، رابطه یک دولت با دولت دیگر نیست، بلکه رابطه دو ملت است.

,

 

,

هانی زاده ابراز داشت: آنچه که تعیین کننده است، این است که ملت عراق، ایران را به عنوان بزرگ ترین حامی و پشتیبان ملت عراق می داند و مسئله پاک سازی موصل و ورود داعش به عراق و حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ملت عراق و پاک سازی شهرهای عراق از وجود داعش، همه این ها در وجدان و ضمیر ملت عراق کاملا رسوخ کرده است و حیدرالعبادی نخواهد توانست در کنار آمریکا مواضعی مخالف اراده ملت عراق اتخاذ کند.

,

 

,

تاثیر حمایت حیدرالعبادی و یا عراق از تحریم های آمریکا علیه ایران

, تاثیر حمایت حیدرالعبادی و یا عراق از تحریم های آمریکا علیه ایران,

کارشناس مسائل منطقه گفت: اساساً دولت عراق نقش چندانی در مسائل ایران و آمریکا ندارد، این ملت و احزاب و پارلمان عراق است که تصمیم می گیرد و حیدرالعبادی صرفاً یک کارگزار دولتی است که نمی تواند سیاست های کلی عراق را در جهت خواسته های آمریکا ترسیم و تبیین کند و به همین دلیل به نظر می رسد که حیدرالعبادی در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

,

 

,

هانی زاده در پایان بیان داشت: مقتدی صدر قلباً با ملت ایران و رهبری ایران است، در واقع مقتدی صدر خودش را جزئی از ساختار مذهبی و دینی عراق می داند و ممکن است در برخی از موارد سیاسی با ایران یک اختلاف نظر داشته باشد، اما در مجموع مقتدی صدر طرفدار مجموعه نظام است و ایران را بعنوان تکیه گاه محکم ملت عراق و احزاب شیعه عراق می داند و به همین دلیل موضع گیری مقتدی صدر برگرفته از تفکرات عقدیتی وی است که در مقابل تفکرات لیبرالی حیدرالعبادی قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه