اخبار داغ

گلایه های اهالی شهرک_روستا «کهریز» از بی توجهی مسئولان / بیغوله نشینی، ۷کیلومتری کاخ استانداری!

گلایه های اهالی شهرک_روستا «کهریز» از بی توجهی مسئولان / بیغوله نشینی، ۷کیلومتری کاخ استانداری!
«کهریز» شهرک_روستایی در حاشیه شهر کرمانشاه در پی بی توجهی مسئولان به مباحث توسعه ای و عمرانی شرایط سختی برای زندگی کردن دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از  مرصاد ، زمانی شهر کرمانشاه برای تبدیل شدن به کلانشهر و رسیدن آمار جمعیتی آن به حد نصاب لازم مجبور شد تعدادی از روستاهای اطراف شهر را به کرمانشاه الحاق کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,


روستاهایی که حالا نه از امتیازات روستا برخوردار هستند و نه به عنوان شهرک به آنها رسیدگی می شود و به شمایل شهرک _ روستا درآمده اند.

شهرک کهریزک یکی از این شهرک_روستاهاست که اهالی آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند وگلایه های زیادی از مسئولان دارند؛ حاشیه نشینانی که به لطف مسئولان از امتیازات شهری بی بهره مانده اند.

,
,
,
,

این شهرک تامرکز شهر یعنی میدان آزادی تنها ۵ کیلومتر و تا کاخ استانداری ۷ کیلومتر فاصله دارد.

,


 

, ,
,

زمستان ها برای رفت و آمد در کهریز امکان تردد با تراکتور هم نیست

میرزایی یکی از اهالی این شهرک به خبرنگار ما گفت: در فصل زمستان امکان تردد در این شهرک با تراکتور هم نیست.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان را عموما بخاطر گلی بودن کفش در مدارس راه نمی دهند، افزود: رودخانه آبشوران هم از اول تا آخر کهریز مسیر روبازی دارد که از وسط محله می گذرد و جای جولان حیوانات موذی و خونابه مرغ فروشی های سنتی و بوی تعفن و بیماری شده است.

, زمستان ها برای رفت و آمد در کهریز امکان تردد با تراکتور هم نیست,
,
,
,
,



بعد از چهار سال اوضاع کهریز هیچ تغییری نکرد

طاهری یکی دیگر از اهالی این شهرک گفت: بعد از ۶ سال اوضاع شهرک کهریز هنوز هیچ تغییری نکرده است.

وی بیان کرد: این روستا اسفند ۹۱ از زیر نظر بخش دورد و فرامان جدا شده و به شهر کرمانشاه ملحق شده است با این حال بعد از ۶ سال هنوز هیچ تغییری نکرده جز اینکه سال گذشته لوله فاضلاب کار گذاشته اند.

طاهری افزود: طبق اظهارات خود اعضای شورای شهر بودجه آسفالت و شن ریزی و این گونه مباحث کنار گذاشته شده با این وجود دو روز قبل از عید فطر به وسیله یک لودر چند تا کوچه خاک برداری شد و دیگر اقدامی صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: چند روز دیگر با آغاز دوباره پاییز و بارندگی ها، بهانه ای برای آسفالت نکردن پیدا می شود این در حالی است که مردم دوباره باید توی باتلاق گل و لای فرو بروند.

, ,
,
, بعد از چهار سال اوضاع کهریز هیچ تغییری نکرد,
,
,
,
,
,
,
,
,


 

, ,
,

وجود معارض و انشعابات غیر مجاز دو مشکل شهرک کهریز

فضل اله رنجبر فرماندار شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وجود معارض برای اجرای برخی پروژه ها اظهار داشت: انشعابات غیر مجاز از جمله اساسی ترین مشکلات شهرک کهریز است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار متر مربع از شهرک کهریز آسفالت شده و امسال هم جز یکی از اولویت ها است که البته در حال حاضر زیر سازی اکثر کوچه ها انجام شده مابقی در دست اقدام است.

رنجبر با تاکید بر اینکه آسفالت این محله دارای اولویت است، افزود: اعتبارات آسفالت این شهرک از محل ۲۱ میلیارد تومانی کمک دولت و ۲۱ میلیارد تومانی مصوب شورای شهر و شهرداری انجام می شود.

وی اقدام مثبت دیگر دراین شهرک را اتمام فاضلاب کشی محله به میزان ۱۵ کیلومتر و نیز اصلاح آب به اندازه ۱۵ کیلومتر دانست وبیان کرد:برای اتمام فاضلاب کشی بین چهار تا پنج کیلومتر و اصلاح شبکه آب نیز به این میزان کار باقیمانده است.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: اساسی ترین مشکل وجود معارض برای اجرای برخی پروژه ها و نیز انشعابات غیر مجازاست که از مردم درخواست همکاری برای دریافت انشعاب آب داریم تا با مراجعه به شرکت آب و فاضلاب شهر کرمانشاه این معظل حل شود.

وی صدور سند ساختمان های قولنامه ای برای منازل این شهرک را از اقدامات خوب صورت گرفته دانست و بیان کرد: شهرداری منطقه در این راستا همکاری لازم را با مردم به عمل آورده است.

رنجبر افزود: ایجاد مراکز فرهنگی و تربیتی و تکمیل پروژه آسفالت و فاضلاب از جمله نیازهای دیگر شهرک کهریز است که جزو برنامه های پیش بینی شده در اعتبارات است اما اعتبارت امسال واقعا جوابگو نیست باید به طور مرتب در سنوات آتی هم پیگیری کنیم.

, وجود معارض و انشعابات غیر مجاز دو مشکل شهرک کهریز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ۶ سال از تبدیل شدن روستای کهریز به شهرک می گذرد و فرمانداری و شهرداری هنوز نتوانسته اند کارهایی را که باید انجام دهند.

مسائل مربوط به فاضلاب و آسفالت هنوز بین کش وقوس های فرمانداری و شهرداری باقی مانده و در این میان مشکلات روز به روز بیشتر به مردم فشار می آورد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه