اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

افزایش 80 درصدی استفاده از روش های مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی

افزایش 80 درصدی استفاده از روش های مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از افزایش 80 درصدی استفاده از روش های مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی در خلیل آباد خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی و افزایش تولید محصول سالم در شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با اشاره به اجرای طرح مبارزه غیر شیمیایی در خلیل آباد اظهار داشت: مبارزه غیر شیمیایی با استفاده از روش های اجرا شده شامل روغن های گیاهی، تله های فرمونی در سطح 3000 هکتار از باغ‌های این شهرستان اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه استفاده از روش های مبارزه غیر شیمیایی نسبت به سال زراعی گذشته 80% درصد بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در سطح 30 هکتار از باغات انار شهرستان خلیل آباد مبارزه بیولوژیکی با استفاده از زنبور تریکوگراما صورت گرفته است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی و افزایش تولید محصول سالم دانست و تصریح کرد: مبارزه غیر شیمیایی با آفات نیز در باغات انگور، پسته و انار و صورت گرفته است.

,

وی ادامه داد: در باغات سطح شهرستان طرح مدیریت تلفیقی آفات با استفاده از روش های غیر شیمیایی شامل محلول پاشی با کود های مجاز جهت افزایش مقاومت درختان به آفات، به‌کارگیری انواع تله ها، فرمون ها و کارت زرد در محصولات باغی انجام شد که مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته است.

,

طاهرپور در ادامه با اشاره به سطح 4360 هکتاری باغ پسته در شهرستان، عنوان کرد: این شهرستان یکی از مناطق پیشرو در حوزه مبارزه علیه پسیل و آفات پسته است.

,

وی همچنین در پایان تشریح کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان حدود 16700 هکتار بوده که توسط 12000 بهره بردار، محصولات باغی متنوعی در این شهرستان تولید می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه