اخبار داغ

دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی با فرماندار پیشوا؛

عباسی: لزوم ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه بخش کشاورزی / ذوالفقاری: افزایش قیمت ارز یک فرصت طلایی برای صادرات محصولات گلخانه ای است

عباسی: لزوم ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه بخش کشاورزی / ذوالفقاری: افزایش قیمت ارز یک فرصت طلایی برای صادرات محصولات گلخانه ای است
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با سفر به شهرستان پیشوا با حسین عباسی فرماندار این شهرستان دیدار کرد و انتصاب وی را تبریک گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز،  فرماندار شهرستان پیشوا در این دیدار گفت: توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان های دیگر نیازمند فرهنگ سازی است تا مردم نسبت به آن اقبال نشان دهند اما این فرهنگ در پیشوا حاکم بوده و رغبت لازم میان مردم نسبت به آن وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,

حسین عباسی خاطرنشان کرد: فرمانداری، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های شهرستان به عنوان مجموعه های دولت در کنار هم بوده و با تلاش و خدمات خود ذائقه مردم را شیرین خواهیم کرد.

,

وی اظهار کرد: تقویت بخش کشاورزی منجر به تقویت بخش اشتغال می شود اما با توجه به تمرکز اتباع در پیشوا، بخش عمده ای از ظرفیت کشاورزی منطقه در دست آنهاست که برای جایگزینی هموطنان جویای کار برنامه هایی ارائه خواهیم کرد.

,

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در نظر داریم جهاد کشاورزی، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای ارائه آموزش های لازم در بخش کشاورزی وارد عرصه کنیم تا از فرصتی که به واسطه وجود گلخانه ها در این منطقه است به خوبی بهره کافی برده شود.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران نیز با بیان اینکه هر هکتار گلخانه برای ۵ الی ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند، بیان کرد: استان تهران ۲۵ الی ۳۰ درصد گلخانه های کشور را در خود جای داده است و در این میان شهرستان پیشوا با حدود ۱۲۰۰ هکتار گلخانه، یک سوم از سه هزار هکتار گلخانه های استان تهران را داراست.

,

ذوالفقاری وجود گلخانه های کشاورزی را فرصتی برای شهرستان پیشوا دانست و گفت: راه اندازی بارانداز صادراتی محصولات کشاورزی و فعال کردن تعاونی گلخانه داران با هدف فراهم سازی بستر صادرات، کوتاه کردن دست واسطه ها و ایجاد رونق اقتصادی در پیشوا ضروری است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه گلخانه سازی سبزی و صیفی در پیشوا تبدیل به یک فرهنگ شده است، خاطرنشان کرد: رونق پیشوا در کشاورزی است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در یک پروسه ۴ الی ۵ ساله گلخانه های پیشوا را به دو برابر افزایش دهیم.

,

وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز علیرغم مشکلات فراوان، یک فرصت برای گلخانه داران در بحث صادرات محصول است.

,

ذوالفقاری اظهار کرد: اگر بتوانیم سیاستگذاری مناسبی داشته باشیم افزایش قیمت دلار یک فرصت طلایی برای بخش کشاورزی است؛ این فرصت نه برای کشاورزی در فضای باز بلکه برای کشاورزی در فضای گلخانه است تا بتوانیم محصولات را صادر کنیم.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در حال حاضر نیز محصولات کشاورزی پیشوا صادر می شود اما بخشی از سودی که باید به گلخانه دار برسد تا کار خود را توسعه دهد نصیب واسطه ها می شود.

,

ذوالفقاری در پایان سخنان خود، راه اندازی یک واحد کارتن سازی را در کنار راه اندازی بارانداز صادراتی و فعال کردن تعاونی گلخانه داران در پیشوا ضروری دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه