اخبار داغ

قیمت‌های بالا، واحدهای صنفی بهارستان را به سمت ورشکستگی می کشاند

قیمت‌های بالا، واحدهای صنفی بهارستان را به سمت ورشکستگی می کشاند
تغییرات ناگهانی و عدم ثبات قیمت‌ها در بازار سبب شده است تا اکثر واحدهای صنفی فعال در سطح شهرستان بهارستان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارستانه، افزایش قیمت‌ها و نوسانات ارزی در طول هفته‌های گذشته باعث تغییرات چشم‌گیری در قیمت اجناس مختلف شده است و شرایط به نحوی تغییر کرده است که قیمت کالاهای مورد نیاز و مصرفی مردم به صورت ساعتی و روزانه تغییر پیدا می کند، که کاهش قدرت خرید شهروندان از جمله عوارض این نوسانات بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بهارستانه,

اما در این بین لازم است تا به مشکلاتی که برای واحدهای صنفی و فروشندگان مواد غذایی و موارد دیگر به وجود آمده است نیز توجه داشت، چراکه در شهرستان‌های محرومی نظیر شهرستان بهارستان که از جمعیت بالایی نیز برخوردار است، این تغییر قیمت‌ها سبب شده است تا مردم کمتر از قبل توانایی خرید داشته باشند و به تبع همین امر سبب کسادی بازار برای اصناف مختلف شده است.

,

امروز شرایط فروشندگان میوه، مواد غذایی، لوازم برقی و الکترونیکی و لباس به قدری تغییر کرده است که تمامی فعالان این اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار بهارستانه  نسبت به وضع موجود ابراز نارضایتی کرده‌اند و می گویند که میزان فروششان در مقایسه با قبل تغییرات اساسی قیمت ارز و سکه بسیار کم شده است.

, بهارستانه  ,

همین موضوع سبب شده است تا اکثر فعالان اصناف مختلف در سطح شهرستان بهارستان، قدرت پرداخت اجاره بهای مغازه‌های خود را نداشته باشند و ناچار به تغییر شغل و تعطیلی مغازه‌ها رو بیاورند، البته بعضی دیگر نیز با بالا بردن غیرمنطقی و غیرقانونی قیمت‌ها سعی در جبران کمبودها و کاستی‌های ایجاد شده دارند.

,

درپایان لازم به ذکر است که شهرستان‌هایی نظیر بهارستان که قشر غالب آن قشر کارگر و کارمند می باشد و درآمدها نسبت به تغییرات قیمت‌ها پایین به حساب می آید، نیازمند فعالیت‌ شبانه روزی مسئولان مربوطه به منظور تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه داخل شهرستان و همچنین گرانفروشی واحدهای صنفی یا تولیدی‌ها سطح بهارستان می باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه