اخبار داغ

دستاورد های سفر مسئولان استان به " امسک" روسیه بعد از چند سال به کجا رسید؟/اتاق بازرگانی یاسوج باید پاسخگوی افکار عمومی باشد

دستاورد های سفر مسئولان استان به " امسک" روسیه بعد از چند سال به کجا رسید؟/اتاق بازرگانی یاسوج باید پاسخگوی افکار عمومی باشد
بعد از گذشت بیش از دو سال اکنون مردم کهگیلویه و بویراحمد منتظر دستاورد سفر دو جانبه مسئولان استان به "امسک"روسیه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، آبان ماه سال  94 هیئت تجاری اقتصادی از استان کهگیلویه و بویراحمد به سرپرستی سید موسی خادمی ( استاندار وقت ) و همراهی جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و 24 نفر از مسئولین دولتی و بخش خصوصی استان به مسکو اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

 

,

این هیأت با توجه به تصمیم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و با برنامه ریزی اتاق بازرگانی یاسوج جهت آشنایی با تجار و بازارهای هدف جدید در حوزه کشورهای CIS به مسکو رفتند.

,

 

,

بعد از این سفر قرار شد که هیئت تجاری امسک روسیه نیز برای آشنایی بیشتر به این استان سفر کند که این وعده نیز محقق شد و در تاریخ 28 مهر ماه سال 95  " نظروف " استاندار اُمسک روسیه به همراه یک هیئت 17 نفره از مقاماتی دولتی امسک و تجار این استان برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری وارد یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

,

 

,

قرار بود که در این سفرهای دوجانبه کارهای خوبی در حوزه اقتصاد و صادرات در استان انجام شود اما آماری که این روزها از صادرات استان گزارش می شود چیزی غیر از این را نشان می دهد گویا این سفرهای دو جانبه تنها برای گردش و تفریح و گرفتن عکس یادگاری بوده است.

,

 

,
, ,

بدون شک سفر هیئت  مسئولان استان به امسک روسیه در سال 94 هزینه هایی در بر داشته است به گونه ای که اگر بخواهیم یک حساب سر انگشتی انجام دهیم مبلغ قابل توجهی در این سفر چند روزه هزینه شده است تنها هزینه بلیط رفت این اعضای 25 نفره به تهران با هواپیمای آسمان در سال 94 بیش از سه میلیون تومان شده است اگر بخواهیم هزینه بلیط آنها را به "امسک "روسیه نیز حساب کنیم می توان گفت مبلغی بیش از 25 میلیون تومان هزینه سفر آنها به "امسک" روسیه شده است.

,

 

,

در آنجا تفاهم نامه های همکاری بین استاندار "امسک" روسیه و استاندار وقت استان موسی خادمی امضا شد وقتی در یاسوج از دستاوردهای سفر استان به کشور روسیه گزارش دادند گویا این کشور در زمینه گیاهان دارویی و محصولات باغی قصد همکاری با کهگیلویه و بویراحمد را دارد اما بعد  از گذشت بیش از 2 سال هنوز هیچ اقدام خاصی در این مورد انجام نشده است.

,

 

,

در آن روز بحث سفر برخی از مسئولان استان به "امسک" روسیه داغ داغ بود اما دیگر خبری نشد که نشد تا اینکه در سال 95 یعنی یک سال بعد "استاندار امسک" روسیه نیز به همراه 14 نفر دیگر به این استان سفر کردند در اینجا نیز تفاهم نامه هایی امضا و قول هایی نیز داده شد.

,
, ,

حرف های شیرین و خوب زیادی رد و بدل شد از سرمایه گذاری "امسک روسیه در استان تا صادرات محصولات استان به روسیه و اکنون سال 97 است اما نه سرمایه گذاری دیده می شود و نه صادراتی در گزارش های صادراتی خودش را نشان می دهد حال سوال اینجاست دستاورد سفرهای دوجانبه چی بود آیا باز هم همان هیچ؟!

,

 

,

شاید اگر بخواهیم بعد از گذشت دو سال دستاوردهای این سفر را بیان کنیم تنها چیزی که دیده می شود شعارهایی است که مسئولان در این سفر داده اند و سوال دیگر اینجاست آیا این دو سفر سکوی پرتاب  برای برخی ها شد که  خودی نشان دهند؟!

,

 

,

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون سوال های زیادی دارند سوال هایی که نیاز دارد توسط مسئولان استان به ویژه اتاق بازرگانی یاسوج پاسخ داده شوند شاید واقعا دستاوردی داشته است و مردم نمی بینند بهتر است در این زمینه روشنگری هایی انجام شود.

,
, ,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس اتاق یاسوج در برنامه تلوزیونی شرکت کنند و اگر این سفر دو جانبه دستاوردی داشته است برای مردم بیان کنند و اگر هم چیزی نداشته است باز هم بیایند و این هیچ را برای مردم توضیح دهند.

,

 

,

اُمْسْک مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است که در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می رود فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.

,
, ,


گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان ماه سال 94 به روسیه سفر کرده بودند و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهمنامه هایی امضا کردند  همچنین هیئت تجاری امسک روسیه نیز در سال 95 به این استان سفر کردند و اکنون مردم منتظر دست آوردهای این سفر و تفاهم نامه هایی هستند که امضا شده است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه