اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

کمبودی درزمینه دارو در استان وجود ندارد / اخذ حق فنی در داروخانه‌ها غیرقانونی است

کمبودی درزمینه دارو در استان وجود ندارد / اخذ حق فنی در داروخانه‌ها غیرقانونی است
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به وجود ذخیره قابل قبولی از دارو در این استان، گفت: هیچ کمبودی درزمینه دارو در استان یزد وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمد دریجانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هدف کلی سازمان بیمه سلامت در سال ۹۷ ارتقا و حفظ کیفیت خدمات‌رسانی است، گفت: سازمان بیمه سلامت در سال ۹۷ موضوع مدیریت منابع را در دستور کار خود قرار داده و بر مبنای آن تصمیم بر این گرفته که از بودجه‌ای که مجلس برای ما در نظر گرفته‌شده بیشتر هزینه نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: البته تحلیل هزینه‌ها در بیمه سلامت به معنای کاهش کیفیت خدمات نیست؛ چراکه حفظ و ارتقای کیفی خدمات همواره از برنامه‌های اصلی ماست. قصد داریم با به‌کارگیری روش‌های گوناگون در بحث مدیریت منابع هزینه‌های خود را کاهش دهیم.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در ادامه از اجرای طرح ارجاع الکترونیک برای بیمه‌شده‌های روستایی در کشور خبر داده و تأکید کرد: تا پایان مهرماه در ۲۰ استان و تا پایان سال در همه استان‌های کشور موضوع ارجاع الکترونیک اجرا می‌شود.

,

دریجانی تصریح کرد: بر اساس این طرح بیمار نمی‌تواند برای دریافت خدمات درمانی به استان دیگر سفر کند؛ بلکه باید به شهرستان خود مراجعه کرده و خدمات درمانی را در آنجا دریافت کند. بدون شک اجرای این طرح تا حد زیادی از مهاجرت درمانی به سایر استان‌ها جلوگیری می‌کند.

,

این مسئول در ادامه با اشاره به موضوع زیرمیزی در این استان، گفت تاکنون حتی یک گزارش در خصوص زیرمیزی به ما ارجاع نشده تا آن را موردبررسی و پیگرد قرار دهیم. اکنون تعرفه‌های درمان عادلانه است و کسی نمی‌تواند به بهانه اینکه تعرفه‌های درمان پایین است اقدام به اخذ زیرمیزی کند.

,

وی اضافه کرد: این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است تا مردم در مواجه با تخلف به‌سرعت نهادهای نظارتی را مطلع کنند. البته برای رصد تخلفات تیم‌های بازرسی متعددی از سوی سازمان بیمه سلامت در مراکز درمانی مستقر است و تخلفات را رصد می‌کند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دریافت حق فنی در داروخانه‌های یزد، اظهار داشت: بر اساس آخرین دستورالعمل دیوان عدالت اداری دریافت حق فنی در داروخانه‌های غیرقانونی است.

,

دریجانی در ادامه با اشاره به تأثیر نوسانات نرخ ارز در بخش دارو استان، گفت: تعداد کمی از داروها با توجه به نوسانات نرخ ارز گران شده اما هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و این را با قاطعیت می‌توان گفت که همه داروهای موردنیاز مردم در استان وجود دارد.

,

وی در پایان اذعان کرد: داروهای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت نیز به حد قابل قبولی در استان وجود دارد و در این زمینه با کمبود مواجه نیستیم. داروی بیماران هموفیلی نیز در استان به‌وفور وجود دارد؛ اما برخی به دلیل ترس از نبود اقدام به خرید بیش از نیاز دارو کرده‌اند که در التهابات تأثیر داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه