اخبار داغ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری:

60 درصد مسکن روستایی شهرستان ری فرسوده است

60 درصد مسکن روستایی شهرستان ری فرسوده است
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری گفت: 56 هزار و 237 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که 33 هزار و 782 واحد آن فرسوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آفتاب ری، مهدی نخعی با بیان اینکه 24 درصد از واحدهای فرسوده روستایی استان تهران در شهرستان ری واقع شده است، گفت: 226 هزار و 918 واحد مسکونی روستایی در استان تهران وجود دارد که 56 هزار و 237 واحد آن درشهرستان ری واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی با بیان اینکه شناسایی بافت های فرسوده یک اقدام موثر و ضروری در کاهش تلفات هنگام وقوع حوادث و زلزله است، اظهار داشت: از آنجایی که این شهرستان به نسبت سایر نقاط استان دارای جمعیت روستایی زیادی است، نیاز به توجه بیشتری در زمینه پیشگیری قبل از وقوع حوادث و زلزله است.

,

نخعی با بیان اینکه شرایط نامناسب اقتصادی مردم جنوب پایتخت نیازمند حمایت های مالی و ارائه تسهیلات دولتی است، عنوان کرد: تاکنون بیش از 6 هزار واحد مسکونی در این شهرستان مقاوم سازی شده که به نسبت تعداد کمتری را تشکیل می دهد.

,

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری عنوان کرد: بنیاد مسکن اهتمام جدی خود را برای مقاوم سازی 30 درصد از واحدهای فرسوده تا پایان سال هزار و 400 به کار گرفته است که در صورت عملیاتی شدن آن بیشتر واحدهای روستایی ری مقاوم می شوند. وی اظهار داشت: به ازای هر واحد مسکونی روستایی در سال های گذشته 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شد که امسال به 250 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

,

نخعی ادامه داد: داشتن ضامن یکی از معضلات روستاییان برای دریافت تسهیلات است که آنها را در این زمینه با مشکل مواجه کرده است. وی با بیان اینکه شناسایی گسل های شهرستان ری یک ضرورت است، عنوان کرد: متاسفانه مسئولان مربوطه بدون توجه به حریم گسل ها، پروانه صادر می کنند که این روند باید کنترل شود.

,

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری در ادامه بیان کرد: هم اکنون 99 درصد روستاهای ری با وقوع زلزله تخریب می شوند و این بحران، حوادث و تلفات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه