اخبار داغ

رئیس کارگاه احداث قطعه دوم راه تونل دیل مطرح کرد؛

پروژه تونل دیل درگچساران تعطیل شد!/اعتراض اهالی دیل در جهت تامین آب شرب منطقه است

پروژه تونل دیل درگچساران تعطیل شد!/اعتراض اهالی دیل در جهت تامین آب شرب منطقه است
رئیس کارگاه احداث قطعه دوم راه تونل دیل گفت: آب کارگاه احداث تونل ازیک حلقه چاه تامین می‌شد که با اعتراض اهالی روستای دیل و اعضای شورای دهیاری روستا در جهت تامین آب کارگاه ،جلوگیری به عمل آمده است درحالی که مشکل تامین آب برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه موجب شده است که این پروژه به تعویق بیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران درنشست بررسی مشکلات تامین آب احداث تونل دیل این شهرستان ،گفت:۱۲۵میلیارد تومان برای احداث این تونل در منطقه دیل اختصاص داده شده که با احداث این تونل محور دهدشت پاتاوه به بنادر جنوبی متصل می‌شود و طول این تونل به متراژ دوهزار و ۶۰۰ متر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

کاهش آب سد کوثر

,

وی افزود:با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات آسمانی سطح آب سد کوثر کاهش یافته است در وهله اول تامین آب شرب شهرستان و در مراحل بعدی تامین آب مصارف کشاورزی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

,

رحیمی اظهارکرد:امروزانجام این پروژه شاه‌کلید اصلی موضوع است و زمانی که پروژه جاده پاتاوه به دهدشت تمام شود، پروژه چرام و ضرغام‌آباد و یک جاده فرعی درجه 2 تبدیل به یک جاده اصلی با یک تونل وزین خواهد شد و پروژه احداث تونل دیل قطعاً سنگین است که با انجام این کار موجب احیا و آبادانی منطقه خواهد شد.

,

تونل دیل،مهمترین فعالیت مؤسسه حرا

,

فرماندارگچساران تصریح کرد: قطعا این پروژه، مسیر بویراحمد گرمسیر را نجات خواهد دادو مهمترین فعالیت مؤسسه حراقرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در احداث تونل در کشور است که با بهترین تجهیزات انجام می‌دهد که با احداث این تونل  مسیراصفهان به گناوه  صد کیلومتر کاهش می یابد.

,

خروج روستای های اطراف از بن بست

,

وی افزود:تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا این پروژه و روستاهای اطراف از بن‌بست خارج شوندو این سنگین‌ترین پروژه‌ای است که در آن نگذاشته‌ایم روستای دیل که قدیمی‌ترین روستای این شهرستان است در این مسیر حذف شود.

,

اعتباری افزون بر 125 میلیارد تومان 

,

 در ادامه این نشست محمد اقلیما ،رئیس کارگاه احداث قطعه دوم راه تونل نیز با اشاره به برخی مشکلات این پروژه اظهار کرد: متاسفانه تاکنون عملیات اجرایی این پروژه آغاز نشده است واین تونل با اعتباری افزون بر 125 میلیارد تومان در این منطقه احداث می‌شود که با پایان یافتن آن، مردم از این مسیر بهره‌مند می‌شوند.

,

مشکل تامین آب برای آغاز عملیات اجرایی

,

 وی تصریح کرد:مشکل تامین آب برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه موجب شده است که این پروژه به تعویق بیافتد و برای تامین آب کارگاه احداث تونل دیل یک چاه در این منطقه که متعلق به میراث فرهنگی است در دست بررسی قرار گرفت وبا استعلام‌های که صورت گرفته متوجه شدیم که این چاه دارای مشکلات بدهی و نیاز به تغییر دارد.

,

اعتراض اهالی روستای دیل 

,

اقلیما اظهارکرد:چند روزی است که آب کارگاه احداث تونل ازاین چاه تامین می‌شد که با اعتراض اهالی روستای دیل و اعضای شورای دهیاری دیل در جهت تامین آب کارگاه ،جلوگیری به عمل آمده است که برای تجهیز و راه اندازی این چاه ۱۸۰ میلیون تومان از طریق موسسه هزینه شده است.

,

بهره برداری درحد کارروزانه

,

 رئیس کارگاه احداث قطعه دوم راه تونل دیل افزود:از مجمع این هزینه‌ها تاکنون مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان در جهت تعمیرات چاه، ۴۲ میلیون در جهت بدهی برقی ۲۸ میلیون تومان در جهت خریداری  قطعات برای راه‌اندازی این چاه هزینه شده است که  برای انتقال آب از دهانه چاه به ورودی تونل 2هزارو700 متر لوله کشی انجام گرفته است و این پروژه تنها فقط یک خدمتی برای اهالی این شهرستان است و منفعتی دیگر ندارد و انتظار می‌رود حجم خیلی کم آب در حد کار روزانه این این چاه بهره‌برداری شود.

,

اعتراض اهالی دیل در جهت تامین آب شرب 

,

علی بهزادی،رئیس شورای دهیاری دیل در ادامه این نشست نیز تصریح کرد: چاه آهکی دیل در سال ۸۶ توسط میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و به دلیل بدهی از این چاه استفاده نمی‌شد، با توجه به خشکسالی‌های اخیر واینکه کاراهالی این روستا باغداری وکشاورزی است اعتراض اهالی دیل در جهت تامین آب شرب این منطقه است.

,

خدمات موسسه حرا در نقاط مختلف کشور

,

وی درادامه تصریح کرد:خدمات موسسه حرا در نقاط مختلف کشور در جهت محرومیت‌زدایی است وموسسه حرا در جهت تامین وسایل ورزشی، اماکن ورزشی و ساماندهی گلزار شهداء در این منطقه نیز اقدام کند.

,

در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای شورای دیل اظهارکرد:مقررشده که رئیس شورای دیل با معتمدین و جوانان برای رفع معضل بیکاری جوانان این منطقه و کاردر پروژه احداث تونل در این منطقه جلساتی برگزارکند که در این نشست مطرح شد که به احترام ۲۶ شهدای این منطقه تعداد ۲۶ جوان بیکار این منطقه در این پروژه مشغول به خدمت شوند.

,

 کارگاه روزانه۶۰ هزار متر مکعب آب استفاده می کند

,

در ادامه این نشست نیز خاتون‌ الله کرم پورازفعالین فرهنگی و سیاسی این منطقه اظهار کرد:سطح چاه آب دیل بسیار پایین رفته است و هم اکنون آب باقی مانده مختص مصارف شرب است وبرای کارهای صنعتی از جمله احداث تونل آب مورد نیاز باید از سدکوثر تامین شودو مسئولان این پروژه مشخص نکرده‌اند که روزانه چه مقدار آب مورد نیاز دارند،عمق چاه پایین رفته است واین کارگاه روزانه۶۰ هزار متر مکعب آب استفاده می کنند.

, .,

مشکل اساسی دیل تامین آب است

,

در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای شورای دیل بیان کرد: مشکل اساسی دیل تامین آب است و بسیاری از اهالی این منطقه به کار باغداری و کشاورزی مشغول هستند، در برخی از مناطق باغداری و کشاورزی این منطقه به آبیاری نوین مجهز نشده است و یک انتظار از موسسه حرا داریم که در جهت خرید و اتصال لوله‌های آبیاری نوین که ۱۵ درصد آن بر عهده بهره‌بردار است همکاری کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه