اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پشت پرده افشاگری های ربیعی و نمایندگان مجلس علیه یکدیگر/ دادستان به عنوان مدعی العموم وارد می شود؟

پشت پرده افشاگری های ربیعی و نمایندگان مجلس علیه یکدیگر/ دادستان به عنوان مدعی العموم وارد می شود؟
اگر تخلفات وزیر کار و معاونان وی آنقدر برای نمایندگان محرز است، چرا پیش از آنکه موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود، این نمایندگان اسناد ومدارک خود را در اختیار قوه قضاییه قرار نداده اند، باید برای اذهان عمومی شفاف سازی شود ه پشت پرده افشاگری های چند روز گذشته وزیر و نمایندگان علیه یکدیگر چه بوده است؟
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اواخر هفته قبل بود که بالاخره بعد از چندین بار آمدن ربیعی به مجلس برای استیضاح، نمایندگان استیضاح ربیعی را رقم زدند و وکلای ملت با 129 رأی مثبت، 111 رای منفی، 3 رأی ممتنع از مجموع 243 رأی مأخوذه با ابقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمت خود مخالفت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما استیضاح ربیعی حاشیه های زیادی به دنبال داشت؛ اتهامات زیادی از سوی نمایندگان مجلس و علی ربیعی وزیر سابق کار رد و بدل شد که به اذعان بسیاری از مردم اگر پشت پرده این اتهامات برای مردم شفاف سازی نشود، اعتماد مردم به وزرا و نمایندگان مجلس از بین می رود.

,

اولین اتهامات مطرح شده، از سوی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خطاب به محسنی بند پی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور بود؛ فردی که اکنون در غیاب ربیعی سرپرست این وزارت خانه شده است.

,

 

,

ماجرای خرید اتومبیل های شاسی بلند توسط بهزیستی

, ماجرای خرید اتومبیل های شاسی بلند توسط بهزیستی, ماجرای خرید اتومبیل های شاسی بلند توسط بهزیستی,

«علی رستمیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با این استیضاح گفت: اینجانب از طرف کمیسیون اجتماعی مجلس و با حکم آقای عزیزی رئیس وقت کمیسیون در سال گذشته مامور رسیدگی به برخی از مشکلات و مسائل در سازمان بهزیستی در برخی استان های کشور شدم.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان هایی که به عنوان پایلوت برای این مسئله انتخاب شد، لرستان بود که متاسفانه برای سرکشی به این استان ها و بررسی مسائل مربوط به سازمان بهزیستی با مشکلاتی روبرو شدم. به عنوان مثال رئیس سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسائل را به بنده ندادند.

,

وی تاکید کرد: توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد 500 میلیون تومان به شما می دهیم به نام یک خیریه که هیچ حرفی درخصوص مشکلات بهزیستی مطرح نشود، یعنی 20 میلیون تومان به آن خیریه داده شود و 480 میلیون تومان را بنده برای توزیع بین فقرا و ایتام بردارم.

,

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مسئله را بنده به رئیس مجلس و معاون وزیر اطلاعات گزارش دادم، متاسفانه رئیس سازمان بهزیستی از 500 میلیون تومان 20 میلیون آن را به خیریه پرداخت  کرده و 480 میلیون آن را به خرید ماشین های شاسی بلند اختصاص دادند، یعنی پول خرید ویلچر برای معلولان را به مصارف دیگر اختصاص داده است، هر چند که وزیر مربوطه در پاسخ به این موارد تاکید کرد که چنین مسائلی در دوره قبل بهزیستی نیز دیده شده است.»

,

 

,

پذیرایی دختران بهزیستی از تیم بند پی با تشریفات 900 میلیونی

, پذیرایی دختران بهزیستی از تیم بند پی با تشریفات 900 میلیونی, پذیرایی دختران بهزیستی از تیم بند پی با تشریفات 900 میلیونی,

رستمیان در جایی دیگر گفت: رئیس سازمان بهزیستی به شهادت مجمع نمایندگان استان لرستان در دو نوبت مربوط به سفر کاری و بار دیگر شرکت در همایش مدیران کل بهزیستی در استان لرستان حضور پیدا می کند. رئیس سازمان بهزیستی دختران مظلوم بهزیستی را با لباس فاخر در یک سیاه چادر در یک منطقه خوش آب و هوا در نظر گرفته و از این افراد شاهانه پذیرایی می‌کند. این پول ها از کجا تامین می شود؟ 900 میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه آقای بندپی شده است! آیا کارگری که بخاطر او اشک می ریزید و آیا معلولی که عصا و ویلچر ندارد، از این سفره شاهانه استفاده می کرد و شما نسبت به آن واکنش نشان دادید؟

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا معلولین، کودکان بی سرپرست از چندین نوع غذایی که در مهمانی آقای بندپی توزیع شد، استفاده می کنند؟ شرم آورتر اینکه یک ماشین کامیون یخچال دار دارای لاشه های گوسفند به کوهدشت لرستان و درب منزل آقای بندپی برده و به معاونان ایشان تحویل می دهند.

,

 

,

سفرهای خارجی رئیس سازمان بهزیستی به بهانه مأموریت

, سفرهای خارجی رئیس سازمان بهزیستی به بهانه مأموریت, سفرهای خارجی رئیس سازمان بهزیستی به بهانه مأموریت,

رستمیان همچنین در جایی دیگر خطاب به ربیعی عنوان کرد: جناب آقای وزیر؛ سفرهای اروپایی آقای بندپی را رصد کرده اید؟ بندپی در سفرهای خارجی با یک تیر دو نشان زده و در راستای انجام ماموریت ملکه های زرد طلایی زنبور عسل را برای درمان ملکه های مریض دلفان به کشور آوردند. در تحقیقات به عمل آمده درخصوص انواع هدیه بررسی کنید و در صورت عدم تایید بنده حاضرم به عنوان نشر اکاذیب محاکمه شوم.

, رستمیان همچنین در جایی دیگر خطاب به ربیعی عنوان کرد: جناب آقای وزیر؛ سفرهای اروپایی آقای بندپی را رصد کرده اید؟ بندپی در سفرهای خارجی با یک تیر دو نشان زده و در راستای انجام ماموریت ملکه های زرد طلایی زنبور عسل را برای درمان ملکه های مریض دلفان به کشور آوردند. در تحقیقات به عمل آمده درخصوص انواع هدیه بررسی کنید و در صورت عدم تایید بنده حاضرم به عنوان نشر اکاذیب محاکمه شوم.,

 

,

پشت پرده تلاش برخی نمایندگان برای لابی گری در مجلس

, پشت پرده تلاش برخی نمایندگان برای لابی گری در مجلس, پشت پرده تلاش برخی نمایندگان برای لابی گری در مجلس, پشت پرده تلاش برخی نمایندگان برای لابی گری در مجلس,

حسن سلیمانی نماینده کنگاور در خصوص تأخیر در شروع جلسه استیضاح عنوان کرد: بنده به عنوان یک استیضاح‌کننده اعلام می‌کنم که از طرف وزیر و معاونانش برای صحبت نکردن مورد مراجعه قرار نگرفتم این برخی از نمایندگان بودند که آمدند و به ما گفتند که درباره استیضاح صحبت نکنید. باید روشن شود که آنها چه کسانی بودند که می‌خواستند قانون در مجلس شورای اسلامی اجرا نشود آن هم وقتی که رییس مجلس شورای اسلامی اصرار بر عمل به قانون را داشت. استیضاح‌کنندگان براساس تشخیص‌شان طرح را امضاء کرده و هر چیز دیگری غیر از این واقعیت ندارد.

, حسن سلیمانی نماینده کنگاور در خصوص تأخیر در شروع جلسه استیضاح عنوان کرد: بنده به عنوان یک استیضاح‌کننده اعلام می‌کنم که از طرف وزیر و معاونانش برای صحبت نکردن مورد مراجعه قرار نگرفتم این برخی از نمایندگان بودند که آمدند و به ما گفتند که درباره استیضاح صحبت نکنید. باید روشن شود که آنها چه کسانی بودند که می‌خواستند قانون در مجلس شورای اسلامی اجرا نشود آن هم وقتی که رییس مجلس شورای اسلامی اصرار بر عمل به قانون را داشت. استیضاح‌کنندگان براساس تشخیص‌شان طرح را امضاء کرده و هر چیز دیگری غیر از این واقعیت ندارد., حسن سلیمانی نماینده کنگاور در خصوص تأخیر در شروع جلسه استیضاح عنوان کرد: بنده به عنوان یک استیضاح‌کننده اعلام می‌کنم که از طرف وزیر و معاونانش برای صحبت نکردن مورد مراجعه قرار نگرفتم این برخی از نمایندگان بودند که آمدند و به ما گفتند که درباره استیضاح صحبت نکنید. باید روشن شود که آنها چه کسانی بودند که می‌خواستند قانون در مجلس شورای اسلامی اجرا نشود آن هم وقتی که رییس مجلس شورای اسلامی اصرار بر عمل به قانون را داشت. استیضاح‌کنندگان براساس تشخیص‌شان طرح را امضاء کرده و هر چیز دیگری غیر از این واقعیت ندارد., حسن سلیمانی نماینده کنگاور در خصوص تأخیر در شروع جلسه استیضاح عنوان کرد,

 

,

ماجرای حضور پسر ربیعی و تقی زاده در دبی

, ماجرای حضور پسر ربیعی و تقی زاده در دبی, ماجرای حضور پسر ربیعی و تقی زاده در دبی,

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی هم به حضور پسر ربیعی و فرزند یکی از معاونانش در دوبی اشاره کرد در این باره گفت: پسر شما با پسر تقی‌زاده معاون شما در دبی شرکت دارند که رابط آنها عبدالناصر موسوی جزایری است. باید در این رابطه توضیح دهید.

,

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما نماینده ملت هستیم  و این اختیار به ما داده شده از حقوق ملت دفاع کنیم.

,

 

,

ماجرای پول گرفتن برخی نمایندگان از ربیعی برای مخالفت با استیضاح

, ماجرای پول گرفتن برخی نمایندگان از ربیعی برای مخالفت با استیضاح, ماجرای پول گرفتن برخی نمایندگان از ربیعی برای مخالفت با استیضاح,

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار در صحن مجلس اظهار داشت: من قرار نبود صحبت کنم و تصمیم هم نداشتم حرف بزنم، اما از صبح که جو را دیدم و شاهد بحث‌هایی بودم که برخی مطرح کردند، احساس کردم باید از تمامیت مجلس و نمایندگان دفاع کنم.

, مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار در صحن مجلس اظهار داشت: من قرار نبود صحبت کنم و تصمیم هم نداشتم حرف بزنم، اما از صبح که جو را دیدم و شاهد بحث‌هایی بودم که برخی مطرح کردند، احساس کردم باید از تمامیت مجلس و نمایندگان دفاع کنم.,

وی افزود: اینکه ما بیاییم بگوییم نمایندگان رفته‌اند و لابی کرده‌اند و پول گرفته‌اند که این کار را بکنند، به چه کسی بی‌احترامی می‌کنیم و چه کسی را زیر سؤال می‌بریم؟ کدام نماینده؟ یعنی اگر بنده به آقای ربیعی رأی بدهم، پول گرفته‌ام؟

, وی افزود: اینکه ما بیاییم بگوییم نمایندگان رفته‌اند و لابی کرده‌اند و پول گرفته‌اند که این کار را بکنند، به چه کسی بی‌احترامی می‌کنیم و چه کسی را زیر سؤال می‌بریم؟ کدام نماینده؟ یعنی اگر بنده به آقای ربیعی رأی بدهم، پول گرفته‌ام؟,

پزشکیان افزود: می‌گویند اگر رأی ندهیم حیثیت مجلس از بین می‌رود، اما حیثیت مجلس زمانی از بین می‌رود که با جو و فشار رأی بدهد، چه مثبت و چه منفی. ما باید به حق رأی بدهیم نه با انگ زدن، تهمت زدن و جوسازی.

, پزشکیان افزود: می‌گویند اگر رأی ندهیم حیثیت مجلس از بین می‌رود، اما حیثیت مجلس زمانی از بین می‌رود که با جو و فشار رأی بدهد، چه مثبت و چه منفی. ما باید به حق رأی بدهیم نه با انگ زدن، تهمت زدن و جوسازی.,

نائب رئیس مجلس گفت: کدام نماینده رفته پول گرفته است، آنهایی که این موضوع را می‌گویند اگر این را ثابت کنند آن نماینده باید از مجلس اخراج شود. این حرف‌ها را از تریبون مجلس گفته‌اند و خوراک رسانه‌ها قرار دادن انصاف نیست. کسی پول و باج نگرفته که به کسی رأی بدهد یا ندهد.

, نائب رئیس مجلس گفت: کدام نماینده رفته پول گرفته است، آنهایی که این موضوع را می‌گویند اگر این را ثابت کنند آن نماینده باید از مجلس اخراج شود. این حرف‌ها را از تریبون مجلس گفته‌اند و خوراک رسانه‌ها قرار دادن انصاف نیست. کسی پول و باج نگرفته که به کسی رأی بدهد یا ندهد.,

 

,

اتهاماتی که ربیعی به نمایندگان وارد کرد/ از درخواست رشوه 500 میلیونی تا فشار برای برکناری دختر پزشکیان

, اتهاماتی که ربیعی به نمایندگان وارد کرد/ از درخواست رشوه 500 میلیونی تا فشار برای برکناری دختر پزشکیان, اتهاماتی که ربیعی به نمایندگان وارد کرد/ از درخواست رشوه 500 میلیونی تا فشار برای برکناری دختر پزشکیان, اتهاماتی که ربیعی به نمایندگان وارد کرد/ از درخواست رشوه 500 میلیونی تا فشار برای برکناری دختر پزشکیان,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای پورابراهیمی شما آقای کهنوجی را می شناسید، رزومه ایشان دست من چیکار می کند، اگر ایشان از مدیران مس می شد مشکل شما با بنده اینچنین ادامه پیدا می کرد، آقای پورابراهیمی این نامه برای بنده نبوده و مربوط به اطلاعات نیروی انتظامی است.

, وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای پورابراهیمی شما آقای کهنوجی را می شناسید، رزومه ایشان دست من چیکار می کند، اگر ایشان از مدیران مس می شد مشکل شما با بنده اینچنین ادامه پیدا می کرد، آقای پورابراهیمی این نامه برای بنده نبوده و مربوط به اطلاعات نیروی انتظامی است., وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای پورابراهیمی شما آقای کهنوجی را می شناسید، رزومه ایشان دست من چیکار می کند، اگر ایشان از مدیران مس می شد مشکل شما با بنده اینچنین ادامه پیدا می کرد، آقای پورابراهیمی این نامه برای بنده نبوده و مربوط به اطلاعات نیروی انتظامی است.,

اما این سخنان ربیعی با واکنش رئیس مجلس رو به رو شد؛ وی گفت: همکاران می‌توانستند برخی از مطالب را نگویند، چون برخی از مطالب درست هم نیست، نامه‌ای را آقای ربیعی به بنده دادند و اعلام کردند «آقای پورابراهیمی فردی را برای ریاست بر شرکت ملی مس به وی معرفی کرده بود»، در حالی که این طور نیست و برای بهزیستی راور بوده است، آقای پورابراهیمی رایزنی می‌کنند که فلان فرد رئیس اداره بهزیستی راور شود، البته اسم بردن از افراد به نظر خیلی غلط بود.

, اما این سخنان ربیعی با واکنش رئیس مجلس رو به رو شد؛ وی گفت: همکاران می‌توانستند برخی از مطالب را نگویند، چون برخی از مطالب درست هم نیست، نامه‌ای را آقای ربیعی به بنده دادند و اعلام کردند «آقای پورابراهیمی فردی را برای ریاست بر شرکت ملی مس به وی معرفی کرده بود»، در حالی که این طور نیست و برای بهزیستی راور بوده است، آقای پورابراهیمی رایزنی می‌کنند که فلان فرد رئیس اداره بهزیستی راور شود، البته اسم بردن از افراد به نظر خیلی غلط بود., اما این سخنان ربیعی با واکنش رئیس مجلس رو به رو شد؛ وی گفت: همکاران می‌توانستند برخی از مطالب را نگویند، چون برخی از مطالب درست هم نیست، نامه‌ای را آقای ربیعی به بنده دادند و اعلام کردند «آقای پورابراهیمی فردی را برای ریاست بر شرکت ملی مس به وی معرفی کرده بود»، در حالی که این طور نیست و برای بهزیستی راور بوده است، آقای پورابراهیمی رایزنی می‌کنند که فلان فرد رئیس اداره بهزیستی راور شود، البته اسم بردن از افراد به نظر خیلی غلط بود., وی گفت: همکاران می‌توانستند برخی از مطالب را نگویند، چون برخی از مطالب درست هم نیست، نامه‌ای را آقای ربیعی به بنده دادند و اعلام کردند «آقای پورابراهیمی فردی را برای ریاست بر شرکت ملی مس به وی معرفی کرده بود»، در حالی که این طور نیست و برای بهزیستی راور بوده است، آقای پورابراهیمی رایزنی می‌کنند که فلان فرد رئیس اداره بهزیستی راور شود، البته اسم بردن از افراد به نظر خیلی غلط بود.,

ربیعی در ادامه اتهامات وارده خود به مجلس تاکید کرد: شما مشکلات بسیاری برای بنده در استان ها به وجود آورده و دائم شبکه ایجاد می کنید، دختر آقای پزشکیان قبل از وزارت بنده در پتروشیمی مشغول به فعالیت بود، فعالیت دختر آقای پزشکیان ارتباطی به بنده ندارد شما یک دختر مسلمان شاگرد اول را به بنده ارتباط می دهید.

, ربیعی در ادامه اتهامات وارده خود به مجلس تاکید کرد: شما مشکلات بسیاری برای بنده در استان ها به وجود آورده و دائم شبکه ایجاد می کنید، دختر آقای پزشکیان قبل از وزارت بنده در پتروشیمی مشغول به فعالیت بود، فعالیت دختر آقای پزشکیان ارتباطی به بنده ندارد شما یک دختر مسلمان شاگرد اول را به بنده ارتباط می دهید., ربیعی در ادامه اتهامات وارده خود به مجلس تاکید کرد: شما مشکلات بسیاری برای بنده در استان ها به وجود آورده و دائم شبکه ایجاد می کنید، دختر آقای پزشکیان قبل از وزارت بنده در پتروشیمی مشغول به فعالیت بود، فعالیت دختر آقای پزشکیان ارتباطی به بنده ندارد شما یک دختر مسلمان شاگرد اول را به بنده ارتباط می دهید.,

ربیعی ادامه داد: رئیس بهزیستی سبزوار یک زن برجسته است اما به من فشار می آورند که یا این فرد را بردار یا اینکه تو را استیضاح می کنیم. در اتاق من می گویند سالی 400، 500 میلیون تومان به حساب فرد موردنظر آن ها واریز شود.

, ربیعی ادامه داد: رئیس بهزیستی سبزوار یک زن برجسته است اما به من فشار می آورند که یا این فرد را بردار یا اینکه تو را استیضاح می کنیم. در اتاق من می گویند سالی 400، 500 میلیون تومان به حساب فرد موردنظر آن ها واریز شود., ربیعی ادامه داد: رئیس بهزیستی سبزوار یک زن برجسته است اما به من فشار می آورند که یا این فرد را بردار یا اینکه تو را استیضاح می کنیم. در اتاق من می گویند سالی 400، 500 میلیون تومان به حساب فرد موردنظر آن ها واریز شود.,

 

,

واکنش لاریجانی به اتهامات وارده از سوی وزیر و نمایندگان مجلس

, واکنش لاریجانی به اتهامات وارده از سوی وزیر و نمایندگان مجلس, واکنش لاریجانی به اتهامات وارده از سوی وزیر و نمایندگان مجلس,

بعد از اتهاماتی که از سوی دو طرف به همدیگر وارد شد در نهایت رئیس مجلس تصریح کرد: آقای ربیعی گفتند فردی آمده و گفته پولی را به حساب فردی واریز کنید، آقای ربیعی! اسامی این فرد را به ما بدهید و بنده از هیأت نظارت بر نمایندگان می‌خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند و گزارش آن را اعلام کند.

, بعد از اتهاماتی که از سوی دو طرف به همدیگر وارد شد در نهایت رئیس مجلس تصریح کرد: آقای ربیعی گفتند فردی آمده و گفته پولی را به حساب فردی واریز کنید، آقای ربیعی! اسامی این فرد را به ما بدهید و بنده از هیأت نظارت بر نمایندگان می‌خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند و گزارش آن را اعلام کند.,

وی ادامه داد: آقای ربیعی! چرا حرف مبهم می زنید؟! در این مدتی که بنده با آقایان نمایندگان کار می کردم، این نمایندگان ممکن است برای موضوعی رایزنی داشته باشند و بگویند فلان فرد را فلان جا بگذارید که این هم متعارف است، ممکن است بگویند بهزیستی فلان آنجا فقیرند و 300 یا 400 میلیون پول به آنها بدهید، اما این نمایندگان پول را برای خودشان که نمی‌خواهند.

, وی ادامه داد: آقای ربیعی! چرا حرف مبهم می زنید؟! در این مدتی که بنده با آقایان نمایندگان کار می کردم، این نمایندگان ممکن است برای موضوعی رایزنی داشته باشند و بگویند فلان فرد را فلان جا بگذارید که این هم متعارف است، ممکن است بگویند بهزیستی فلان آنجا فقیرند و 300 یا 400 میلیون پول به آنها بدهید، اما این نمایندگان پول را برای خودشان که نمی‌خواهند.,

لاریجانی تصریح کرد: آقای ربیعی! حرفی می‌زنید که فضای کشور را ملتهب می‌کنید، البته آقایان نمایندگان هم که صحبت‌هایی کردند که نباید در صحبت‌هایشان فضا را تیره و تار نشان دهند، بنده چه از نمایندگان  مجلس و چه از نمایندگان دولت که ادعاهایی را مطرح کردند، خواهش می‌کنم اسامی را بنده بدهند تا در اسرع وقت به هیأت نظارت بر نمایندگان بدهیم و این هیأت باید این موضوع را ظرف 2 هفته بررسی و نتیجه را اعلام کند تا تکلیف مشخص شود.

, لاریجانی تصریح کرد: آقای ربیعی! حرفی می‌زنید که فضای کشور را ملتهب می‌کنید، البته آقایان نمایندگان هم که صحبت‌هایی کردند که نباید در صحبت‌هایشان فضا را تیره و تار نشان دهند، بنده چه از نمایندگان  مجلس و چه از نمایندگان دولت که ادعاهایی را مطرح کردند، خواهش می‌کنم اسامی را بنده بدهند تا در اسرع وقت به هیأت نظارت بر نمایندگان بدهیم و این هیأت باید این موضوع را ظرف 2 هفته بررسی و نتیجه را اعلام کند تا تکلیف مشخص شود.,

 

,

واکنش سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به اتهامات جلسه استیضاح

, واکنش سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به اتهامات جلسه استیضاح, واکنش سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به اتهامات جلسه استیضاح, واکنش سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به اتهامات جلسه استیضاح,

محمد جواد جمالی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: متاسفانه در جریان بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی از موافقان و مخالفان استیضاح صحبت‌هایی علیه یکدیگر مطرح کردند که فضای نامناسبی را به وجود آورد.

,

وی افزود: بر این اساس ما در اولین جلسه ادعاهای مطرح شده را بررسی می‌کنیم. از همه نمایندگان اعم از موافقان و مخالفان استیضاح درخواست می‌کنیم که اگر صحبت‌های ناروا و یا اتهاماتی به آنها زده شده است، به هیات نظارت شکایت کنند، هیات نظارت آمادگی دارد به این موضوعات رسیدگی نماید.

,

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: با توجه به اینکه هیات رییسه مجلس این ماموریت را به هیات نظارت داده است اگر هم شکایتی وجود نداشته باشد ما حتما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

,

جمالی همچنین گفت: ما از آقای ربیعی می‌خواهیم که اگر اسنادی درباره درخواست پول از ایشان و یا مطالبات دیگر شده است را به ما ارائه دهند. می‌خواهیم که ایشان شفاف‌سازی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود. قطعا ما این موارد را در هیات نظارت پیگیری خواهیم کرد.

,

وی افزود: ما از آقای ربیعی می‌خواهیم اگر کسی درخواست رانت، رشوه یا پول کرده آن را به ما اعلام کند. اگر درخواستی مطرح شده که در شأن نمایندگی نبوده به ما بگوید تا ما بررسی کنیم، این درخواست همه نمایندگان است.

,

جمالی تاکید کرد: اگر حتی آقای ربیعی بررسی این موارد را از هیات نظارت نخواهد باز هم هیات نظارت ورود کرده و از آقای ربیعی خواستار ارائه اسناد خواهد شد.

,

 

,

آیا دادستان به عنوان مدعی العموم وارد حاشیه های استیضاح ربیعی می شود؟

, آیا دادستان به عنوان مدعی العموم وارد حاشیه های استیضاح ربیعی می شود؟, آیا دادستان به عنوان مدعی العموم وارد حاشیه های استیضاح ربیعی می شود؟,

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری عصر امروز خود با خبرنگاران درخصوص جلسه استیضاح وزیر تعاون و رفتار نمایندگان گفت: مطابق قانون چنانچه افردی اطلاعی از یک نوع فساد و کلاه‌برداری دارند، موظف هستند اطلاعات خود را به مراجع قضایی دهند. اگر چنانچه این افراد اطلاع ندادند به شش ماه حبس و شش ماه تا سه سال انفصال از خدمت محکوم می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه از مدیران می‌خواهم اگر چنانچه اطلاعی از فساد دارند، به مراجع قضایی بگویند، اظهار داشت: اگر اطلاع ندهند خود افراد به عنوان متهم تحت تعقیب قرار می‌گیرند. اگر سروران اطلاعی دارید ارائه دهید، اگر ندهید مدعی‌العموم وارد می‌شود.

,

 

,

اگر نمایندگان و یا آقای ربیعی مدرکی علیه هم داشتند چرا تاکنون به قوه قضائیه اطلاع نداده اند؟

, اگر نمایندگان و یا آقای ربیعی مدرکی علیه هم داشتند چرا تاکنون به قوه قضائیه اطلاع نداده اند؟, اگر نمایندگان و یا آقای ربیعی مدرکی علیه هم داشتند چرا تاکنون به قوه قضائیه اطلاع نداده اند؟,

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این کارها باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، اظهار داشت: اگر افراد دلیل و مدرکی دارند باید توضیح خواسته شود. اگر داشتند باید پرسیده شود؛ چرا تا الان نگفتید؟ شما طبق قانون مجرم هستید.

,

 

,

قوه قضائیه در انتظار رأی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان

, قوه قضائیه در انتظار رأی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان, قوه قضائیه در انتظار رأی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان,

اژه‌ای افزود: در مسائلی که در مجلس مطرح می‌شود طبق قانون مجلس خود هیأت رئیسه باید تشخیص دهد که این اقدامات در راستای امور مجلس بوده است یا خیر. این موارد در مجلس بر دو قسم است؛ نخست این که در راستای وظایف نمایندگی هست و دوم این که نیست. در این مورد مجلس باید گزارش دهد و اگر موردی مدعی‌‌العموم داشت خود دادستان وارد می‌‌شود.

,

 

,

قطعاً اگر کسی رانتی طلب کرده و به واسطه نرسیدن به مقصود برای استیضاح وزیری تلاش می کند، باید رسوا شود. مبارزه و مقابله گام به گام و قاطع با هرگونه فساد در هر مسند و جایگاهی مطالبه اصلی مردم است که باید برای بهبود وضعیت کشور بیش از پیش به آن توجه داشت.

, قطعاً اگر کسی رانتی طلب کرده و به واسطه نرسیدن به مقصود برای استیضاح وزیری تلاش می کند، باید رسوا شود. مبارزه و مقابله گام به گام و قاطع با هرگونه فساد در هر مسند و جایگاهی مطالبه اصلی مردم است که باید برای بهبود وضعیت کشور بیش از پیش به آن توجه داشت., قطعاً اگر کسی رانتی طلب کرده و به واسطه نرسیدن به مقصود برای استیضاح وزیری تلاش می کند، باید رسوا شود. مبارزه و مقابله گام به گام و قاطع با هرگونه فساد در هر مسند و جایگاهی مطالبه اصلی مردم است که باید برای بهبود وضعیت کشور بیش از پیش به آن توجه داشت.,

 

,

همچنین اگر تخلفات وزیر کار و معاونان وی آنقدر برای نمایندگان محرز است، چرا پیش از آنکه موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود، این نمایندگان اسناد ومدارک خود را در اختیار قوه قضاییه قرار نداده اند، باید برای اذهان عمومی شفاف سازی شود که پشت پرده افشاگری های چند روز گذشته وزیر و نمایندگان علیه یکدیگر چه بوده است؟

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه