اخبار داغ

فرهنگ‏سازی برای ازدواج آسان در استان بوشهر باید نهادینه شود

فرهنگ‏سازی برای ازدواج آسان در استان بوشهر باید نهادینه شود
مسئول تربیت و اموزش سپاه امام حسین(ع) دلوار گفت: تغییر نگاه خانواده‌‏ها برای آسان گرفتن امر ازدواج و مقدمات آن یکی از راه‌های افزایش این امر مقدس است، خانواده‌ها باید مقدمات ازدواج را فراهم کنند و از اسراف بپرهیزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین فکوری مسئول تربیت و اموزش سپاه امام حسین(ع) دلوار در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: ازدواج یکی از مراحل بسیار دقیق و حساس زندگی است مرحله‌ای که در آن لازم است جوان را از جهت اقتصادی، شناختی، عاطفی، اجتماعی و... کمک کرد تا بتواند دست به گزینشی صحیح بزندو مرحله‌ای است که اگر با دقت و تأمل صورت نپذیرد به جای بهشت تفاهم، جهنم ناسازگاری را به همراه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس , .,

وی گفت: بسیاری از جوانان تن ندادن به زندگی مشترک را هزینه های مراسم شروع زندگی و مشکلات اقتصادی عنوان می کنند در این شرایط شاید کم پیدا شوند جوانانی که حاضر شوند بدون تشریفات امروزی ازدواج کنند.

, .,

این مسئول اظهار داشت:نهادهای سیاستگذار در حوزه ازدواج طی روزهای اخیر نسبت به تاخیر سن ازدواج هشدار داده و حتی برخی آمارهای مربوط به طلاق را نگران کننده خوانده اند .

,

وی تصریح کرد: کاهش ازدواج و تمایل نداشتن جوانان به زندگی زناشویی و روی آوردن به زندگی غیرطبیعی تجرد، فاجعه بزرگی برای جهان بوده که دامنگیر انسان قرن ما شده است. این وضعیتی است که در واقع خود ما و اجتماع به وجود آورده‌ایم و از آسمان بر سر ما نباریده و از زیر زمین هم سر بر نیاورده است و ما هستیم که بر اساس چشم و همچشمی‌ها، پیشداوری‌های نادرست، محاسبات غلط و گرفتاری در چنگال یک سری عادات کورکورانه آن را بنا نهاده‌ایم.

,

فکوری با بیان  اینکه یکی از راهکارها، تغییر نگرش عمومی از طریق رسانه‌ها است گفت: وظیفه رسانه‌ها و انسانهای فکور و شخصیتهای دلسوز اجتماعی در این زمان، القای دید واقع گرایانه به اقشار مختلف اجتماع در زمینه ازدواج است که با توجه به عدم امکان فراهم شدن اموری از قبیل شغل و مسکن مناسب برای اکثر جوانان تا سالیان متمادی، نمی‌توان توقع حل این مشکل را از راه اقتصادی در کوتاه مدت داشت.

, .,

وی گفت: مهمترین مانع ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است و در حالی که می‌توان با وسایل کمتر و خانه‌ای کوچک تر نیز یک زندگی را تشکیل داد هنوز خانواده‌ها نتوانسته‌اند در ذهن خود با این مسائل کنار بیایند و عموما آرمانی فکر می‌کنند ویکی از راههای ترویج ازدواج جوانان فرهنگ سازی برای کاهش هزینه‌های ازدواج است که این امر باید در استان بوشهر نهادینه شود.

, .,

مسئول تربیت و اموزش سپاه امام حسین(ع) دلوار بیان کرد: در گذشته مراسم‌ها و رسومات ازدواج‌ها بسیار ساده‌تر بود و مشکلی هم برای این زندگیها ایجاد نمی‌شد». امروزه تجرد به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که خود زاینده معضلات متعدد دیگری است.

,

فکوری تصریح کرد:انسان در هر مرحله از حیات خویش به محبت و مهر دیگران نیازمند است، دریافت کامل‌‏ترین و دائمی‏‌ترین نوع محبت، دوستی و عشق با ازدواج صورت می‏‌گیرد، زیرا انسان هر قدر در محیطی سرشار از محبت بزرگ شده باشد باز در جوانی نیاز به وجود کسی نیاز دارد تا محبتش را راحت ترعرضه کند و مورد پذیرش آغوش بسیاری از جوانان مجرد مشکلات اقتصادی را مانع ازدواج قلمداد می‌کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه