اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین اعلام کرد؛

حضور ۴۴ واحد تولیدی در نمایشگاه توانمندهای صنایع کوچک ایران

حضور ۴۴ واحد تولیدی در نمایشگاه توانمندهای صنایع کوچک ایران
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: نمایشگاه توانمندهای صنایع کوچک ایران از ۲۱ الی ۲۳ مردادماه در مصلی تهران بر پاست و ۴۴ واحد تولیدی قزوین در آن حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حمیدرضا خانپور، صبح امروز(دوشنبه) در حاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش صنابع کوچک این بخش از صنعت با کوچکترین تکانه‌ها در اقتصاد کشور آسیب می‌بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: دولتمردان باید فکری نو و برنامه‌های حمایتی خاص را در نظر بگیرند، تا در درازمدت منابعی برای فعالان در عرصه صنایع کوچک و متوسط ایجاد شود تا آنها با توجه به تلاطم ارزی و تحریم ها از حمایت‌های مالی برخوردار شوند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به مشکلات پیش روی صنایع گفت: سه مولفه بیشترین مشکلات را برای بخش‌های صنعتی ایجاد کرده است که اولین آن غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و تغییرات قیمت است که بخش صنعت را آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکل دوم دشواری در تامین منابع مالی از بانک‌هاست و مشکل سوم بی‌ثباتی سیاست‌ها و مقررات ناظر به کسب‌وکار است که قدرت پیش بینی برای مدیران و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی را دشوار می‌کند. 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی تصریح کرد: با این حال موضوع نقدینگی و مسائل بانکی معضل داخلی است و ربطی به بحث خارجی ندارد و نباید همه مسائل را معطوف به مشکلات خارجی و تحریم کنیم، چون باعث غفلت می‌شود ضمنا حریف را قدرتمند نشان می‌دهد.

خانپور افزود: بانک‌ها دچار مشکل هستند زمانی از بانک‌ها همچون صندوق استفاده می‌شد که باعث بروز کاستی‌هایی شد؛ در سال‌های اخیر دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دادند.

وی ابراز کرد: خواسته صنعت کشور و بخش‌های مربوط به کسب و کار استفاده درست از بانک‌هاست که این احتیاج نیاز به اصلاح بنیادی در بانک‌ها دارد، در نهایت جراحی نیاز دارند؛ برای آنکه بانک‌ها نقش درستی در اقتصاد ایفا کنند باید قوانین شفاف و کارآمد را تصویب کرد. 

این مسئول یادآور شد: اکنون وضعیت نقدینگی اینگونه شده است که به سمت ارز، طلا و سرمایه گذاری در خارج از کشور می‌رود که بحث‌های روانی را هم ایجاد کرده است که می‌توان این نقدینگی را به سمت تولید، خرید سهام هدایت کرد و از سویی قشر کارمند بخش قابل توجه ای از جمعیت کشور را شامل می‌شود بخشی از این درآمدها می‌تواند با انتشار و توزیع اوراق مشارکت به بخش تولید و کارخانه‌ها هدایت شود.

وی ابراز کرد: نباید حجم بسیاری از نقدینگی در بازارهای طلا، ارز و خودرو سرگردان در کشور سرگردان باشد و ثبات اقتصادی را متلاطم کند درحالی که می‌توان با انتشار اوراق مشارکت برای کارخانه ها بخش عظیمی از این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: مولفه‌های دیگری هستند که تاثیر کمتری در صنایع دارند از جمله آن دسترسی به حامل‌های انرژی با توجه به پایین بودن قیمت حمل‌ونقل و منابع نفتی و گازی نسبت به سایر کشورها و نحوه‌ی استقبال مشتریان از نوآوری و ارائه خدمت که حجم زیادی از خلاقیت نواوری و اختراعات مربوط به صنایع کوچک  است.

خانپور با اشاره به حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی کوچک با پرسنل زیر بیست نفر نسبت به بنگاه‌هایی با بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل شرایط نامناسب‌تری دارند، این بخش آسیب پذیری بیشتری دارد که نیازمند کمک و حمایت دارد و در شرایط فعلی باید زمینه‌های زیادی برای کسب و کار فراهم شود تا در شرایط تحریم بعنوان فرصت از آن به نفع خود استفاده کرده و به سمت آسان کردن راه‌های کسب و کار، تولید و صادرات باشیم.

وی افزود: این دوره می‌تواند تبدیل به دوره بازسازی درونی اقتصاد براساس تولید و صادرات‌محوری باشد. برای رسیدن به این هدف باید نقدینگی را به سمت تولید برد آن زمان است که نقدینگی زیاد ثروت‌زا می‌شود. 

این مسئول در پایان عنوان کرد: بزرگترین نمایشگاه توانمندهای صنایع کوچک ایران با حضور بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی از ۲۱ الی ۲۳ مردادماه در مصلی تهران بر پاست و ۴۴ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای عرضه محصولات و فن آوری در این نمایشگاه حضور دارند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه