اخبار داغ

دانا گزارش می‎دهد؛

حمایت 30 نماینده مجلس از برنامه بسیج در شناسایی محتکرین/ نوبت همراهی قوای نظارتی و اجرایی است

حمایت 30 نماینده مجلس از برنامه بسیج در شناسایی محتکرین/ نوبت همراهی قوای نظارتی و اجرایی است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه بسیج برای مبارزه با محتکران و شناسایی و معرفی آنها، این برنامه‎ها را عاملی برای بستن راه‎های سوءاستفاده از شرایط اقتصادی عنوان کرده و بر ضرورت حمایت بخش‎های دیگر از آیین برنامه تاکید کردند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه معرفی و شناسایی محتکران که از چند روز پیش و به دستور ریاست سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده، با استقبال از سوی مردم و نمایندگان مجلس مواجه شده است و بر همین اساس وکلای ملت ضمن تاکید بر ظرفیت های مردمی بسیج در شناسایی محتکران، از ضرورت همکاری سایر بخشها و از جمله دولت و قوه قضاییه  سخن میگویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , , .,

 

,

عضو کمیسیون اجتماعی: محتکرین را به قوه قضاییه معرفی کنید

, عضو کمیسیون اجتماعی: محتکرین را به قوه قضاییه معرفی کنید, عضو کمیسیون اجتماعی: محتکرین را به قوه قضاییه معرفی کنید,

در همین خصوص محمد وحدتی هلان، نماینده بستانآباد در مجلس در گفت‌و‌گو با آناج در رابطه با این‌که دولت با محتکرین اجناس چگونه برخورد خواهد کرد تا درس عبرتی شود برای دیگر افرادی که چنین افکاری در سر می‌پرورانند، اظهار‌داشت: سازمان بازرسی کشور باید تمام اداره‌ها و مجموعه‌هایش را فعال کند و با استفاده از همکاری مردم و رسانه‌های جمعی افرادی را که دست به این کار زده‌اند را شناسایی و به سزای اعمال خود برسانند.

, , .,

وی ادامه داد: اجناس احتکار شده بعد از کشف شدن باید توسط دولت با ارزانترین قیمت به فروش گذاشته شود و افراد محتکر را نیز  به قوه‌ی قضاییه معرفی کنند تا قوه‌ی قضاییه اشد مجازات را برای آنها در نظر بگیرد.

, .,

نماینده‌ی مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر این فرآیند به این شکل طی شود و سازمان بازرسی کشور با همکاری مردم بعد از کشف اجناس آنها را در اختیار مردم قرار دهند مطمعنا دیگر هیچ کس دست به انجام چنین کاری نمی‌زند، ابراز داشت: تنها در این صورت است که مردم از بابت کمبود جنس و گرانی اجناس آسوده خاطر خواهند شد.

, .,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در خصوص این که تا چه حد از شبکه‌های اجتماعی بسیج که در راستای کشف محتکرین تلاش می‌کنند حمایت می‌شود، ابراز داشت: بنده اعتقاداتم بیشتر از این‌هاست به عبارتی من معتقدم که در این راستا نه تنها از بسیج بلکه باید از تمام مردم دعوت به همکاری کرد، لذا اگر از اطلاع رسانی مردم در این زمینه کمک گرفته شود کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

, .,

وی افزود: در رابطه با میزان حمایت از بسیج هم باید خدمتتان عرض کنم که درست است که از این افراد حمایت می‌شود اما متاسفانه این مقدار حمایت اندکی کم است و باید بیشتر از این‌ها از این دسته از افراد و گروه‌ها حمایت شود، به طوری که باید تمامی نهاد‌های مربوطه و دولت و تمامی اداره‌جات، شبکه‌های اجتماعی بسیج را مورد حمایت خود قرار دهند چرا که بسیج در کشف محتکرین شاهکار را انجام داده است.

, .,

وحدتی با اشاره به این که دلایل بیش از نیمی از مشکلات اقتصادی کشور محتکرین هستند، اذعان داشت: از نظر من اگر چندین درصد از مشکلاتمان ناشی از آمریکا و تحریم‌هایش باشد، بیشتر از 50 درصدش مربوط به محتکران و مفسدین داخلی می‌باشد، که اگر به شکل صحیح با این افراد مقابله شود مطمعنا برخی از مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد.

, .,

 

,

نایب رئیس کمیسیون صنایع: بسیج مردمی ورود خوبی در شناسایی احتکار کنندگان داشته است

, نایب رئیس کمیسیون صنایع: بسیج مردمی ورود خوبی در شناسایی احتکار کنندگان داشته است, نایب رئیس کمیسیون صنایع: بسیج مردمی ورود خوبی در شناسایی احتکار کنندگان داشته است,

فریدون احمدی نماینده زنجان نیز در گفت‌وگو با موج رسا، با بیان اینکه در شرایط حساس اقتصادی به سر می‌بریم، اظهار کرد: باید قبول کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم و در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم تا اوضاع را آرام کرده و مردم کمتر در فشار قرار گیرند.

, .,

وی با اشاره به اینکه باید بر روی بازار تمرکز بیشتری داشته باشیم، ابراز کرد: باید در تامین نیازهای ضروری مردم توجه بیشتری انجام شود که در این راستا کنترل بازار وظیفه دولت است.

, .,

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بضاعت دولت نیز در کنترل بازار حدی دارد، خاطرنشان کرد: در این فضا مردم و دیگر دستگاه‌ها نیز باید کمک کنند.وی با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌های که می‌توان در این فضا استفاده کرد، نقش مردمی بسیج است، عنوان کرد: بسیج می‌تواند در این شرایط کمک‌های خوبی برای در این راستا داشته باشد که در روزهای اخیر خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد که بسیج مردمی ورود خوبی در شناسایی احتکار کنندگان داشته است.

, .,

احمدی با بیان اینکه انتظار ما از دولت بیشتر از اینهاست، گفت: اینکه بسیج با روحیه مردمی و انقلابی در شناسایی احتکارکنندگان خالصانه وارد میدان شده قابل تقدیر است اما دولت بابد وظیفه خود را به درستی انجام دهد.وی با اشاره به اینکه دولت باید مکانیزم‌های کنترلی مناسبی را اعمال کند، افزود: باید گفت که کاری که بسیج می‌تواند انجام دهد کمک ویژه‌ای برای دولت بوده که امیدواریم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

, .,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج به عنوان نیروی مردمی همیشه حافظ انقلاب و منافع کشور بوده است، اظهار کرد: ما در عرصه‌های مختلف حضور بسیج را برای حل مشکلات اقتصادی مردم شاهد بودیم.وی با بیان اینکه باید قدردان حضور بسیج در شناسایی محتکران باشیم، تصریح کرد: بسیج همیشه در خط مقدم‌ها حضور قدرتمندانه داشته و امروز نیز در این عرصه وارد میدان شده و به کمک دولت آمده است.احمدی خاطرنشان کرد: از قوه قضاییه نیز انتظار داریم که با احتکار کنندگان به شدت برخورد کرده و ذره‌ای نرمش نشان ندهد.

, .,

 

,

حسینعلی شهریاری: احتکار و کم فروشی بزرگترین خیانت به مردم است

, حسینعلی شهریاری: احتکار و کم فروشی بزرگترین خیانت به مردم است, حسینعلی شهریاری: احتکار و کم فروشی بزرگترین خیانت به مردم است,

همچنین حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با عصر هامون با بیان اینکه احتکار و کم فروشی خیانت به مردم است، اظهار کرد: مصادره اجناس محتکران در روزهای گذشته اقدام خوبی بود که می تواند از ورشکستگی اقتصادی کشور جلوگیری کند.

, , .,

وی با بیان اینکه برخورد و محاکمه مفسدین اقتصادی باید ادامه دار باشد، گفت: احتکار بزرگترین خیانت به مردم بی بضاعت است آن هم در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد.

, .,

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره نحوه کمک رسانی مردم و بسیج در این خصوص افزود: بسیج و مردم می توانند با اطلاع رسانی در خصوص انبارهای دپو شده محتکران به نیروهای انتظامی، سپاه و اطلاعاتی نقش مهمی را در جلوگیری از ضربه زدن به اقتصاد ایفا کنند.

, .,

 شهریاری خواستار محاکمه جدی محتکران شد و تشریح کرد: برخورد قاطع با چنین افرادی باعث جلوگیری از کم فروشی می شود اینکه یک عده سودجو برای منافع شخصی بدون در نظر گرفتن مصالح مردم و کشور تخلف می کنند، باید با قوه قهریه قانونی مجازات شوند.

, .,

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: محتکران در این اوضاع گرانی بازار باعث بالارفتن قیمت ها برای به دست آوردن سود بیشتر می شوند ولی نه تنها این عمل تورم کشور را افزایش می دهد بلکه باعث کاهش ارزش پول و گسترش گرانی بیشتر خواهد شد.

, .,

 

,

علی کرد: قوه قضاییه با محتکران برخوردی قاطع کند

, علی کرد: قوه قضاییه با محتکران برخوردی قاطع کند, علی کرد: قوه قضاییه با محتکران برخوردی قاطع کند,

علی کرد، نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرتآباد در مجلس  نیز در گفتوگو با عصر هامون اظهار کرد: دولت آمریکا با افزایش تحریم و جنگ اقتصادی سعی دارد تا اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده و ملت ایران را تحت فشار قرار دهد از سوی دیگر عدم کنترل و ثبات قیمت سکه و ارز و فروش آن از سوی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت نیز باعث تلاطم بازار سکه و ارز در کشور شد.

, , , .,

وی افزود: برخی سودجویان از شرایط اقتصادی سواستفاده کرده و با  احتکار کالا به گرانی و تورم در بازار دامن زدند در واقع محتکران افرادی سودجو،غیر مسئول هستند که تنها به منافع خود می اندشند و اقتصاد کشور را فدای منافع شخصی می کنند و قوه قضاییه باید برخورد قاطع با این محتکران انجام دهد.

, .,

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد نیز با تشکیل تیم ها و کارگروه هایی سعی کرده با شناسایی محتکران، آرامش و تعادل را به بازار بازگرداند و بسیاری از نهادهای مرتبط نیز در هفته جاری در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با شناسایی محتکران، با این افراد برخورد قانونی کردند.

, .,

 

,

مردم به میدان بیایند

, مردم به میدان بیایند, مردم به میدان بیایند, مردم به میدان بیایند,

حبیب اله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با عصر هامون اظهار کرد: برخی از انسان های طمع کار سعی می کنند در چنین شرایط اقتصادی که پیش می آید احتکار کنند و اجناس را گرانتر به فروش برسانند.

, , .,

وی گفت: این افراد کسانی هستند که مسیر خدا و اسلام را در نظر نمی گیرند و درصدد اخذ سود بیشتر از مردم هستند.

, .,

وی با بیان اینکه احتکار در جامعه ایرانی کار ناپسندی است، خاطرنشان کرد: در این بین وظیفه مردم بسیار سنگین می شود، مردم باید به دستگاههایی همچون سپاه، نیروی نظامی و انتظامی محتکرین را معرفی کنند.

, , .,

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اگر مردم به میدان آیند و با شناسایی و معرفی انبارهای احتکار به دستگاههای نظامی و قضایی زمینه احتکار در کشور را از بین خواهند برد.

, , .,

 

,

اسدالله عباسی: کمک بسیج به دولت و قوه قضاییه حائز اهمیت است

, اسدالله عباسی: کمک بسیج به دولت و قوه قضاییه حائز اهمیت است, اسدالله عباسی: کمک بسیج به دولت و قوه قضاییه حائز اهمیت است,

همچنین اسدالله عباسی نماینده رودسر در گفتوگو با ۸دی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید بسیج مردمی تشکیل شود، اظهار کرد: مردم در مباحث صرفه جویی در مصرف آب، حفظ آرامش و جلوگیری در اختلال در اقتصاد کشور و قاچاق کالا و ارز و در توسعه تولید و صادرات و… بسیج شوند.

, , .,

وی با بیان اینکه بسیج مردمی در این رابطه می تواند نقش مهمی داشته باشد، گفت: هر زمانی که کشور دچار مشکل شد مردم وارد شدند بخشی از مشکلات را کاهش دادند و مسیر را در چارچوب نظام قرار دادند.

, .,

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه برخی ها به جای اینکه فکر معیشت و آرامش مردم باشند دنبال سودهای باد آورده و سوداگری و دلالی هستند تا پولی به چنگ بزنند، بیان کرد: در این راستا دستگاه های نظارتی، تعزیرات، بازرسی و اطلاعات سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و… همه باید دست به دست هم دهند تا مانع سوء استفاده این افراد در جامعه شوند.نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: این امر باعث می شود تا ما بتوانیم در آرامش به تولید و سایر موارد به ویژه معیشت و رفاه مردم بپردازیم و افراد سود جو را به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی کنیم تا بتوانند با کمک مردم در جهت رسیدن به اهدافی که در پیش داریم موفق باشیم.

, .,

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه از این طریق مانع از تکرار اشتباهات می شویم و می توانیم آنچه که حق مردم است را ادا کنیم، افزود: بسیج در این راستا کمک به دولت، مجلس و دستگاه های قضایی می کند و می تواند حایز اهمیت باشد.عباسی در واکنش به اقدامات بسیج در شناسایی محتکران تصریح کرد: این مأموریتی قانونی برای بسیج است که به این نهاد داده شده است تا جلوی این افراد سو استفاده گر را بگیرند و به مراجع قضایی معرفی می کند.

, .,

 

,

محمدرضا امیرحسنخانی: نباید با کسی تعارف کرد

, محمدرضا امیرحسنخانی: نباید با کسی تعارف کرد, محمدرضا امیرحسنخانی: نباید با کسی تعارف کرد,

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص برخورد با احتکارکنندگان اظهار کرد: نظارت بر احتکارکنندگان باید مانند زمان جنگ باشد و در این زمینه نباید با کسی تعارف داشته باشیم.

, .,

 وی افزود: باید با احتکارکنندگان مانند زمان جنگ برخورد شود و مردم این برخورد را ببینند.

, .,

 نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم از نظر اقتصادی به اندازه کافی تحت فشار هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی کسی نباید چیزی که مورد نیاز مردم است را از بازار جمع کند و با قیمت گران‌تری در اختیار مردم قرار دهد.

, .,

 امیرحسنخانی بیان کرد: به هیچ وجه قابل تحمل نیست که علاوه بر فشارهای اقتصادی خارجی، داخلی‌ها نیز که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است، فشارهایی به مردم وارد کنند.وی ادامه داد: بایستی مجلس، قوه قضاییه و دولت به شدیدترین نحو با افرادی که فساد اقتصادی، ازجمله گران‌فروشی و احتکار انجام می‌دهند، برخورد کنند که انتظار مردم نیز همین است.

, .,

 نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیج یک نیروی مردمی و همیشه در صحنه است، گفت: بسیج با اقدامات خوبی که انجام داده، نشان داده در مشکلات اقتصادی صددرصد در کنار مردم است. امیرحسنخانی عنوان کرد: امروز بیش از پیش به نظارت مردمی بر دستگاه‌های دولتی، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه نیاز است.

, .,

 

,

طاهرخانی: برخورد با محتکران، مطالبه مردمی است

, طاهرخانی: برخورد با محتکران، مطالبه مردمی است, طاهرخانی: برخورد با محتکران، مطالبه مردمی است,

طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز در گفتوگو با سایت صبح قزوین  با بیان اینکه نباید در برابر افرادی که از آشفتگی بازار سوء استفاده می‌کنند بی تفاوت باشیم، گفت: در شرایط کنونی کشور که متاسفانه تیم اقتصادی قوی برای مقابله با نابسامانی‌های اقتصادی نداریم نیز اقدام به موقع نیروهای بسیج و سپاه برای برخورد جدی با سودجویانی که با دور زدن قانون به فکر منافع خود هستند بسیار ارزشمند است

, , ,

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و محتکران یکی از مطالبات مهم عموم مردم است که خوشبختانه نیروهای امنیتی همانند بسیج و سپاه با نظارت و همکاری دستگاه قضایی به این خواسته جامه عمل پوشاندند. وی بیان کرد: مردم از اینکه با مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران در بازار برخورد ریشه‌ای نمی‌شود، ناراحت هستند چراکه نباید منافع ملی و عمومی فدای منافع عده‌ای خاص شود.

, .,

طاهرخانی ادامه داد: در این شرایط که مردم منتظر عملکرد دولتمردان و کارگزاران حاکمیتی برای مقابله با متخلفان و محتکران هستند، اقدام به موقع نیروهای بسیجی موجب اطمینان خاطر آن‌ها می‌شود که امیدواریم این ضرب‌العجل ادامه داشته باشد.

, .,

 

,

سید ابوالفضل موسوی: حضور بسیج، یک ضرورت است

, سید ابوالفضل موسوی: حضور بسیج، یک ضرورت است, سید ابوالفضل موسوی: حضور بسیج، یک ضرورت است,

در همین حال نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در گفتوگو با یزدرسا با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در حل مشکلات کشور گفت: بسیج مایه حفاظت از انقلاب و دستاردهای آن است و باید در همه صحنه ها حضور داشته باشد و هر جا نظام و مسئولین نظام صلاح دیدند ضروری است حضور خود را پررنگ کرده و ماموریت خود را انجام دهد.

, , .,

سید ابوالفضل موسوی با اشاره به دستور سردار غیب پرور به تمام رده های بسیج جهت شناسایی محتکران اظهار داشت: زمانی که  جنگ و جبهه بود بسیج حضور به موقع داشت و زمانی نیز در سنگر مساجد و صحنه های فرهنگی بسیج حضور فعال داشته و ایفای نقش کرده است و اکنون نیز در شرایط و مشکلات اقتصادی بوجود آمده باید حضور پررنگ داشته و در کنار مردم باشد.

, .,

وی با بیان این که بسیج جزء جداناپذیر از مردم بوده و درواقع از جنس مردم است افزود: بسیج در همه صحنه های انقلاب حضور به موقع داشته است و همین موضوع باعث شده انقلاب اسلامی پایدار بماند و در شرایط فعلی کشور که یکی از خطرات موجود، احتکار کالا است بدیهی است که بسیج باید هوشیار و به گوش باشد و نسبت به این پدیده زشت از توان و ظرفیت خود استفاده کند.

, .,

موسوی با اشاره به اهمیت بسیج گفت: اگر مانند قبل مردم و بسیجی ها حضورخود را پررنگ نگه دارند انقلاب ایران مانند گذشته مقاوم، پیروز و پایدار خواهد بود و دولت نیز باید از تمام ظرفیت مردم الخصوص بسیجیان که جان و آبروی خود را در کار می گذارند استفاده کند.

, .,

 

,

عبدالرضا مصری: نیازمند اقدام و کارجهادی هستیم   

, عبدالرضا مصری: نیازمند اقدام و کارجهادی هستیم    , عبدالرضا مصری: نیازمند اقدام و کارجهادی هستیم,

عبدالرضا مصری هم در گفتوگو با مرصاد ضمن تقدیر از اقدامات بسیج و سردار غیب‌پرور در راس این نهاد انقلابی در شناسایی محتکرین اظهار داشت : در شرایط حساس و در عموم مسائل کشور نیازمند اقدام و کار جهادی هستیم و یکی از ابزارهای جدی در کار و مدیریت جهادی که در اختیار نظام قرار گرفته ظرفیت عظیم 20 میلیونی به نام بسیج است.

, , .,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اقدامات بسیج برای رتبه‌بندی در دنیا و ثبت رکورد خدمت‌رسانی در گینس قابل انداره‌گیری باشد این کار و مدیریت جهادی بسیج در سازندگی، صنایع دفاعی و موشکی و سلولهای بنیادی می‌تواند یک رکورد در دنیا برای این نهاد انقلابی ثبت کرد.

, .,

مصری بیان داشت: اصولا آنچه که ما از نهادهای انقلاب اسلامی داریم تکیه این نهادها بر دو امر مهمی است که مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات و رهنمودها برای امورات اجرایی کشور بر آن تاکید دارد، یکی کار جهادی کردن و دیگری مدیریت جهادی است.

, .,

وی مدیریت جهادی و کار جهادی را همچون لکوموتیوی دانست که اگر مدیر معتقد به مبانی کار جهادی باشد سرعت این لکوموتیو آنچنان بالا می‌رود که دنباله واگن‌های جنبی را با خود همراه می‌کند.مصری بیان داشت:: امروز در این شرایط برای مقابله با احتکار و سوءاستفاده برخی‌هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات و عرضه آن در داخل با ارز آزاد کردند و همچنین کنترل این اوضاع به یک ظرفیت عظیم که خارج از توان دستگاه‌های اجرایی است نیاز داریم و این ظرفیت بزرگ و مبارک همان بسیج است.

, .,

وی به اقدام قابل تقدیر اخیر بسیج در شناسایی محتکرین اشاره کرد و این اتفاق را ناشی از همان روحیه مردمی بودن بسیج دانست و تصریح کرد: بسیج همواره در مشکلات اقتصادی در کنار مردم بوده است .

, .,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج 20 میلیونی که شبکه‌ای گسترده در پایگاه‌های مختلف مساجد، بازار و ادارات و ارگان‌ها دارد و ظرفیتی است که اگر از آن استفاده نکنیم به کشور ظلم کرده‌ایم.مصری تصریح کرد: اگر امروز تعزیرات حکومتی و دولت در راس بخواهد مسائلی اتفاق نیفتد که بعد دنبال چرایی رخ دادن آنها باشد  در این گونه موارد از ابتدا برای نظارت بر بازار و مقابله با سودجویان باید از این ظرفیت بسیج نهایت استفاده را ببرد.

, .,

وی افزود: استفاده از خدمات بسیج هزینه‌ای ندارد و این نهاد انقلابی ادعایی برای ماندن در یک مجموعه ندارد، در برهه ای که نیاز کشور است به سرعت و سادگی وارد و به همان سرعت و سادگی خارج می‌شود همچنین بار سازمانی و ساختاری جدید در نهادهای رسمی را اضافه نمی کند بنابراین در این مقطع که جنگ، جنگ اقتصادی است سربازان و رزمندگان عزیز آماده شرکت در جنگ هستند.

, .,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ظرفیت بسیج نادیده گرفته شود مردم متحمل خسارت زیادی می‌شوند و در آخر دود همه گرانی ها و عدم کنترلها به چشم مردم می رود بنابراین نگذاریم دیر شود هرچند تاکنون هم اندکی دیر شده است.

, .,

 

,

علی ادیانی: بسیج اطلاعات مناسبی از شرایط دارد

, علی ادیانی: بسیج اطلاعات مناسبی از شرایط دارد, علی ادیانی: بسیج اطلاعات مناسبی از شرایط دارد,

علی ادیانی نماینده قایم شهر نیز در گفتوگو با بلاغ با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی و محتکرین طی روزهای اخیر توسط بسیج و نهادهای ذیربط ادامه داد: بسیج از دل مردم است و مردمی بودن آن موجب شده است که از بیشتر از شرایط و اوضاع شهرها در این زمینه اطلاع داشته باشند.

, , .,

وی با تأکید بر اینکه بسیج ظرفیت خوبی را در شرایط امروزه دارد که می تواند از آن استفاده کند، گفت: همچنین نهادهای نیروی انتظامی، دادستانی و دستگاه قضا نیز در این خصوص پای کار هستند.

, .,


صدیف بدری: به کارگیری ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار یک حرکت انقلابی است

,
, صدیف بدری: به کارگیری ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار یک حرکت انقلابی است, صدیف بدری: به کارگیری ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار یک حرکت انقلابی است, صدیف بدری: به کارگیری ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار یک حرکت انقلابی است,

صدیف بدری؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‎وگو با سبلان‌ما، اظهار داشت: بکارگیری ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار امروز همچون زمان جنگ تحمیلی یک حرکت انقلابی و جهادی است.

, سبلان‌ما,

بدری با اشاره به اینکه بسیج همیشه نشان داده در زمان بحران میتواند در عرصه‎های جنگهای سخت و نرم، اقتصاد، فرهنگ و سیاسی بهترین عملکرد را داشته باشد، افزود: امروز عرصهای دیگر به نام جهاد در راه مبارزه با احتکار و کالای قاچاق در کشور بصورت داخلی و خارجی راه انداختهاند که باید از ظرفیت بسیجیان غیور و انقلابی کشورمان به نحو احسن استفاده کرد.

, , , , , .,

وی به فعالیت جهادی بسیجیان در مبارزه با محتکرین و قاچاقچیان کالا و ارز در برخی از استانهای کشور اشاره کرد و افزود: امروز مردم، مسئولان و سپاه و بسیج باید درکنار هم همت کنند تا با این حرکت خانمانسوز احتکار که ضربهای بزرگ برای اقتصاد کشور است مقابله کرد.

, , , , .,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین بیان کرد: رسالت بسیج تنها در جبهه و جنگ نیست و ما امروز شاهد این هستیم که سپاه و بسیج نه تنها در مسائل عمرانی و فرهنگی و اجتماعی درکنار ملت و دولت است بلکه در امنیت و رفاه مردم نیز در حال تلاش است و کمک میکنند تا نقش و رسالت خود را در زمینههای اقتصادی و مبارزه با محتکرین نیز به خوبی ایفا کنند.

, , , .,

بدری با بیان اینکه مردم نیز باید همگی بصورت آتش به اختیار بسیج شوند و از کوچه ومحله خود شروع کنند برای شناسایی محتکرین و کالای قاچاق تاکید کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی کشور نیز باید با جدیت تمام با احتکار کنندگان و قاچاقچیان کالا وارز در داخل کشور مبارزه کنند.

, .,

وی تصریح کرد: دولت و ملت، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، نهادهای مردمی و قو ه قضائیه با درکنار هم بودن می توانند در سریعترین راه ممکن با تمامی محتکرین مبارزه کنند تا نگذارند برخی افراد سودجود از این فرصتها به نفع خودفعالیت کنند.

, , .,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کردند: بسیج و در رأس ان سردار غیبپرور فرمانده بسیج مستضعفین کشور بهترین دستور آتش به اختیار مبارزه با محتکرین را صادر کرده است واین عمل جهادی و انقلابی باید تا آخرین نفرو اخرین انبار شناسایی محتکران در کشور ادامه یابد.

, , .,

 

,

سید محمدباقر عبادی: سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارزیابی اموال مسئولان تشکیل شود

, سید محمدباقر عبادی: سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارزیابی اموال مسئولان تشکیل شود, سید محمدباقر عبادی: سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارزیابی اموال مسئولان تشکیل شود,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: احتکار و فساد اقتصادی در واقع یکی از مواردی است که می‌تواند در این شرایط به جامعه آسیب بزند و شرایط اقتصادی کشور را با خطر مواجه کند.

, خاورستان,

وی با بیان این‌که اقدامات بسیج در مبارزه با فساد جای تقدیر و تشکر دارد و مردم نیز از این‌گونه اقدامات خوشحال می‌شوند، افزود: بسیج از بدنه مردم و یکی از دستگاه‌هایی است که موانعی که در مقابل انقلاب اسلامی بوده را برداشته است.

, .,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیج از مردم و برای مردم است، گفت: همان‌طور که از اسم بسیج پیدا است، در واقع بسیج مردم است و مردم برای اقدام یک کار بسیج می‌شوند و کار، جنبه مردمی پیدا می‌کند.

, .,

عبادی با بیان این‌که بسیج یک اتفاق زیبایی بود که در انقلاب افتاد، تصریح کرد: عراق و سوریه از کشور ایران الگوبرداری کردند و بسیاری از مؤفقیت‌هایی که در عرصه نظامی داشتند به واسطه بسیج مردمی این کشورها بوده است.

, .,

وی افزود: بسیج در عراق و سوریه برای مبارزه با داعش شکل گرفت، از شیعه و سنی شرکت کردند و امنیت را به کشورهای خودشان بازگرداندند و الگوبرداری از جمهوری اسلامی و فرمایشات امام راحل(ره) بوده است.

, .,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از دستگاه قضا این درخواست را دارند که با مفسدان اقتصادی برخورد کنند و رودربایستی را کنار بگذارند.

, .,

عبادی با بیان این‌که دستگاه قضا با قاچاقچیان مواد مخدر بدون رودربایستی و به شدت برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا این انتظار است که در مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز به همین شکل عمل شود و مطمئن باشید که این تأثیرگذار خواهد بود، جواب خواهد داد و مردم خوشحال می‌شوند.

, .,

وی افزود: مردم به دستگاه قضا خورده می‌گیرند و آن به این سبب است آن‌طور که با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد و مبارزه می‌شود، با مفاسد اقتصادی برخورد نمی‌شود.

, .,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیبی که مفسد اقتصادی به ایران، مردم و به وجهه نظام جمهوری اسلامی که امانت شهدا و امام راحل در دست ما است، می‌زند بیشتر از آسیبی است که قاچاقچیان مواد مخدر به جامعه می‌زنند لذا اولویت دارد که مفسدان اقتصادی معرفی و مجازات شدیدی شوند.

, .,

عبادی از امضای یک طرح در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این طرح در بحث تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی است که یک سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارزیابی اموال مسئولان تشکیل شود و به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

, .,

وی با اشاره به این‌که ایجاد سازمانی که در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی متمرکز باشد بسیار خوب است، افزود: قوه قضائیه یک دستگاه کلی است که با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کند و اگر یک دستگاهی که تمرکز آن بر مسئله مفاسد اقتصادی و بخشی از دستگاه قضا باشد، تشکیل شود تحولی ایجاد خواهد کرد.

, .,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج سازندگی در مناطق محروم حضور پیدا کرده و در عمرانی و آبادانی این مناطق شرکت کرده و به داد محرومان رسیده است.

, .,

عبادی با بیان این‌که در بحث اقتصاد کلان بهتر است عرصه اقتصادی را به مردم واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: مردم باید در عرصه اقتصادی حضور پیدا کنند و اقتصادی که سبقه حکومتی نداشته باشد به چرخش درآید و مواردی که به نوعی مربوط به حاکمیت است برحسب ضرورت به مردم واگذار شود.

, .,

وی با بیان این‌که از ظرفیت بزرگ مردم در بحث اقتصاد باید استفاده کرد، افزود: بسیج در مناطق محروم در زمینه محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی انجام داده است.

, .,

 

,

اکبر رنجبرزاده: نقش‌آفرینی بسیج در مبارزه با احتکار مثال‌زدنی است

, اکبر رنجبرزاده: نقش‌آفرینی بسیج در مبارزه با احتکار مثال‌زدنی است, اکبر رنجبرزاده: نقش‌آفرینی بسیج در مبارزه با احتکار مثال‌زدنی است,

اکبر رنجبرزاده، دبیر هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با نافع در خصوص اقدام بسیج در برخورد با محتکران گفت: نقش بسیج در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی بسیار روشن، شفاف و برجسته است و برای مردم و نظام  ثابت شده در مواقع حساس که عوامل داخلی و خلال گران برای تضعیف نظام خیز برمی‌دارند، این نهاد مردمی در خط مقدم مبارزه  و انسجام بخشیدن به داخل است.

, نافع,

وی افزود: درشریط امروز کشور و در موضوع اختلال در امور اقتصادی کشور توسط اخلال گران داخلی و هدایت‌های خارج  از کشور در دستور قرارگرفته، یک عده فرصت‌طلب برای منافع خود حاضرند که ارتزاق مردم را محدود کند، غافل از آنکه به صوت جدی نان را در سفره‌های مردم محدود می‌کنند و مغایر با دستورات جمهوری اسلامی و ایستادگی در مقابل قانون است.

, .,

دبیر هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: برای اینکه افراد و اشخاص اخلالگر در امور اقتصادی در تنگنا و تحت‌فشار قرار بگیرند، باید همه‌جا برای آنان ناامن شود و در این زمینه دستگاه‌های اداری دیگر هم می‌توانند ناظر و بازرسی‌های داشته و در ایجاد این ناامنی همکاری داشته باشند.

, .,

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه گسترده کشوری دارد، سلامت و صلابت برخوردار است، بسیج بوده که این موفقیت را در کارنامه‌های گذشته خود داشته و امروز هم در شناسایی محتکران موفق بوده است.

, .,

رنجبرزاده با قدردانی از فرماندهی بسیج در انجام این اقدام مهم گفت: بنده به‌عنوان خادم ملت در مجلس از سردار غیب پرور فرماندهی بسیج و عوامل هماهنگ‌کننده مبارزه با احتکار و بسیجیان سراسر کشور در جبهه مبارزاتی باانگیزه و مصمم حضور دارند و این عوامل اخلالگر را شناسایی و به مسیرهای قانونی معرفی کنند.

, .,

وی گفت: این اقدام بسیج باوجود شرایط بد اقتصادی و دل نگرانی‌های مردم آرامش و امنیتی را به جامعه می‌دهد و امیدواریم با این اقدامات مشکلات مردم مرتفع شود.

, .,

دبیر هیأت رئیسه مجلس گفت: واقعیت این است که ما مشکلات ارز و مسائل در این زمینه در این حد نداریم که این‌همه گرفتاری متوجه مردم شود بلکه عده‌ای دست‌به‌دست هم می‌دهند و از این فرصت استفاده می‌کنند و ضربه اقتصادی به جامعه می‌زنند.

, .,

 

,

اسدالله قرهخانی: وزارت صنعت فقط نظارهگر است

, اسدالله قرهخانی: وزارت صنعت فقط نظارهگر است, اسدالله قرهخانی: وزارت صنعت فقط نظاره, , , , گر است,

اسدالله قرهخانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلام بیدار در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و لزوم برخورد با محتکرین اظهار داشت: موضوع احتکار در جامعه ما چیز جدیدی نیست در اوایل انقلاب نیز با شروع جنگ تحمیلی ما شاهد احتکار از سوی عده ای از افراد سودجو بودیم که قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند اما حالا بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی و با توجه به تجربه هایی که در رابطه با احتکار از گذشته کسب کرده ایم نباید سیستم را طوری سازماندهی می کردیم که افراد سودجو به راحتی این فرصت را پیدا کنند و دست به چنین کار بسیار شنیع و نامناسبی بزنند.

, , ایلام بیدار, .,

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درخصوص اقدامات انجام شده توسط بسیج در شناسایی محتکرین کالا گفت: بسیج به سبب اعتقاداتی که نسبت به حفاظت و صیانت از انقلاب و منافع مردم و منافع ملی وجود دارد، وزارت صنایع خیلی راحت می تواند از این ظرفیت بزرگ استفاده کند.

,

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با احتکار و کشف محتکرین نیاز به همکاری بین بسیج و قوه قضائیه و ضابطین مربوطه است.

,

وی افزود: دولت نباید ابتدا این فرصت را برای افراد سودجو فراهم می کرد قبل از اینکه دلارها را در اختیار وارد کننده ها قرار بدهد باید سیستم کنترل و نظارتی را دقیق تهیه می کرد که حالا بخواهیم در انبار های مختلف به دنبال اجناس احتکار شده باشیم همچنین عدم اعتمادی نسبت به آینده در جامعه وجود دارد که حتی تولید کنندگان داخلی نیز دست به احتکار می زنند.

,

قره خانی با اشاره به ضعف دولت در برخورد با محتکرین، اظهار داشت: دولت باید سازوکار لازم نسبت به استمرار تولید را فراهم کند، کارخانه داران نباید این خلاء را احساس کنند که وقتی انبارخود را خالی کنند دیگر نمی توانند مواد اولیه تهیه کنند و یا نتوانند ارز دولتی مورد نیاز خود را برای واردت  مواد اولیه تامین کنند. اگر این مشکل حل شود انگیزه احتکار نیز از بین می رود.

,

وی افزود: وزارت صنایع در شرایط حساس فعلی حالت انفعالی به خود گرفته است و رفتارش نسبت به موضوع احتکار مانند زمانی است که در شرایط عادی قرار دارد و فقط نظاره گراست و به فکر این است که مانند گذشته چطور برای خطاهایی که مرتکب شده بود برای مجلس و دستگاه های نظارتی دلیل سازی کند وفقط پاسخگوی سوالات آنها باشد.

,

 

,

محمدرضا صباغیان: سرعت عمل در برخورد با مفسدان اقتصادی، مطالبه عموم مردم است

, محمدرضا صباغیان: سرعت عمل در برخورد با مفسدان اقتصادی، مطالبه عموم مردم است, محمدرضا صباغیان: سرعت عمل در برخورد با مفسدان اقتصادی، مطالبه عموم مردم است,

محمدرضا صباغیان، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در گفت‎وگو با یزدبانو اظهار کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری برخورد با اختلاس گران و مفسدان اقتصادی احساس می‌شود؛ مجلس از ابزارهای قدرتمندی برخوردار است و می‌تواند در برخورد با فساد اقتصادی کارهای بزرگی انجام دهد.

, یزدبانو ,

وی با بیان اینکه برخورد با محتکران، اختلاس گران و مفسدان اقتصادی باید از مجاری قانونی صورت پذیرد، ادامه داد: برای مبارزه با احتکار، فساد و اختلاس، مجلس باید پیگیری این باشد که دولت، قوه قضاییه و تمام دستگاه‌های مرتبط با اقتصاد جامعه کارشان را درست انجام دهند.

, .,

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس تصریح کرد: این وظیفه مجلس است که ببیند اگر قانون درزمینه برخورد با مفسدان اقتصادی مشکل دارد، اصلاح کند؛ چراکه اگر بخواهیم کارمان را در مجاری غیرقانونی انجام دهیم شاید در کوتاه‌مدت جواب دهد اما در درازمدت جواب معکوسی خواهد داد.

, .,

صباغیان افزود: مجلس باید بررسی کند که اگر در دستگاه اجرایی کمترین کوتاهی در برخورد با مفسدان اقتصادی صورت می‌پذیرد، وزرا و مسئولان مربوطه را فراخواند و از آن‌ها بخواهد تا با افرادی که کوتاهی کرده‌اند، برخورد کنند.

, .,

وی با تأکید بر اینکه اگر در قوه قضاییه مشکل داریم و کوتاهی می‌شود، باید برخورد کنیم، اذعان کرد: نهادهای مرتبط باید در چارچوب قانون وارد عمل شده و با خلاف‌کاران درزمینهٔ اقتصاد برخورد کنند.

, .,

این مقام مسئول با بیان اینکه ضعف عدم سرعت در برخورد با مفسدین اقتصادی تبعات منفی برای جامعه داشته است، گفت: امروز می‌گویند آقای ب.‌ز اختلاس کرده است، دو سال دیگر حکمش صادر می‌شود؛ باید به‌سرعت مراحل تحقیق و بررسی انجام دهند و احکام را نیز به‌سرعت اجرا کنند.

, .,

وی با اشاره به اینکه جامعه از قوه قضاییه می‌خواهد وارد عمل شده و با مفسدان اقتصادی برخورد کند، ادامه داد: اگر در برخورد با مفسدان اقتصادی سرعت عمل به خرج دهیم، مطمئناً جامعه آرام خواهد شد، مردم اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند و هم اینکه سوءاستفاده کمتری صورت می‌پذیرد.

, .,

 

,

حمید گرمابی: ضرورت برخورد شدیدتر قوه قضایه با دانه‌درشت‌های محتکر

, حمید گرمابی: ضرورت برخورد شدیدتر قوه قضایه با دانه‌درشت‌های محتکر, حمید گرمابی: ضرورت برخورد شدیدتر قوه قضایه با دانه‌درشت‌های محتکر,

حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در گفت‌وگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به دستور فرمانده بسیج مبنی بر شناسایی محتکرین توسط بسیجیان اظهار داشت: ورود بسیجیان و گزارش دهی به مسئولین برای برخورد با محتکرین کالاها قطعاً با توجه به وضعیت فعلی کشور بسیار مهم و کمک‌کننده است.

, صبح توس,

وی تصریح کرد: شخصاً اعتقاد دارم مسئولین مربوطه باید کمک شوند تا طی فرماندهی واحد وظیفه برخورد با محتکرین مدیریت شود.

, .,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار عمومی مردم از دستگاه قضا نسبت به محتکرین این است که برخوردها شدیدتر و بیشتر شود البته این برخوردها باید با رعایت همه جوانب حقوقی و دادگاهی باشد.

, .,

گرمابی ادامه داد: مردم انتظار دارند با این‌گونه افراد مخصوصاً دانه‌درشت‌های محتکر و فاسد اقتصادی جدی‌تر و شدیدتر برخورد صورت گیرد.

, .,

 

,

امیرآبادی فراهانی: مردم محتکران را معرفی کنند

, امیرآبادی فراهانی: مردم محتکران را معرفی کنند, امیرآبادی فراهانی: مردم محتکران را معرفی کنند,

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص دستور رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر شناسایی محتکران توسط نیروهای بسیج مردمی در گفتوگو با قم فردا اظهار داشت: بسیج نشان داده که می تواند وارد عرصه های اساسی کشور شود و بسیاری از مشکلات را حل کند، در سال های قبل مخصوصا دهه هفتاد در بحث تعزیرات  و مبارزه با جرائم اقتصادی بسیج فعالیت داشت آن زمان در غالب گروههای انصار وارد عرصه شدند و فعالیت های بسیار خوبی در شناسایی محتکران و گرانفروشان داشتند، در حال حاضر هم دولت میتواند از این ظرفیت مردمی که با عنوان بسیج مردمی مطرح میشود برای شناسایی و دستگیری محتکران استفاده کند .

, , قم فردا, قم فردا, , , ,  .,

وی بیان داشت: نیروهای بسیج مردمی از قبل سازمان دیدهاند و آموزش دیده هستند و آمادگی دارند، این ظرفیت بسیاری خوبی است و دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.

, , .,

نماینده مردم قم تصریح کرد: امروز بخشی از وارد کنندگان دلار 4200 تومانی دریافت میکنند تا اجناس را به قیمت مناسب به دست مردم برسانند اما به دلیل عدم کنترل و نظارت کافی در توزیع مواد غذایی و محصولاتی که مورد نیاز مردم است با قیمت مناسب به دست مردم نمیرسد.

, , ,

امیر آبادی تاکید کرد: میبینم که بسیاری از واردکنندگان متاسفانه این موضوع را رعایت نمیکنند و قیمت اجناسی که با دلار4200 تومانی وارد کردن با قیمت بسیار بالایی عرضه میکنند بحث کنترل و نظارت در این شرایط به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد که میتواند بسیج  کمک حال خوبی در این زمینه برای دولت باشد.

, , , , .,

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این سوال که آیا مردم امیدوار باشد که اگر محتکری را شناسایی و معرفی کردند با او برخورد خواهد شد؟ گفت: مردم باید به وظیفه خود در معرفی محتکران عمل کنند و مسئولان هم باید به وظایفشان عمل کنند و اخیرا حرکتهایی در بحث حل مشکلات اقتصادی به وجود آمده است.

, , .,

نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: در طول 40سال انقلاب اسلامی رئیس جمهور بالاترین اختیارات را در میان دیگر قوا دارد حتی از رهبری انقلاب گرفته و انتظار میرود رئیس جمهور با این اختیاراتی که دارد مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح هم دستور دادند که به دولت کمک کنند و دستور فرمانده بسیج به ردههای مختلف بسیج برای شناسایی و معرفی محتکران از جنس این نوع کارها است و می تواند کمک کار دولت باشد، مسئولین هم از این ظرفیت بسیج میتوانند استفاده کنند.

, , , , .,

 

,

سیدجواد حسینیکیا: ورود بسیج به عرصه مقابله با احتکار مایه دلگرمی است

, سیدجواد حسینیکیا: ورود بسیج به عرصه مقابله با احتکار مایه دلگرمی است, سیدجواد حسینیکیا: ورود بسیج به عرصه مقابله با احتکار مایه دلگرمی است, ,

حجتالاسلام سیدجواد حسینیکیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در گفت‌وگو با  مرصاد ضمن تقدیر از اقدام بسیج در شناسایی محتکرین اظهار داشت: بسیج همواره در کارهای انقلابی و جدی راهگشا و میدان‌دار بوده امیدواریم در حوزه مبارزه با احتکار نیز به‌‌عنوان ضابط قضایی و حافظ انقلاب و نظام عمل کند.

, , ,  مرصاد,

وی افزود: اهمیت حضور بسیج در شرایط امروز کشوربیش از پیش نمایان است به ویژه اینکه مردم به یک آرامش در حوزه اقتصادی و کاهش التهابات جامعه نیاز دارند.

,

 حجت‌الاسلام حسینی‏کیا ورود بسیج را مایه آرامش و دلگرامی دانست و گفت: ورود مبارکی است و قطعا میتواند کمک بسیار خوبی به شرایط امروز ما بکند.

, ,

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم هم باید همراهی کنند زیرا بسیج میتواند در حوزههای اقتصادی ورود جدی کند.

, , ,

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: هرجا بسیج ورود کرده توفیقات فرا رسیده امیدواریم با همکاری مردم و دولت و مسئولین و قوای سه گانه بار دیگر کاری انقلابی شکل گیرد تا انقلاب از این گردنه هم عبور کند.

,

 

,

سید حمیدرضا کاظمی: سران سه قوه در تامین معیشت مردم حساسیت لازم را دارند

, سید حمیدرضا کاظمی: سران سه قوه در تامین معیشت مردم حساسیت لازم را دارند, سید حمیدرضا کاظمی: سران سه قوه در تامین معیشت مردم حساسیت لازم را دارند,

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس در گفت‌وگو با سفیر افلاک با قدردانی از اقدامات بسیج در برخورد با محتکران اظهار داشت:در وضعیت اقتصادی حساسی که وجود دارد برخی ها بدون توجه به همنوعان خود اقدام به احتکار کالا میکنند.

, سفیر افلاک, ,

وی بیان کرد:علی رغم تذکر مراجع تقلید ودلسوزان نظام در خصوص شرایط حساس و وضعیت خاص اقتصادی برخی مفسدین با اخلال در بازار به دنبال فشار بر مردم هستند.

,

کاظمی تاکید کرد: بسیج در این راستا به مانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ اقتصادی با اولویت اقتصاد مقاومتی و برخورد با محتکران وارد میدان عمل شده که این اقدام باعث خشنودی و رضایت مردم شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه کشور ما در این پیچ اقتصادی با موفقیت عمل خواهد کرد گفت: احتکار در این شرایط به نفع جامعه نیست و قوه قضائیه بایستی با مفسدین برخورد قاطعانه کنند.

,

وی ادامه داد: دولت در این خصوص بایستی با بستن محفظه های اختلاس و فساد اقتصادی راه را برای اقتصادی پاک فراهم کنیم.

,

عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس اظهار داشت: با ابلاغ بستههای جدید ارزی دولت شاهد آرامش نسبی در بازار هستیم و در این خصوص تعزیرات حکومتی با اطلاعرسانی شیوه برخورد با سوءاستفادهکنندگان اقتصادی مردم را نسبت به چگونگی برخورد قانون با مفسدین آشنا میکند.

, , , , ,

کاظمی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی قوای سهگانه نسبت به تامین معیشت مردم برنامه ریزی لازم دارند افزود: جلسات هفتگی قوای سهگانه و حساسیت بالایی که نمایندگان مجلس در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی دارند باعث شده تا مردم هم با دقت نظر بیشتری نسبت به رصد مسائل اقدام کنند.

, , ,

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس با بیان اینکه مردم مشکلات زیاد اقتصادی را تحمل میکنند افزود: دولت دراین خصوص با بازبینی در تصمیمات اقتصادی با اولویت اقتصاد مقاومتی نسبت به خنثیسازی توطئه‌های دشمنان نظام اقدام کنند.

, , ,

 

,
علیرضا سلیمی: در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم
, علیرضا سلیمی: در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم, علیرضا سلیمی: در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم,
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب؛ درخصوص اقدامات بسیج در شناسایی محتکرین کالا گفت: امروز همه به این موضوع اذعان دارند که در یک جنگ تمار عیار اقتصادی قرار داریم و برای اینکه بتوانیم از این جنگ موفق بیرون بیایم باید بر اساس شرایط موجود اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با اخلال‌گران اقتصادی داشته باشیم.
,
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو از فضای حاکم سوء استفاده کرده و اقدام به احتکار کالاهای مختلف کرده‌اند، گفت: در حقیقت محتکرین در جنگ اقتصادی ستون پنجم دشمن هستند لذا نبایستی با این افراد مماشت صورت بگیرد چراکه آنان امنیت روانی جامعه را نشانه گرفته اند.
,
سلیمی با تاکید بر اینکه بایستی با محتکرین برخورد جدی شود، گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه احقاق حقوق عامه مردم است و این مطالبه به حق عموم است  که دستگاه قضایی با کسانی که حق‌شان را تضییع کرده به جد برخورد کنند.
,
وی با اشاره به اینکه مردم برای زندگی نیازمند فضایی آرام هستند، ادامه داد: اقدام محتکرین در شرایط کنونی و بد اقتصادی جامعه بر قلب و روح مردم تاثیر منفی داشته است و لازم است که دستگاه قضایی برخورد پشیمان کننده‌ای با این افراد داشته باشد.
,
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخصوص برخورد با متخلفین اقتصادی خلأ قانونی وجود ندارد، افزود: قانون مجازات اسلامی تکلیف این متخلفین را مشخص کرده است. از سوی دیگر نیز برخورد با متخلفین اقتصادی خصوصا محتکرین از خواسته‌های به حق مردم و مراجع عظام است که باید به جد پیگیری شود.
,
 
,
 
,
احمد انارکی محمدی: بسیج ظرفیت مناسبی برای برخورد با محتکرین دارد
احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی و محتکرین طی روزهای اخیر توسط بسیج و نهادهای ذیربط گفت: بسیج از دل مردم است و مردمی بودن آن موجب شده است که از بیشتر از شرایط و اوضاع شهرها در این زمینه اطلاع داشته باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج ظرفیت خوبی را در شرایط امروزه دارد که می تواند از آن استفاده کند، عنوان کرد: همچنین نهادهای نیروی انتظامی، دادستانی و دستگاه قضا نیز در این خصوص پای کار هستند.
وی ادامه داد: سوء استفاده کنندگان با توجه به متغیر بودن  قیمت ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد؛ اقدام به احتکار می کنند؛معتقدم با استفاده از این ظرفیت مناسب بسیج و نهادهای ذیربط و همچنین اعتمادی که مردم دارند می تواند با چنین اقداماتی مقابله کرد.
انارکی محمدی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دستگاه قضایی استان، نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج مردمی ابراز کرد:گزارش های خوبی در زمینه مقابله با احتکار طی روزهای گذشته منتشر شده است و امیدواریم سوء استفاده کنندگان در این شرایط اقدامی انجام دهند.
,
احمد انارکی محمدی: بسیج ظرفیت مناسبی برای برخورد با محتکرین دارد
, احمد انارکی محمدی: بسیج ظرفیت مناسبی برای برخورد با محتکرین دارد, احمد انارکی محمدی: بسیج ظرفیت مناسبی برای برخورد با محتکرین دارد,
احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی و محتکرین طی روزهای اخیر توسط بسیج و نهادهای ذیربط گفت: بسیج از دل مردم است و مردمی بودن آن موجب شده است که از بیشتر از شرایط و اوضاع شهرها در این زمینه اطلاع داشته باشند.
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج ظرفیت خوبی را در شرایط امروزه دارد که می تواند از آن استفاده کند، عنوان کرد: همچنین نهادهای نیروی انتظامی، دادستانی و دستگاه قضا نیز در این خصوص پای کار هستند.
,
وی ادامه داد: سوء استفاده کنندگان با توجه به متغیر بودن  قیمت ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد؛ اقدام به احتکار می کنند؛معتقدم با استفاده از این ظرفیت مناسب بسیج و نهادهای ذیربط و همچنین اعتمادی که مردم دارند می تواند با چنین اقداماتی مقابله کرد.
,
انارکی محمدی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دستگاه قضایی استان، نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج مردمی ابراز کرد:گزارش های خوبی در زمینه مقابله با احتکار طی روزهای گذشته منتشر شده است و امیدواریم سوء استفاده کنندگان در این شرایط اقدامی انجام دهند.
,

 

,
عباس گودرزی: باید ظرفیت های سایر قوا هم فعال شود
, عباس گودرزی: باید ظرفیت های سایر قوا هم فعال شود, عباس گودرزی: باید ظرفیت های سایر قوا هم فعال شود,
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: محتکرین ستون پنجم و پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی هستند و ضروری است تا دستگاههای امنیتی و قضایی کشور با برنامه ریزی مقتدرانه ورود کنند .
,
" عباس گودرزی" نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: بدون تردید امروز همچنان که اعلام کرده اند نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران یک جنگ تمام عیار اقتصادی را طراحی کرده است که لازم است ما نیز با هوشمندی و درایت و بسیج امکانات و استفاده از تمام ظرفیت ها مقاوت کنیم که به فضل الهی این دفاع مقدس نیز به نفع انقلاب و ملت ایران تمام خواهد شد.
,
وی اضافه کرد: باید با عوامل مزاحم برخورد و لوازم کار را نیز فراهم نمود؛ از جمله عوامل مزاحم همین بحث دردآور احتکار مایحتاج مردم است؛ محتکرین ستون پنجم و پیاده نظام دشمن در این جنگ اقتصادی محسوب می شوند و لازم است دستگاههای امنیتی و دستگاه قضایی کشور با برنامه ریزی مقتدرانه ورود کنند و اجازه سواستفاده به فرصت طلبان ندهند.
,
گودرزی اظهار داشت: ازطرفی از جمله لوازم ضروری در این کارزار حساس و مهم، فعال کردن ظرفیت های داخلی و رفع موانع تولید توسط سایر قوا به ویژه دولت است.
,

 

,

سلام امینی: مردم بسیجی وار محتکران را معرفی کنند

, سلام امینی: مردم بسیجی وار محتکران را معرفی کنند, سلام امینی: , مردم بسیجی وار محتکران را معرفی کنند,

"سلام امینی"، نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با محتکران تأکید کرد.

,  ایلام بیدار,

وی گفت: شرایط فعلی اقتصاد، زمینه را برای رشد و نمو اخلاگران و به خصوص محتکران در سطح جامعه فراهم کرده و باعث شده تا حتی تهیه اقلام ضروری با مشکل مواجه شود.

,

امینی افزود: برخی با سوء استفاده از بازار سکه و ارز در کشور باعث نوسانات بازار و برخی نیز کالاهای اساسی مردم را احتکار کردند که باید عاملان آن شناسایی و با آنان برخورد قاطع شود.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند با برخورد انقلابی و قاطع با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

,

نماینده حوزه انتخابیه ایلام در مجلس در ادامه با اشاره به نقش و ظرفیت بسیج و مردم در مقابله با احتکار نیز گفت: در واقع استفاده از توان و نیروی مردمی بسیج برای رفع این مشکل راهگشا است و مردم باید با روحیه بسیجی محتکران را به دستگاه های مربوطه برای برخورد قانونی معرفی کنند.

,

 

,

فرج الله رجبی: مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند

, فرج الله رجبی: مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند, فرج الله رجبی: مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند, فرج الله رجبی: ,

فرج الله رجبی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار شیرازه در خصوص راهکارهای مقابله با احتکار در شرایط اقتصادی کنونی و عدم ثبات در بازار و ارزیابی حرکت‌های مردمی و دستگاه های نظارتی گفت: در حال حاضر برخی مسائل بیشتر از احتکار جای نگرانی دارد. به نظر من موجودی کالاهای ضروری در کشور برای کف مصرف جامعه کافی است؛ نگرانی من این است که به‌دلیل ارزانتر بودن بسیاری از کالاهای ایران در مقایسه با بازار کشورهای همسایه؛ صادرات غیررسمی و رسمی مشکلی ایجاد کند. در حال حاضر انتظار می‌رود مردم و دستگاه‌های نظارتی و به خصوص کسبه محترم روی این مسئله حساس باشند.

رجبی ادامه داد: اگر کالاهای مختلف، که قیمتی ارزانتر از کالاهای مشابه در بازار کشورهای همسایه دارد، از کشور خارج شود امکان بروز مشکل ناشی از نبود کالا وجود خواهد داشت؛ به نظر من مردم گرانی کالا را ممکن است تحمل کنند اما تحمل نبود کالا برای آنها سخت تر است.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید در این راستا همراه باشند، گفت: معتقدم امکان دارد طی ۶ ماه آینده و بر اثر خروج کالا از کشور ما مشکلاتی را شاهد باشیم، اگرنه احتکار کردن ممکن است باعث گرانی بشود اما حداقل  کالا در بازار ایران می‌ماند و مشکلات و تبعات کمتری شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، ابراز داشت: در این راستا بخش خصوصی نیز به‌صورت جدی باید وارد عرصه شده و تنها منتظر دولت نماند که تمام‌کارها را سامان دهد.

وی افزود: متأسفانه ما در چنین شرایطی معمولاً دولتی‌زده می‌شویم و می‌خواهیم دولت تمام کارها را درست کند.

, فرج الله رجبی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار شیرازه در خصوص راهکارهای مقابله با احتکار در شرایط اقتصادی کنونی و عدم ثبات در بازار و ارزیابی حرکت‌های مردمی و دستگاه های نظارتی گفت: در حال حاضر برخی مسائل بیشتر از احتکار جای نگرانی دارد. به نظر من موجودی کالاهای ضروری در کشور برای کف مصرف جامعه کافی است؛ نگرانی من این است که به‌دلیل ارزانتر بودن بسیاری از کالاهای ایران در مقایسه با بازار کشورهای همسایه؛ صادرات غیررسمی و رسمی مشکلی ایجاد کند. در حال حاضر انتظار می‌رود مردم و دستگاه‌های نظارتی و به خصوص کسبه محترم روی این مسئله حساس باشند.,
,
, رجبی ادامه داد: اگر کالاهای مختلف، که قیمتی ارزانتر از کالاهای مشابه در بازار کشورهای همسایه دارد، از کشور خارج شود امکان بروز مشکل ناشی از نبود کالا وجود خواهد داشت؛ به نظر من مردم گرانی کالا را ممکن است تحمل کنند اما تحمل نبود کالا برای آنها سخت تر است.,
,
, وی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید در این راستا همراه باشند، گفت: معتقدم امکان دارد طی ۶ ماه آینده و بر اثر خروج کالا از کشور ما مشکلاتی را شاهد باشیم، اگرنه احتکار کردن ممکن است باعث گرانی بشود اما حداقل  کالا در بازار ایران می‌ماند و مشکلات و تبعات کمتری شاهد خواهیم بود.,
,
, نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، ابراز داشت: در این راستا بخش خصوصی نیز به‌صورت جدی باید وارد عرصه شده و تنها منتظر دولت نماند که تمام‌کارها را سامان دهد.,
,
, وی افزود: متأسفانه ما در چنین شرایطی معمولاً دولتی‌زده می‌شویم و می‌خواهیم دولت تمام کارها را درست کند.,

 

,

نادر قاضی‌پور: اقدامات بسیج در زمینه مبارزه با محتکرین را به فال نیک می‌گیریم/دولت بسیج را به قربانگاه مسائل سیاسی نکشاند

, نادر قاضی‌پور: اقدامات بسیج در زمینه مبارزه با محتکرین را به فال نیک می‌گیریم/دولت بسیج را به قربانگاه مسائل سیاسی نکشاند, نادر قاضی‌پور: اقدامات بسیج در زمینه مبارزه با محتکرین را به فال نیک می‌گیریم/دولت بسیج را به قربانگاه مسائل سیاسی نکشاند,

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به شرایط معیشتی در سطح کشور و مبارزه با مفاسد اقتصادی و محتکرین توسط نهادهای قضائی و بسیج گفت: دشمنان قسم خورده ایران آمریکا و رژیم صهیونیستی با اطلاعات، هزینه کرد و تبلیغات می خواهند ما را به زانو در آوردند.

,  راه آرمان,

وی ادامه داد:عقل سلیم ایجاب می کند که در این شرایط به قشر آسیب پذیر و متوسط جامعه توجه کنیم و اقلام اساسی آنان را به نحو احسن و قیمت ارزان در اختیارشان قرار دهیم و اولویت اولمان این باشد که اجازه ندهیم قیمت کالاهای اساسی بالا رود.

,

قاضی پور با تأکید بر اینکه تنها واحدی که می تواند به صورت رایگان به دولت کمک کند بسیج مستضعفان است، عنوان کرد: این نهاد خالصانه در تمام موارد فعالیت می کند؛ همان گونه که هم اکنون به همت این سازمان اردوهای جهادی در تابستان برگزار می شود که این مسئله اقدام مناسبی است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج بیست میلیونی را دادند، ابراز کرد: بسیج در تمام موارد عمل می کند و در زمینه مبارزه با محتکرین کار شایسته ای انجام داده است و ما نیز آن را به فال نیک می گیریم؛به شرط آنکه دولت بسیج را به قربانگاه و مسائل سیاسی نبرد.

,

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید از بسیج به عنوان ابزار سیاسی اقدامات خود استفاده کند، تصریح کرد: دولت قداست بسیج را نشکند.

,

قاضی پور در پایان خاطر نشان کرد: قوه قضائیه و دولت قسم یاد کنند که فرامین رهبر معظم انقلاب را حفظ و اجرا کنند؛ چرا که ما باید بدانیم در جنگ سخت اقتصادی هستیم؛ دولت نیز باید اشراف را تمام، واردات را ممنوع و  هزینه‌ها را کاهش دهد و به قشرهای آسیب پذیر کمک کند.

,

 

,

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد: بسیج می تواند پدیده شوم احتکار را کمرنگ کند

, حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد: بسیج می تواند پدیده شوم احتکار را کمرنگ کند, حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد: بسیج می تواند پدیده شوم احتکار را کمرنگ کند,

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاددر گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: در موضوع احتکار حضور مردم موثرترین نیرویی است که می تواند از احتکار جلوگیری کند.

, صاحب نیوز,

وی افزود: بسیج یک نیروی مردمی در صحنه است و حضور بسیجی وار مردم می تواند از احتکار جلوگیری کند و کمک کننده هم خواهد بود.

,

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج می تواند این پدیده اقتصادی و این پدیده فاسد احتکار را که همیشه هم بوده، کمرنگ کند.

,

طباطبایی نژاد با بیان اینکه گزارش هایی در کشور داشته ایم که برادران بسیجی با معرفی محل های اختفا از ضربه زدن به اقتصاد جلوگیری کرده اند، تصریح کرد: از همه مردم می خواهیم که اگر محل هایی وجود دارد که کالایی در آنجا در حال احتکار است و مردم در سختی به سر می برند بسیجی وار آن را اطلاع دهند.

,

وی تاکید کرد: بسیج همیشه در کنار مردم و در شرایط سخت حضور داشته و این حضور مسئولیت مسئولان مربوطه را کم نمی کند از جمله قضائی، نظامی و انتظامی که باید موضوع را پیگیری کرده و وظیفه خود را انجام دهند، هر چند بسیجیان می توانند کمک شایانی به اقتصاد کشور کنند.

,

نماینده مردم اردستان در مجلس ابراز امیدواری کرد: این گردنه اقتصادی که برای کشور ایجاد شده و تحریم های ظالمانه ای که برای کشور دیده شده را باید با همراهی مردم و به هوش بودن همه از آن بگذریم.

,

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مردم ضمن هوشیاری متوجه باشند خدای ناکرده از داخل همکار دشمن نشوند و احتکار نکنند که موجب محقق شدن هدف دشمن شود.

,

 

,

علی قربانی: مبارزه با احتکار کالا همراهی سه قوا را می طلبد

, علی قربانی: مبارزه با احتکار کالا همراهی سه قوا را می طلب, علی قربانی: مبارزه با احتکار کالا همراهی سه قوا را می طلب,

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان این مطلب اظهار کرد: در این شرایط وظیفه مجلس، قانون گذاری و صدور مجوزهای لازم برای دولت است تا کمک حال دولت باشد.

, عصر اترک,

قربانی افزود: قوه مجریه نیز از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه نیز از طریق نهاد تعزیرات حکومتی باید بر شرایط بازار و موضوعات دیگر از جمله شناسایی احتکارها نظارت های کافی را اعمال کنند.

,

افزون بر این، وی نقش خبرنگاران در مبارزه با احتکار کالا را بسیار مهم دانست و گفت: همیشه رسانه های آزاد، مستقل و منتقد در جامعه می توانند بازوی سه قوا در مدیریت امور کشوری باشند.

,

وی گفت: در این شرایط رسانه ها با ارائه گزارش های خود می توانند بر بازدارندگی پدیده های شوم احتکار و قاچاق کالا کمک کنند.

,

قربانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای مبارزه با احتکار این پدیده شوم اقتصادی نیاز است که قوانین اصلاح شوند و یا قوانین جدیدی اتخاذ شوند؟ گفت: مجلس فعلا ضرورتی برای بازنگری قوانین در زمینه مبارزه با احتکار کالا و قاچاق کالا احساس نکرده است.

,

با این وجود، وی خاطر نشان کرد: درصورتیکه دولت برای مبارزه با احتکار کالا به قوانین جدیدی نیاز داشته باشد، مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.

,

در عین حال، وی به مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا نیز مجلس قوانینی را مصوب کرده است که متاسفانه برخی از مفاد این قانون اجرایی نمی شود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: البته مجلس باید بررسی کند که چرا قوانین مبارزه با قاچاق کالا به طور کامل اجرایی نمی شود تا در صورت ضرورت برخورد شود.

,

 

,

عبد الرضا عزیزی: برخورد با محتکران قاطع و محکم باشد

, عبد الرضا عزیزی: برخورد با محتکران قاطع و محکم باشد, عبد الرضا عزیزی: برخورد با محتکران قاطع و محکم باشد,

عبد الرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: طی چهل سال گذشته گلایه های مردم از کم و کاستی ها نبوده بلکه از بی عدالتی هایی است که انجام شده است.

عزیزی افزود: قطعا باید با افرادی که با ارز 4200 تومانی کالا وارد کشور کرده و آن را احتکار می کنند تا به قیمت دلار 10000 تومانی بفروشند، مبارزه کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت ها باید با تمام نیروها و قوی تر از قبل انجام شود، گفت: عده قلیلی هستند که در جامعه التهاب ایجاد می کنند.

وی در پاسخ به نقش بسیج مردمی و سپاه در کشف انبارهای کالاهای احتکار شده و اعلام آمادگی فرمانده سپاه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: هردستگاهی که در این زمینه ورود کنند و بتواند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند، قابل تقدیر است و در این زمینه باید محکم عمل کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: مردم از اینکه با مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران در بازار  با قاطعیت برخورد نمی شود، گلایه دارند و  ساماندهی وضعیت موجود را از حقوق شهروندی اعلام کرد.

,

عبد الرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: طی چهل سال گذشته گلایه های مردم از کم و کاستی ها نبوده بلکه از بی عدالتی هایی است که انجام شده است.

,  عصر اترک,

عزیزی افزود: قطعا باید با افرادی که با ارز 4200 تومانی کالا وارد کشور کرده و آن را احتکار می کنند تا به قیمت دلار 10000 تومانی بفروشند، مبارزه کنند.

,

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت ها باید با تمام نیروها و قوی تر از قبل انجام شود، گفت: عده قلیلی هستند که در جامعه التهاب ایجاد می کنند.

,

وی در پاسخ به نقش بسیج مردمی و سپاه در کشف انبارهای کالاهای احتکار شده و اعلام آمادگی فرمانده سپاه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: هردستگاهی که در این زمینه ورود کنند و بتواند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند، قابل تقدیر است و در این زمینه باید محکم عمل کرد.

,

عزیزی خاطرنشان کرد: مردم از اینکه با مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران در بازار  با قاطعیت برخورد نمی شود، گلایه دارند و  ساماندهی وضعیت موجود را از حقوق شهروندی اعلام کرد.

,

 

,

ضیاءالله اعزازی: قوه قضائیه با تسریع در رسیدگی پرونده ها مقابل احتکار بایستد

, ضیاءالله اعزازی: قوه قضائیه با تسریع در رسیدگی پرونده ها مقابل احتکار بایستد, ضیاءالله اعزازی: قوه قضائیه با تسریع در رسیدگی پرونده ها مقابل احتکار بایستد,

ضیاءالله اعزازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در پاسخ به این سوال که آیا اجناس کشف شده در برخی انبارها را می‌توان احتکار نامید یا خیر، اظهار داشت: قوه قضائیه و سیستم‌های نظارتی می‌توانند این مساله را تشخیص دهند و ما نمی‌توانیم قضاوت درستی داشته باشیم.

,

وی در واکنش به این سوال که چه خلاهای قانونی باعث بروز چنین مسائلی می‌شود، عنوان کرد: سیستم قضایی می‌تواند این خلاها را شناسایی کند و اینگونه افراد هدفی به جز سودجویی ندارند.

,

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از این اقدامات گفت: مطابق فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در عمل می‌تواند از این اتفاقات جلوگیری کند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه