اخبار داغ

نخستین جشنواره میراث قلم در حوزه وقف ارومیه برگزار شد‌

نخستین جشنواره میراث قلم در حوزه وقف ارومیه برگزار شد‌
به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی نخستین جشنواره میراث قلم با حضور خبرنگاران حوزه وقف در ارومیه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  برای نخستین بار و با هدف تجلیل از خبرنگاران حوزه وقف جشنواره‌ای تحت عنوان میراث قلم با حضور مدیران کشوری و استانی اداره اوقاف و امور خیریه و با شرکت خبرنگاران این حوزه در ارومیه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در این مراسم با تجلیل از نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: وقف به معنای ادامه‌دادن راه پیامبر اکرم (ص) است از این رو، مردم ایران به‌ویژه شهروندان آذربایجان غربی در تبعیت از این سنت حسنه پیشگام هستند چراکه این کار کمک به هم نوع است.

,

حجت الاسلام والمسلمن ناصر جوانبخت تصریح کرد: در واقع وقف همواره از صدر اسلام تا کنون وجود داشته ‌و پیامبر اسلام(ص) هم جزء واقفان نخست اسلام بوده است.

,

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم در وقف انجام فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی‌های صحیح است، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در موقوفات رسیدگی به مباحث فرهنگی بوده که تأثیر بسیاری در جامعه دارد و پس از آن مسائل اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

وی گفت: وضعیت کنونی جامعه گذر از روش‌های سنتی تبلیغی و فرهنگی را در زمینه وقف می‌طلبد و لازم است که واقفان را به سوی موقوفات جدید که همگام با نیازهای روز جامعه هستند هدایت کنیم.

,

در این مراسم، حسام شیرازه محبت مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان‌غربی نیز از اداره‌کل اوقاف این استان به‌دلیل رویکرد تخصصی در استفاده از رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف تجلیل کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به بیان اهمیت بهره‌گیری از توان رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و ترویج وقف پرداخت و بر رویکرد این نهاد در افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

,

تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه وقف استان از دیگر بخش های این جشنواره بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه