اخبار داغ

در گفتگویی مطرح شد؛

تاکید نماینده کلیمیان ایران بر تبعیت از رهبری/ رابطه با استکبار وضع اقتصادی را بهبود نمی بخشد/ اولویتم خرید کالای ایرانی است

تاکید نماینده کلیمیان ایران بر تبعیت از رهبری/ رابطه با استکبار وضع اقتصادی را بهبود نمی بخشد/ اولویتم خرید کالای ایرانی است
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: امید بستن به فرآیند هایی مانند سرمایه گذاری خارجی و یا بهبود روابط ما با کشورهای امپریالیستی و استکباری به اینکه شرایط اقتصادی ما را بهتر کند در نهایت چیزی جز ساده اندیشی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا،  مدتی است که با توجه به فرمایش رهبر انقلاب مردم تمایل بیشتری به خرید کالای ایرانی پیدا کرده اند اما از آن سو رسانه های ضد انقلاب در تلاش هستند که کالای ایرنی را دارای کیفیت پایین نشان دهند مسئله ای که به صورت ساختن طنز و تمسخر کالای ایرانی در فضای مجازی شاهد آن هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا, .,

در این زمینه سیامک مره صدق نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: کشور ما کشوری است با جمعیت 80 میلیون نفری که خود این جمعیت 80 میلیون نفری بازار خیلی مناسبی است که می تواند باعث رونق هر اقتصادی شود، بنابراین اگر فقط بازار داخلی متعهد شود که کالای داخلی را مصرف کند یک حالت قابل توجه در رونق اقتصادی کشورمان ایجاد می شود که تنها باعث می شود وضعیت رکود اقتصادی از  بین برود بلکه اشتغال مولد فراوانی نیز ایجاد می کند.

, قم فردا,

مره صدق تصریح کرد: رونق فزآینده اقتصادی با تاکید بر مصرف کالای داخلی در شرایطی که دشمنانمان به دنبال تهدید و تحریم ما و به دنبال محدودیت اقتصادی برای ما هستند تنها راه درون زایی است که می تواند مشکلات ما را در میان مدت حل کند.

,

رابطه با استکبار وضع اقتصادی را بهبود نمی بخشد

, رابطه با استکبار وضع اقتصادی را بهبود نمی بخشد,

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امید بستن به فرآیند هایی مانند سرمایه گذاری خارجی و یا بهبود روابط ما با کشورهای امپریالیستی و استکباری  به اینکه شرایط اقتصادی ما را بهتر کند در نهایت چیزی جز ساده اندیشی نیست.

, .,

وی بیان داشت: در شرایط فعلی که اکثریت قدرت های اقتصادی دنیا دنبال سود جویی خودشان و دنبال ضربه زدن به منافع ملی ما هستند تنها روش این است که ما به توان داخلی خودمان تکیه کنیم ، به نظرم من مقام معظم رهبری هم با شناخت عمیقی که از این مسئله داشتند در واقع تک تک مردم را مورد مخاطب سخن خودشان در شعار سال قرار دادند زیرا این مسئله تنها با کمک دولت حل نمی شود.

,

مره صدق اظهار داشت: وظیفه دولت برای تحقق شعار سال این است که در ابتدا تعرفه های قابل قبول برای واردات داشته باشد و نظارت دقیق اعمال شود  و از قاچاق کالا  جلوگیری کند و با برنامه ریزی برای توسعه تولیدات داخلی و برای تولیدات داخلی بازار مصرف ایجاد شود.

,

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی  افزود: برای کشور 80 میلیونی مثل کشور ایران خوشبختانه از نظر وضعیت اقتصادی جز کشورهای تقریبا توانمند دنیا است و سرانه درآمد ملی ایران جزء سرانه درآمدهای قابل قبول دنیا است و مصرف داخلی کشور یک بازار خوب برای کالای ای تولید کشور خودمان است.

,

کالاهای ایرانی بی کیفیت نیست

, کالاهای ایرانی بی کیفیت نیست,

مره صدق گفت: هیچ دلیلی ندارد که بازار ایران از کالاهای کشورهایی که چندان با ما دوست نیستند اشغال شود و کارگران خود ما بیکار شوند و جامعه ما با مشکل اشتغال روبرو شود و بازارهای دیگران رونق بگیرد خصوصا خرید کالای داخلی باعث رونق اقتصاد درون زا می شود که بهترین راه حل مشکلات اقتصادی ما است.

,

وی در پاسخ به این سوال که برخی ها عنوان می کنند کالاهای تولید داخلی بی کیفیت است آیا تبلیغ خرید کالای ایرانی باعث رقابت و افزایش کیفیت کالاهای داخلی می شود؟ اظهار داشت؟ من با این موضوع که کالای های داخلی و تولید ایران خیلی کیفیت خوبی ندارند مخالف هستم، درصد قابل توجهی از این مسئله و فضا سازی علیه تولید کالاهای ایرانی به خاطر تبلیغات سوئی است که کشورهای خارجی علیه کالاهای ایرانی کرده اند است.

,

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام کالاهای داخلی ما اگر قابل رقابت با کالاهای خارجی نباشند برخی از آنها حرف اول را می زنند، آن محصولاتی که دهه ها است در کشور ما تولید می شود مانند فرش و کفش مطمئنا از انواع کالاهایی که وارد کشور می شود بسیار بالاتر است.

, .,

مره صدق افزود: من اصلا اعتقاد ندارم که کیفیت کالاهای داخلی به غیر از چند مورد کیفیت خوبی ندارند بلکه به نظرم با مشابه خارجی قابل رقابت هستند مسئله اصلی در اینجا جنبه فرهنگی است و اطمینان دارم با تاکید رهبر معظم انقلاب ان شاالله به سرعت شاهد حل این معضل خواهیم بود.

,

وی تصریح کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری مردم را در شعار سال خطاب قرار دادند به نظر من تاکید بر جنبه های فرهنگی و روانی است و فرآیندی است که تک تک ما به توانمندی ایرانی و توانمندی تولید ایرانی باور پیدا کنیم.

,

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی  گفت: کشور ما مرزهای بسیار وسیعی دارد بنابراین این مسئله درست است که وظیفه دولت مبارزه با قاچاق کالا است منتهی با وجود این مرز های وسیع مبارزه100درصدی با قاچاق کالا امکان پذیر نیست.

,

مره صدق گفت: مسئله که بیشتر از هر چیز به تولیدات ملی ما آسیب می رساند کالای قاچاق است، در واردات رسمی معمولا ما تعرفه هایی داریم که بازار را برای تولیدات داخلی رقابت پذیر می کند کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می شود رقابت را برای تولید داخلی سخت می کند و مشکل جدی به وجود می آورد.

, .,

اولویتم خرید کالای ایرانی است

, اولویتم خرید کالای ایرانی است,

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود شما و خانواده از کالای ایرانی استفاده می کنید؟  گفت: من از قبل از این ها و قبل از اینکه نماینده مجلس هم شوم همواره وقتی کالای ایرانی وجود داشته از خرید کالای خارجی خود داری کرده ام.

,

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: حرف رهبر انقلاب برای همه ما ایرانی ها حجت است تا به خرید کالای ایرانی روی بیاوریم و فرمایشات ایشان را نصب العین قرار دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه