اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری:

هفته ازدواج فرصتی برای گسترش فرهنگ ازدواج آسلامی است

هفته ازدواج فرصتی برای گسترش فرهنگ ازدواج آسلامی است
مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت : هفته ازدواج و سالروز پیوند آسمانی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، فرصت بسیار خوبی برای توجه به معیارهای اسلامی در ازدواج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید کریمی مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج اظهار داشت: مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصتی است که جامعه با الگوپذیری از شیوه زندگی بزرگان دین بتواند در تمامی مراحل زندگی به موفقیت دست پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,

وی هفته ازدواج را فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان دانست و گفت: اگر فرهنگ ازدواج اسلامی در جامعه رواج بیشتری پیدا کند قطعاً بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله افزایش آمار طلاق حل خواهد شد.

کریمی افزود: استفاده از توان خیرین، تشکل‌های مردم نهاد و فعالین حوزه‌های فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های دولتی در کاهش هزینه‌های تحمیلی به خانواده ها به عنوان راهکاری برای تسهیل ازدواج آسان جوانان خواهد بود.

وی یادآور شد: مهمترین راهکاربرای تسهیل ازدواج جوانان آگاه‌سازی خانواده‌ها وفرهنگ‌سازی در زمینه حذف تشریفات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است الگو گرفتن جوانان از سیره و زندگی معصومین به ویژه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، منجر به فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار در جامعه شود.

گفتنی است طی سال گذشته ۸ هزار و ۴۹۵ مورد ازدواج در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

همچنین لازم به ذکر است اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ازدواج جوانان نامگذاری و همزمان با آن هفته ازدواج جوانان از۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه آغاز می شود.

انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه