اخبار داغ

رئیس اتاق تعاون استان یزد:

اگر بخواهیم اقتصاد سالمی داشته باشیم، اقتصاد تعاونی گزینه خوبی است

اگر بخواهیم اقتصاد سالمی داشته باشیم، اقتصاد تعاونی گزینه خوبی است
رئیس اتاق تعاون استان یزد گفت: اعتقادداریم اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد تعاون هست و واقعاً اگر بخواهیم اقتصاد سالمی را در مملکت اجرا کنیم، اقتصاد تعاونی گزینه خوبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ احمد زاهدپناه صبح امروز در سومین همایش مدیران اتاق تعاون استان‌های منطقه پنج کشور اتاق تعاون را عالی‌ترین نهاد مردمی در بخش تعاون عنوان کرد و گفت: اعتقادداریم اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد تعاونی بوده و واقعاً اگر بخواهیم اقتصاد سالمی را در مملکت اجرا کنیم، این نوع اقتصاد گزینه خوبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به مشکلات زیاد بخش تعاون اذعان کرد: با تدابیری که اتخاذ کرده‌ایم، پیگیر مشکلات تعاونی‌ها بودیم و توانسته‌ایم بخشی از آن‌ها را برطرف کنیم.

,

زاهد پناه با تأکید بر اینکه به هر طریق ممکن تلاش کرده‌ایم تا مشکلات بخش تعاونی را برطرف کنیم، ادامه داد: مشکل دلار، تزلزلی در تعاونی‌ها ایجاد کرده است؛ اما هنوز تا این لحظه کمتر تعاونی بوده که تعطیل شود.

,

رئیس اتاق تعاون استان یزد با اشاره به جلسه برگزارشده در تعاونی پیشگامان رسانه اذعان کرد: تحریم هنوز نتوانسته است تأثیری بر آن‌ها داشته باشد؛ به هر طریق ممکن تولیداتشان را عرضه و شرکت‌های بزرگی هم از تولیدات آن‌ها استقبال کرده‌اند.

,

وی افزود: اعتقادمان این است که تعاونی‌های دانش‌بنیان در استان یزد باهدف کار می‌کنند و می‌توانیم به آن نقطه‌ای برسیم که با تولید در بخش تعاون نیاز کشور به خارج را برطرف کنیم.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: تعاونی‌ها با این دید ایجاد می‌شود که کالای ارزان‌تری را عرضه کنند و مردم نیز این انتظار را دارند؛ ولی متأسفانه فشارهای دولتی مانند مالیات بر ارزش‌افزوده که به بخش تعاونی تحمیل شده است، آن‌ها را از هدف اصلی دور می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه تخصیص تسهیلات ازجمله دغدغه‌های تعاونی‌ها است، گفت: شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند ولی اکثر جلسات، کمسیون‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص رفع موانع تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد؛ انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری با تعاونی‌ها صورت گرفته و به آن‌ها نیز تسهیلات مناسبی اختصاص داده شود.

,

رئیس اتاق تعاون استان یزد ادامه داد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر اینکه بخش خصوصی و بخش دولتی مکملی از بخش تعاون هستند نیاز هست که در این موقعیت بحرانی به بخش تعاون توجه بیشتری شود.

,

سومین همایش مدیران اتاق تعاون استان‌های منطقه پنج کشور (کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و اصفهان) به میزبانی استان یزد باهدف شناخت ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مختلف، تبادل‌نظر و برنامه‌ریزی در رابطه با رفع مشکلات بخش تعاون برگزار شد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه