اخبار داغ

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

آغاز دروس سطح و خارج فقه با ورود ۷۰۰ طلبه به حوزه علمیه اصفهان

آغاز دروس سطح و خارج فقه با ورود ۷۰۰ طلبه به حوزه علمیه اصفهان
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از آغاز به کار دروس سطح و خارج فقه حوزه علمیه اصفهان به عنوان نخستین حوزه علمیه در سطح کشور از 20 مرداد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محسن جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: حدود 6 هزار طلبه در سطوح پایین حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کنند و حدود 2 هزار نفر در سطح عالی و خارج فقه حوزه علمیه اصفهان در حال تلمذ دروس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه قریب به 600 استاد دروس سطح یک، دو و سه حوزه علمیه اصفهان و 30 استاد سطح عالی و خارج فقه را در حوزه علمیه تدریس می کنند، گفت: حوزه علمیه اصفهان به عنوان نخستین حوزه علمیه در سطح کشور کلاس های سال تحصیلی جدید 97-98 خود را از 20 مرداد آغاز کرده است.

,

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: برنامه درسی حوزه علمیه اصفهان تا حدود 90 درصد مثل دیگر حوزه های علمیه کشور است ولی امسال تغییراتی را ایجاد کرده ایم، از جمله اینکه برای سطح یک و مقدماتی که 6 ساله بود امسال برنامه ریزی شده است که طلاب پنج ساله تمام کنند.

,

وی افزود: برخی از نظریات رهبر معظم انقلاب در این برنامه ریزی لحاظ شده است، بعضی از آثار شهید مطهری جزء دروس اصلی حوزه علمیه اصفهان شده است و اساتید آموزش دیده بینش مطهر این دروس را برای طلاب سطوح مختلف تدریس می کنند.

,

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: از مختصات دیگر برنامه آموزشی حوزه علمیه اصفهان گنجانده شدن درس انقلاب اسلامی است که جزء دروس اصلی طلاب قرار گرفته است، درس دفاع مقدس دو واحدی که مصوبه شورای عالی اموزش است و با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برای پایه چهار تدریس می شود.

,

وی تاکید کرد: در حوزه علمیه اصفهان مدرسه علمیه تخصصی حفظ شهید طباطبایی نژاد را داریم که حفظ یک ساله و سه ساله را همزمان با تدریس طلبگی انجام می دهد، همچنین مدرسه علمیه شهید بهشتی که هر ساله حدود 100 نفر از دانشجویان به آن وارد می شوند و مدرسه ویژه دانش اموزان پایه سیکل را داریم.

,

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از ورود حدود 700 طلبه جدید به حوزه علمیه اصفهان در سال تحصیلی جدید خبر داد و اذعان کرد: امتحان تثبیتی و نهایی طلاب جدید الورود در آبان ماه برگزار می شود که طلاب پس از موفقیت در این آزمون که در رشته های قرآن، احکام و صرف گرفته می شود به عنوان طلبه دائم حوزه علمیه اصفهان شناخته می شوند.

,

وی در پایان گفت: 37 مدرسه علمیه در سطح استان اصفهان وجود دارد که در دو نظام آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت (سفیران هدایت) مشغول به تدریس طلاب و پرورش آنها هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه