اخبار داغ

صحرای استان السویداء در آستانه پاک‌سازی کامل قرار گرفت+ نقشه میدانی

صحرای استان السویداء در آستانه پاک‌سازی کامل قرار گرفت+ نقشه میدانی
رزمندگان سوری در ادامه عملیات خود در بادیه سوریه موفق شدند بخش وسیعی از مناطق را تحت کنترل خود دربیاوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نیروهای مردمی و ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در بادیه استان «السویداء» واقع در جنوب کشور، حمله وسیع و گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌ها و یگان موشکی و توپخانه‌ای از محور شرقی، شمال شرقی و مرکزی علیه مواضع تروریست‌های مخفی داعش آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سایت خبری «المراسلون» سوریه اعلام کرد: رزمندگان سوری در حمله گسترده خود علیه مواضع عناصر مخفی داعش توانستند بعد از درگیری چندساعته، ده‌ها منطقه و ارتفاع از جمله «خربه حاوی حسین، خربه الامباشی، مزرعه حران، الهیبریه، الشهریه و ...» را به‌طور کامل پاک‌سازی کنند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش در جریان آزادسازی مناطق ذکرشده کشته و زخمی شدند و خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی و خودروهای آن‌ها وارد شده است.

,

به گفته منابع میدانی، رزمندگان در این عملیات گسترده موفق شدند حدود 80 درصد از بادیه استان السویداء را تحت کنترل خود دربیاوردند و تروریست‌ها را به «تلول الصفا» واقع در جنوب غرب استان دمشق فراری دهند.

,

بر اساس اعلام رسانه‌های سوری، با آزادی مناطق ذکرشده، عناصر مخفی داعش در منطقه تلول الصفا در محاصره کامل نیروهای سوری در آمدند.

,

چند گروه از نیروهای متخصص نیز به‌ منظور خنثی کردن تله‌های انفجاری، کشف انبارهای سلاح، مقرها و عناصر مخفی راهی مناطق تازه آزادشده شدند تا مناطق را برای بازگشت اهالی فراهم کنند.

,

عناصر تروریستی داعش در چند ساعت گذشته تلاش کردند از طریق ارسال خودروهای انتحاری علیه مواضع ارتش سوریه مناطق را مجددا تحت اشغال خود در بیاوردند که در این عملیات ناکام ماندند.

,

عملیات نیروهای سوری با پشتیبانی هوایی و یگان موشکی علیه مواضع تروریست‌های داعش در تلول الصفا همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به حضور تروریست‌ها در منطقه پایان دهند.

,

بخش‌های وسیعی از مناطق شرقی و مرکزی استان السویداء و مناطق مرزی با استان دمشق آلوده به تروریست‌های داعش است که استان‌های دمشق، حمص، السویداء، درعا و حتی مرز کشور اردن را تهدید می‌کنند.

,

نقشه اختصاصی صاحب نیوز از آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه

, نقشه اختصاصی صاحب نیوز از آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه, صاحب نیوز,

المراسلون

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه