اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان:

فعالیت غیرقانونی برخی افراد بر روی موقوفات/ تنها یک درصد از درآمد موقوفات اردستان مشمول کار قرآنی می‌شود

فعالیت غیرقانونی برخی افراد بر روی موقوفات/ تنها یک درصد از درآمد موقوفات اردستان مشمول کار قرآنی می‌شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان، گفت: دو سوم از عرصه های شهر اردستان موقوفه بوده که بعضی افراد بصورت غیر قانونی بر روی آن فعالیت انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمد رضا ترحمی بعد از ظهر روز گذشته در جلسه زیر بنایی و شهرسازی شهرستان اردستان اظهار کرد: در سال 97 تعداد 57 سند عرصه ها و اعیانی های موقوفات اردستان دریافت شده و نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی در استان داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: دو سوم از عرصه های شهر اردستان موقوفه بوده که بعضی افراد به صورت غیر قانونی بر روی آن فعالیت انجام می دهند.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: عرصه های وقفی که در حوزه شهری واقع شده است برای کارهای عام المنفعه همچون باغ بانوان و مدرسه می توان با توافق نسبت به واگذاری آن اقدام شود.

,

ترحمی با بیان اینکه لازم است نقشه جامع تفصیلی شهر آماده باشد و به اوقاف ارسال شود، تصریح کرد: در این صورت می توان در خصوص بعضی از عرصه های موقوفه بلاتکلیف تصمیم گیری کرد.

,

وی تاکید کرد: دستگاه هایی که با اوقاف در خصوص عرصه های موقوفات مشکل دارند می توان با گفتگو و جلسات آن را برطرف کرد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان خاطرنشان کرد: اردستان 350 موقوفه انتفاعی و منفعتی و نیز یک هزار و 780 رقبه دارد که با بهره وری می توان از آنها استفاده بهینه ای را انجام داد.

,

ترحمی تصریح کرد: در خصوص آب های موقوفه ای که در اردستان وجود دارد بهترین فرصت است تا با برنامه ریزی از آن بهره وری خوبی صورت گیرد.

,

وی یادآوری کرد: شهرداری اگر پارک های محلی خود را کلید بزند اوقاف حاضر است تا عرصه هایی را در اختیار آنها قرار دهد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در خصوص مسئله تولیت عرصه های موقوفه اعلام کرد: اگر شخصی خود را به دستگاهی معرفی کرد که متولی موقوفه است نپذیرند زیرا ملاک تولیت حکم قضایی یا اوقاف است.

,

ترحمی با انتقاداز اینکه متاسفانه یک درصد از درآمد موقوفات شهرستان اردستان مشمول کار قرآنی می شود، افزود: این آمار بسیار ضعیف است که باید فکر اساسی در این حوزه صورت گیرد و افرادی که توان دارند در حوزه کارهای فرهنگی و قرآنی ورود پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه