اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سخت کوشی؛ رمز موفقیت هر کس خاصه طلاب در زندگی است/ دولت در اختصاص ارز به سفرهای خارجی اشتباه بزرگی کرد

سخت کوشی؛ رمز موفقیت هر کس خاصه طلاب در زندگی است/ دولت در اختصاص ارز به سفرهای خارجی اشتباه بزرگی کرد
مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: هم اساتید و هم مدیران مدارس باید آینده روشن و درخشان را برای طلاب کاری و سخت کوش ترسیم کنند، تلاش مجدانه در تحصیل باعث موفقیت یک طلبه در دنیا و اخرت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید 97- 98 حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار اظهار کرد: بر اساس روایتی، همه کمال انسان در سه چیز هست، ابتدا فهم دینی داشتن و دوم تحمل سختی ها و سوم تقدیر معیشت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی توضیح داد: بر اساس فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم، در دل سختی ها راحتی و رفاه هست، هر کسی در کار و تحصیل و زندگی تحمل سختی نکند باخته است، تقدیر معیشت یکی از اموری است که همه افراد خاصه طلاب باید به ان توجه داشته باشند به نحوی که اگر تقدیر معیشت توسط دولت ها هم انجام می شد حال و روز اقتصاد کشور بسیار بهتر بود، به عنوان مثال دولت در اختصاص ارز به سفرهای تفریحی خارجی یک اشتباه بزرگ کرد و در این باره تقدیر نکرد.

,

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که امسال همچون سال های گذشته قریب به 700 نفر طلبه جدید الورود به این نهاد مقدس وارد شدند، گفت: مسئولینی چون ما فقط برنامه ریزی های حوزه علمیه را انجام می دهند ولی تلاش اصلی بر عهده طلاب است، طلاب جوان و جدید باید بدانند که خود باید سخت کوش باشند.

,

وی ابراز کرد: سخت کوشی رمز موفقیت و پیروزی در همه عرصه ها است، اگر کسی جوانی اش را به تنبلی و سستی گذراند، قطعا در پیری به مشقت می افتد، این اصل برپا در قیامت هم هست، اگر در دنیا سختی نکشید و ثواب جمع نکنید در قیامت به سختی خواهید افتاد.

,

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: طلاب جوان از بدو ورود به حوزه علمیه اصفهان بدانند که برای موفقیت بیشتر نباید به دروس و استاد حوزه علمیه اکتفا کنند، از هر لحظه و فرصتی برای موفقیت و تقویت مهارت های دینی و علمی خود بکوشید و اهمال نکنید.

,

وی افزود: هم اساتید و هم مدیران مدارس باید آینده روشن  و درخشانی را برای طلاب کاری و سخت کوش ترسیم کنند و باعث انگیزش و تشویق این قشر جوان شوند، طلاب بدانند اگر مجدانه تلاش کردند می توانند در آینده به یک استاد حوزه و یا دانشگاه، مولف موفق، مفسر قرآن مسلط، مبلغ توانمند و خطیب زبردست تبدیل شوند.

,

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و همزمانی این روز خجسته با افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که اگر خداوند حضرت علی (ع) را در این دنیا خلق نمی کرد هیچ هم کفوی برای حضرت زهرا(س) وجود نداشت که این روایت بر ارزش والای هر دو معصوم اشاره دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه