اخبار داغ

کارشناس علوم تربیتی و مشاوره مطرح کرد؛

دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست/ ۱۸۵ مورد واسطه گری موفق انجام داده ام

دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست/ ۱۸۵ مورد واسطه گری موفق انجام داده ام
کارشناس علوم تربیتی و مشاوره با بیان اینکه دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست، اظهار کرد: ازدواج های مجازی علاوه بر اینکه راهی به سوی خوشبختی ندارد بلکه بن بست هایی نیز برای جوانان ایجاد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛در دین مبین اسلام تاکیدات زیادی بر ازدواج شده است، آنقدر این امر مهم شمرده شده که پیامبر اکرم (ص) ازدواج را کامل کننده دین معرفی کرده و دوری کردن از آن را موجب بیرون رفتن از امت اسلام می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

به دلیل اهمیت ازدواج در دین اسلام امر واسطه گری از دیرباز در فرهنگ اصیل ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و بزرگان فامیل همواره دختران و پسران جوان را به یکدیگر معرفی می کردند.

,

در سال های گذشته واسطه گر ها با دفترچه های معروفشان مشخصات دختران و پسران مجرد را یاد داشت کرده و با معرفی کسانی که در کفو هم بودند واسطه خیر می شدند.

,

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود انسان ها به دنیای مجازی واسطه گری ازدواج از شکل سنتی خود دور شده و کانال ها و سایت های همسریابی جایگزینی برای این امر شده است.

,

شاید دلیلی که این امر در جامعه کاهش یافته افزایش بی رویه طلاق و سخت گیری جوانان برای انتخاب همسر باشد.

,

دین اسلام همواره بر ازدواج سنتی تاکید دارد

, دین اسلام همواره بر ازدواج سنتی تاکید دارد, دین اسلام همواره بر ازدواج سنتی تاکید دارد,

مریم تهرانی، کارشناس علوم تربیتی و مشاوره در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تبریک به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: ازدواجی که با فکر، تامل و انتخابی مناسب صورت گیرد در آن راز خوشبختی نهفته و از بهترین ازدواج ها است.

,

کارشناس علوم تربیتی و مشاوره با اشاره به اینکه در دنیای کنونی دو نوع ازدواج سنتی و مدرنیته وجود دارد، تصریح کرد: دین مبین اسلام همواره بر ازدواج سنتی که همراه با تفکر و تامل بوده تاکید دارند ولی متاسفانه اکثر جوانان امروزی به سمت دنیای مجازی سوق پیدا کرده اند و فکر می کنند در دنیای مجازی می توانند گزینه ای مناسب برای ازدواج و خوشبختی خود پیدا کنند.

,

دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست

, دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست, دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست,

تهرانی افزود: با توجه به آمار طلاق در جامعه واقف می شویم که دنیای مجازی راهی برای انتخاب همسر نیست و زمانی که طرفین حضورند همدیگر و خانواده ها را ندیده اند، نمی توانند گرینه ای مناسب برای ازدواج انتخاب کنند و می توان دریافت که ازدواج های مجازی علاوه بر اینکه راهی به سوی خوشبختی ندارد بلکه بن بست هایی نیز برای انسان ها ایجاد می کند.

,

وی با بیان اینکه بیشتر جوانان به سمت مجاز کشیده شده اند و کمتر به واسطه گری توجه می کنند، اظهار کرد: بنده موسس ازدواج های واسطه گری در دانشکاه های استان هرمزگان هستم و تاکنون 185 مورد واسطه گری انجام داده ام که خوشبختانه همه آنها ازدواج های موفقی برای آن ها بوده است.

,

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه جوانان را باید به ازدواج  واسطه گری تشویق و ترغیب کرد، ادامه داد: کارگاه های تخصصی واسطه گری در هرمزگان برگزار می شود که افراد با شرکت در آن می توانند با کسب آگاهی، معرفت و تجربه از بهترین واسطه گران باشند.

,

تهرانی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: بهترین شغل ها واسطه گری است، خاطر نشان کرد: با افزایش واسطه گرهایی که آگاهی، تجربه و معرفت دارند می توان وضعیت ازدواج جوانان که در فضای مجازی به بن بست می رسند را بهبود بخشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه