اخبار داغ

ساحل بندرعباس در انتظار تدبیر مسئولان؛

سناریوی تکراری جدال دود قلیان با سلامت شهروندان/ساحل بندرعباس مامنی برای عرضه دودهای سرطان زا

سناریوی تکراری جدال دود قلیان با سلامت شهروندان/ساحل بندرعباس مامنی برای عرضه دودهای سرطان زا
بندرعباس با دارا بودن بیش از 25 کیلومتر نوار ساحلی همواره میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور بوده؛ اما آن چیزی که در چند سال اخیر تبدیل به چالشی برای شهروندان بندری و گردشگران شده؛ افزایش مراکز عرضه قلیان در ساحل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛دریا یکی از منحصر به فرد ترین مکان ها برای رسیدن به سلامت جسمی و روانی است و دانشمندان معتقدند دریا باعث فعال شدن کورتکس قدامی مغز، تولید یون منفی، پایین آوردن سطح هورمون استرس کورتیزول و سطح صاف و مسطح آن باعث آرامش افراد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در دنیای پر هیاهو زندگی روزمره امروزی ساحل دریا یکی از نقاط دنج برای رسیدن به آرامش روحی و روانی افراد به شمار می رود و صدای طنین انداز امواج در ساحل لذتی فراموش نشدنی در فرد ایجاد می کند.

,

نور طبیعی خورشید، شن و ماسه های مرطوب در کنار ساحل علاوه بر سلامت جسم و روان مکانی جذاب برای اوقات فراغت بزرگسالان و تخلیه انرژی کودکان است.

,

بندرعباس با دارا بودن بیش از 25 کیلومتر نوار ساحلی همواره میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور بوده؛ اما آن چیزی که در چند سال اخیر تبدیل به چالشی برای شهروندان بندری و گردشگران شده؛ افزایش مراکز عرضه قلیان در ساحل است.

,

مصرف قلیان به دنبال خود ضررهایی از جمله بیماری های ریوی، انواع سرطان ها و ناهنجاری ها دارد و تحقیقات کارشناسان نشان می دهد که مضرات دود قلیان 10برابر دود سیگار است.

,

در گدشته قلیان تنها به شکل سنتی در قهوه خانه ها مصرف می شد و معمولا مورد استفاده افراد میانسال بود؛  اما در حال حاضر قلیان به عنوان امری سرگرم کننده دامن گیر جوانان شده و جوانان با در دسترس بودند آن در همه مکان ها از جمله ساحل از روی کنجکاوی به سمت و سوی آن می روند.

,

سیگار و قلیان دروازه و زمینه ای برای ورود به اعتیاد بوده و فعالیت آزادانه مراکز عرضه قلیان در ساحل بندرعباس باعث ایجاد حس کنجکاوی نوجوانان و جوانان برای مصرف آن در نتیجه زمینه ای برای معتاد شدن آنها فراهم می شود.

,

, ,

دود قلیان ساحل بندرعباس را فرا گرفته است

, دود قلیان ساحل بندرعباس را فرا گرفته است, دود قلیان ساحل بندرعباس را فرا گرفته است,

زهرا شجاعی، یکی از شهروندان ساکن بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ساحل دریا یکی از بهترین مکان هاست که در آن به دور از مشکلات و هیاهوی زندگی روزمره می توان به آرامش رسید.

, هرمز,

این شهروند ادامه داد: متاسفانه ساحل بندرعباس را دود قلیان فرا گرفته و افراد دارای حساسیت های تنفسی دودهای قلیان نمی گذارد آزادانه انها از ساحل لذت ببرند.

,

شجاعی با بیان اینکه بوفه ها و مراکز گردشگری زیبایی در ساحل بندرعباس وجود ندارد، عنوان کرد: زمانی که همراه با خانواده خود برای گذراندن لحاظی سرشار از آرامش به ساحل می آییم تنها با دود های قلیان مواجهه می شویم.

,

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که مسئولان استان فکری به حال این دودهای سرطان زا که فضای ساحل را فرا گرفته داشته باشند و با برخوردی انقلابی و هماهنگی سازمان ها با یکدیگر این مراکز را جمع آوری کنند.

,

, ,

ساحل بندرعباس مامنی برای عرضه دودهای سرطان زا

, ساحل بندرعباس مامنی برای عرضه دودهای سرطان زا, ساحل بندرعباس مامنی برای عرضه دودهای سرطان زا,

عبدالرضا مریدی، دیگر شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمزاظهار کرد: ساحل بندرعباس به جای اینکه مامنی امن برای گذراندن اوقات فراغت خانواده باشد مامنی برای عرضه قلیان شده است.

, هرمز,

این شهروند تصریح کرد: مراکز عرضه قلیان عاملی تحریک بر انگیز برای جوانان است و نوجوانان و جوانان از روی کنجکاوی به سمت و سوی آن کشیده می شوند و این خود باعث ورود آنها به دیگر مواد مخرب است.

,

مریدی با بیان اینکه مواد سمی موجود در قلیان ها بیشتر از دود سیگار ضرر دارد، عنوان کرد:  باید همه شهروندان از این موضوع مطلع شوند و مسئولان هم باید نسبت به آگاهی دادن به مردم و جمع آوری قلیان اقدام کنند.

,

وی ادامه داد: سرطان ریه، سرطان لب و حنجره، سرطان مری و معده، زخم های گوارشی از جمله سوغات هایی است که مصرف قلیان به دنبال دارد.

,

این شهروند خاطر نشان کرد: حرکتی انقلابی، همکاری  و همدلی ارگان ها و سازمان ها استان نیاز است تا  این مراکز متعدد قلیان که زیبایی را در ساحل به یغما برده است،جمع آوری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه