اخبار داغ

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان خبر داد؛

جمع‌بندی و تعیین تکلیف معابر زیر ۱۲ متری همدان پس از ۵ سال

جمع‌بندی و تعیین تکلیف معابر زیر ۱۲ متری همدان پس از ۵ سال
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان از جمع‌بندی و تعیین تکلیف معابر زیر 12 متری همدان پس از 5 سال و جلوگیری از ایجاد مشکلات و مفسده‌ها با اجرای این طرح خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نرگس نورالله‌زاده در خصوص اجرای این پروژه در گفت‌و‌گو با خبرنگارنافع،  اظهار کرد: معابر زیر 12 متری در طرح تفصیلی فاقد خط پروژه بود که به این دلیل و موارد مصوب نشده به شکل موردی هر یک پلاک که به شهرداری مراجعه داشته یک خط پروژه برای آن تعریف می‌شد. 
نوالله زاده گفت:پروژه طراحی معابر به منظور ایجاد شرایط ایمن و راحت برای استفاده‌کنندگان از مسیر‌های شهری یکی از موارد مهم مد نظر شهرداری‌هاست و شهرداری همدان نیز پروژه بزرگ طراحی معابر زیر 12 متری سطح شهر را با هدف تدوین معیاری واحد برای ایجاد هماهنگی در طراحی پروژه‌های طراحی معابر در شهر همدان آغاز کرده است؛ نرگس نورالله‌زاده در خصوص اجرای این پروژه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: معابر زیر 12 متری در طرح تفصیلی فاقد خط پروژه بود که به این دلیل و موارد مصوب نشده به شکل موردی هر یک پلاک که به شهرداری مراجعه داشته یک خط پروژه برای آن تعریف می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,

وی با بیان اینکه که گاه به یک پلاک خط پروژه 8 متری، 10 متری و یا 12 متری ارائه می‌شد، گفت: تفاوت آنها در تعریض املاک آن منطقه و کوچه بوده که به این دلیل یک ملک یک متر عقب‌نشینی و یک ملک دو تا سه متر در عرض عقب‌نشینی داشت.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد: ارائه خط پروژه‌های متفاوت نامناسب شدن کوچه را به دنبال داشت و عملاً کوچه عرض مشخصی نداشت؛ با توجه به عدم وجود عرض مشخص کوچه، در نقل و انتقالات و پروانه ساختمانی با مشکلاتی مواجه بودیم.

,

وی با تأکید بر اینکه با در نظر گرفتن موارد مطرح شده در نقشه طرح تفصیلی به همه مراجعه کنندگان خط پروژه یکسان ارائه می‌شد، افزود: به دلیل عدم وجود نقشه معین در طرح تفصیلی هر کارشناسی فی‌البداهه این معابر را تعیین عرض می‌کرد و تناقضات، بسیار زیاد بود.

,

نورالله‌زاده با بیان اینکه با توجه به ارائه خط پروژه‌های متفاوت، بسیاری در زمان نقل و انتقالات یک عرض معبر گرفته و در زمان اخذ پروانه ساختمانی این خط پروژه متفاوت بود، تصریح کرد: این موضوع در برخی مناطق که ارزش قیمت‌گذاری زمین ارزش بالایی بود، مشکلات و مفسده‌هایی ایجاد می‌کرد.

,

وی با تأکید بر اینکه با مشخص شدن مشکل در طرح تفصیلی مقرر شد تمام مناطق سطح شهر در خصوص معابر زیر 12 متری یک نقشه یکسان داشته باشند، ادامه داد: مقرر شد اینگونه نباشد که هر بار کارشناس بخواهد خود تعیین عرض معبر کند.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ طراحی معابر زیر 12 متری شهر همدان از پنج سال قبل شروع شده بود و امسال به جمع‌بندی رسیده و تعیین تکلیف شد.

,

وی با بیان اینکه اکنون طراحی معابر زیر 12 متری تعیین تکلیف شده و این بحث به معنای اجرا نیست، یادآور شد: البته با تعیین تکلیف این موضوع و مراجعه افراد به شهرداری برای تعیین عرض معبر این مهم دائماً در حال اجراست و در شهرداری به این موضوع یکسان پاسخ داده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه