اخبار داغ

رئیس دانشگاه تربت حیدریه خبر داد؛

اخذ مجوز آزمایش طلای سرخ در پژوهشکده ملی زعفران تربت حیدریه

اخذ مجوز آزمایش طلای سرخ در پژوهشکده ملی زعفران تربت حیدریه
رییس دانشگاه تربت حیدریه کفت: با تجهیز آزمایشگاه پژوهشکده ملی زعفران و اخذ مجوز برای فعالیت های آزمایشگاهی تمام آزمایش های استاندارد طلای سرخ در این شهرستان انجام می شود و نیازی به مراجعه کشاورزان به مرکز استان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ محمد حسن فتحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه تربت حیدریه با فعالیت در حوزه های علمی پژوهشی، آموزشی، عمران و روابط بین الملل دارای دو دانشکده کشاورزی و فنی و حرفه ای است که در حال حاضر 2300 دانشجو با 35 عضو هیئت علمی در آن مشغول تحصیل و تدریس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی با بیان اینکه در این دانشگاه از 200 استاد مدعو در هیئت علمی دعوت شده، افزود: با توجه به اینکه استاندارد کشوری برای اعضای هیئت علمی به ازای هر 30 دانشجو یک استاد است اما در دانشگاه تربت حیدریه این نسبت با اضافه شدن 5 عضو هیئت علمی در سالجاری به ازای هر 70 دانشجو یک استاد است که در تلاشیم تا چند سال آینده با انجام برنامه های سند توسعه ای دانشگاه این نسبت را ارتقا دهیم.

,

 

,

پژوهشکده ملی زعفران در تربت حیدریه مجوز آزمایش طلای سرخ را کسب کرد

, پژوهشکده ملی زعفران در تربت حیدریه مجوز آزمایش طلای سرخ را کسب کرد,

 

,

فتحی به برنامه های پژوهشی در دانشگاه تربت حیدریه اشاره کرد و افزود:  با تجهیز آزمایشگاه پژوهشکده ملی زعفران، و اخذ مجوز برای فعالیت های آزمایشگاهی  تمام آزمایش های استاندارد طلای سرخ در این شهرستان انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.

,

 

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: طبقه دوم پژوهشکده زعفران به مرکز رشد شهرستان واگذار شده و ما نیز به جهت اینکه موازی کاری انجام نشود در صدد رشد و تقویت شرکت های دانش بنیان و فناور موجود هستیم که در حال حاضر 12 واحد فناور و دانش بنیان در زمینه های زعفران، ابریشم، گیاهان دارویی و صنایع فعالیت می کنند.

,

 

,

وی مهمترین اقدام پژوهشکده زعفران را آشتی کشاورزان با این مرکز عنوان کرد و گفت: در یکسال گذشته با تدبیر ریاست پژوهشکده، کشاورزان در نشست ها و جلسات متعدد در این مرکز تحقیقات حاضر شدند و مشکلات و معضلات خود را نیز برای رسیدگی و کار تحقیقاتی اعلام کردند.

,

 

,

فتحی در واکنش به عدم تجاری سازی واحد های فناور و دانش بنیان گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات و زیر ساخت های موجود ما تنها می توانیم تا رسیدن به مرحله تجاری سازی به این شرکت ها کمک کنیم و در عمل وظیفه اصلی تجاری سازی و رسیدن به اشتغالزایی واحد های فناور بعهده معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک های علم و فناوری است.

,

 

,

نمایندگان اتحادیه اروپا به تربت حیدریه می آیند

, نمایندگان اتحادیه اروپا به تربت حیدریه می آیند,

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: 23 تا 26 مهرماه امسال میزبان مهمان هایی از اتحادیه اوپا برای شرکت در دهمین جلسه بررسی طرح علمی پژوهشی "اراسموس پلاس" در این دانشگاه هستیم.

,

فتحی افزود: بر اساس این طرح دانشگاه تربت حیدریه بین سال های 2017 تا 2019 و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، ضمن تبادل استاد و دانشجو، تبادل مشترک علمی و انجام طرح های تحقیقاتی با کشورهای لیتوانی و فرانسه قراردادی منعقد کرده که هزینه های آن را اتحادیه اروپا متقبل شده است.

,

 

,

وی میزان کمک مالی در نظر گرفته شده برای اجرای همکاری علمی پژوهشی را، 208 هزار یورو عنوان و اظهار کرد: یکی از این برنامه ها راه اندازی رشته مدل سازی و مدیریت محیط زیست هست که در قالب سه پروژه "جئونتسی" ، "اوپاتل" و "آی سی ام" می باشد.

,

 

,

فتحی افزود: دانشگاه تربت حیدریه در کنار هفت دانشگاه سوئد، هلند، پرتغال، لیتوانی، عراق (2 دانشگاه) و ملایر (استان همدان) به انجام این پروژه های تحقیقاتی مشغول است.

,

 

,

برگزاری پنجمین همایش ملی زعفران در تربت حیدریه

, برگزاری پنجمین همایش ملی زعفران در تربت حیدریه,

 

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه در ادامه با بیان اینکه پنجمین همایش ملی زعفران به میزبانی این دانشگاه در روزهای 23 تا 24 آبان ماه امسال برگزار می شود، گفت: جدیدترین یافته های علمی در قالب مقالات علمی، نشست های تخصصی، سخنرانی های کلیدی، کارگاه ها و نمایشگاه ‌های تخصصی جانبی ارایه می‌ شود.

,

 

,

وی در خصوص اهداف برگزاری همایش، گفت: ارتقای سطح دانش محققان، کشاورزان و شرکت کنندگان در همایش از طریق ارایه مقالات کلیدی و پوسترها و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه زعفران، فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور عرضه آخرین دستاوردهای محققان و پژوهشگران کشور در قالب مقالات علمی و نشستهای تخصصی آموزشی و ایجاد بستری مناسب برای آشنایی پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه های کشور با صنایع فعال در زمینه زعفران، از جمله مهمترین اهداف برپایی جشنواره است.

,

ایجاد هماهنگی و توسعه روابط بین فعالان عرصه تولید، صنعت و صادرات زعفران، معرفی شرکتها و صنایع فعال در بخش زعفران کشور از طریق برگزاری نمایشگاه های جانبی و ارتقای سلامت جامعه با استفاده از فرهنگ سازی مصرف زعفران و فراورده های آن، از دیگر اهداف برپایی همایش است که فتحی به آن ها اشاره داشت.

,

 

,

وی با بیان این که همایش در پنج محور برگزار می شود، گفت: محور نخست تولید زعفران است که در آن به مباحثی چون فیزیولوژی و اکولوژی تولید، پهنه بندی و مدیریت زراعی زعفران، تکنولوژی تولید بنه، تغییر اقلیم و تولید زعفران، تنش شوری و خشکی، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز پرداخته می شود و محور دوم زیست فناوری زعفران نام دارد که در این بخش به موضوعاتی چون به نژادی، ژنتیک و بیولوژی مولکولی پرداخته می شود.

,

 

,

فتحی محور سوم را اقتصاد و صنعت زعفران عنوان و اظهار داشت: در این بخش چالش های صادراتی، برند سازی و مدیریت بازاریابی و در محور چهارم با عنوان خواص بیوشیمیایی، کاربردهای دارویی و مصارف پزشکی زعفران به مباحث فیتوشیمی، طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی، فرمالاسیون و کنترل پرداخته خواهد شد.

,

 

,

محور پنجم حمایش را رییس دانشگاه تربت حیدریه صنایع غذایی و دانش بومی زعفران نامید و گفت: در این قسمت فرآوری، کنترل کیفیت، نوآوری و تولید، محصولات دانش بنیان، فرهنگ و مطالعات باستانی مورد بررسی قرار می گیرد.

,

 

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه در خصوص سابقه برگزاری همایش نیز گفت: نخستین دوره همایش را سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان در تاریخ 17 و 18 آبان ماه سال 67 و در مرکز آموزش اسلام آباد قائن با همکاری جهاد کشاورزی استان خراسان برگزار کرد.

,

 

,

وی افزود: دومین دوره همایش را نیز سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان با همکاری جهاد کشاورزی استان در تاریخ 17 و 18 آذر سال 73 و در گناباد برگزار کرد.

,

 

,

فتحی همچنین گفت: سومین دوره همایش توسط پارک علم و فناوری خراسان، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ 23 و 24آذر سال 82 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و چهارمین همایش ملی زعفران نیز در تاریخ 13 و 14 آبان سال 94 و توسط دانشگاه بزرگمهر قاینات در شهر قاین برگزار شد.

,

 

,

در پایان این نشست از خبرنگاران تربت حیدریه تجلیل شد

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه