اخبار داغ

آیا جمهوری آذربایجان به حدود تحریم ها علیه ایران خواهد پیوست؟

آیا جمهوری آذربایجان به حدود تحریم ها علیه ایران خواهد پیوست؟
مساله پیوستن آذربایجان به تحریم ها علیه ایران هرچند بطور مستقیم توسط دولتمردان این کشور اشاره نشده است اما تحریم های ایران، بحث داغ روز رسانه های این کشور است و نظرات موافق و مخالف زیادی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ بعد از اعمال تحریم های جدید علیه ایران توسط ایالات متحده آمریکا،چندی پیش حیدر العبادی گفت: "ما آن‌ها (تحریم‌ها علیه ایران) را یک خطای راهبردی و غیرصحیح می‌دانیم اما آن‌ها را اجرا خواهیم کرد تا از منافع مردم‌مان دفاع کنیم. ما با این تحریم‌ها رابطه‌ای نداریم و از آن‌ها حمایت نمی‌کنیم اما به آن‌ها ملتزم خواهیم ماند."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این توضیح مختصر العبادی کاملا رسا بود و خبر از پیوستن عراق به تحریم ها علیه ایران می داد.هرچند بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران در جامعه ی عراقی با این تصمیم مخالفت کردند ولی نظر العبادی کاملا روشن بود.در روزهای بعد البته ابعاد دیگری از تصمیم حیدرالعبادی منتشر شد. یک مقام بلند‌پایه شرکت عراقی واردات خودرو از ایران که به خبرگزاری فرانسه گفت: به خاطر تحریم‌های آمریکا ما واردات خودرو را از ایران متوقف کرده‌ایم.

,

بعد از این تصمیم دولت عراق سوالی که به ذهن می رسد این می باشد که آیا دیگر همسایگان ایران هم سعی خواهند کرد تا با این ادبیات نرم به تحریم های ظالمانه علیه ایران بپیوندند یا خیر؟

,

در موضوع تحریم ایران و ترکیه همزمان از سوی آمریکا تحت فشار هستند و طبیعتا در این شرایط ترکیه چه با لحاظ شرایط اقتصادی و چه با لحاظ شرایط سیاسی حاکم بین دو کشور به تحریم های ظالمانه علیه ایران نخواهد پیوست.

,

مساله پیوستن آذربایجان به تحریم ها علیه ایران هرچند بطور مستقیم توسط دولتمردان این کشور اشاره نشده است اما تحریم های ایران، بحث داغ روز رسانه های این کشور است.

,

واحد احمداف نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان در مصاحبه با سایت خبری آخار گفته است:تحریم های آمریکا علیه ایران بسیار جدی است و می توان گفت که تمام زمینه های مهم را در برمی گیرد.

,

این نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان در ادامه با تحلیل اینکه آذربایجان به عنوان گذرگاه انرژی مورد توجه اروپاست گفته است: پروژه های باکو]پروژه های انتقال انرژی[ برای اروپا لازم است. این پروژه ها توسط آمریکا مورد حمایت قرار می گیرد. به همین دلیل، این تحریم ها نمی توانند مشکلی برای آذربایجان ایجاد کنند.

,

نماینده ی پارلمان آذربایجان در ادامه گفته است:آذربایجان به طور کلی به تحریم های آمریکا علیه ایران نمی پیوندد. هرچندکاهش نرخ ریال برای بازرگانان ما خوب است ولی ما از سیاست آمریکا علیه ایران حمایت نمی کنیم.

,

البته برخی در آذربایجان هم نظری دیگر دارند. ناطق میری کارشناس سیاسی آذربایجانی گفته است:آذربایجان هرگز از تحریم هایی علیه ایران حمایت نمی کند. این، نتیجه سیاست مستقل ما است.درست است که آذربایجان در حمله علیه احتمالی ایران شرکت نخواهد کرد. ولی، باکو خودش را در سیبل تحریم ها هم قرار نخواهد داد. یعنی باکو راضی نیست تا مردم آذربایجان از تحریم ها آسیب ببینند. به همین دلیل، در چارچوب این تحریم ها ممکن است محدودیت هایی در همکاری با ایران اعمال شود و در این رابطه ایران باید ما را درک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه