اخبار داغ

انتقادتاجگردون ازعملکرد مدیران کهگیلویه وبویراحمد درجذب سرمایه‌گذار

انتقادتاجگردون ازعملکرد مدیران کهگیلویه وبویراحمد درجذب سرمایه‌گذار
نماینده مردم گچساران و باشت با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران استان در جهت جذب سرمایه‌گذار و یا تسریع در روند اجرایی طرح‌ها گفت: عادت بدی که در استان است، این است که مسئولان می‌گویند کسی به ما زنگ نزد ومدیران در پیامی به من می‌گویند:" آقای تاجگردون به فلان سرمایه‌گذار بگویید با من تماس بگیرد تا من بگویم چه کار کند".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست بررسی روند اجرایی بافت فرسوده گچساران گفت: طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده گچساران به عنوان یک پایلوت کشوری دراین شهردر حال اجرا است و در حال حاضر تعداد دو هزار و ۱۴۴ واحد برای نوسازی و مقائم سازی واحدهای مسکونی خود در ستاد بازآفرینی تشکیل پرونده داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

پیش بینی 3هزارو 100واحددرفاز اول

, پیش بینی 3هزارو 100واحددرفاز اول,

وی افزود:ازمجموع این تعداد یک هزار و ۶۱۳واحد نقشه صادر و تعداد یک هزار و ۱۰۴ واحد پروانه ساخت این واحدها از سوی شهرداری گچساران صادر شده است که در فاز اول اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده گچساران تعداد سه هزار و ۱۰۰ واحد پیش‌بینی شده است ودر حال حاضر تعداد ۹۱۵ واحد در مرحله نازک کاری و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خود در بافت فرسوده هستند.

,

تاجگردون اظهارکرد: تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران در سرانه فضای سبز بازآفرینی بافت فرسوده قرار گرفته است و برای جابه جایی این تعداد واحدها ۴۸ هکتار زمین تصویب شده  که با احداث به صورت انبوه سازی این تعداد واحدها جابه جا خواهند شد.

,

170میلیارد تومان برای بافت فرسوده

, 170میلیارد تومان برای بافت فرسوده,

نماینده مردم گچساران و باشت درادامه گفت: مبلغ ۱۷۰میلیارد تومان از سوی یارانه و تسهیلات بلاعوض به بازآفرینی بافت فرسوده اختصاص داده شده است که برای بازآفرینی بافت فرسوده گچساران ریالی از منابع استانی و یا شهرستانی به این طرح اختصاص داده نشده است.

,

افزایش ارزش واحدها مسکونی دربافت فرسوده

, افزایش ارزش واحدها مسکونی دربافت فرسوده,

تاجگردون افزود:در سال گذشته از سوی اعتبارات بنیاد مسکن مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی میدان محله سادات اختصاص داده شدکه با بازسازی واحدها در بافت فرسوده گچساران ارزش واحدهای مسکونی در بافت فرسوده  افزایش خواهد یافت.

,

عادت بدمدیران کهگیلویه و بویراحمد

, عادت بدمدیران کهگیلویه و بویراحمد,

وی با انتقاد از برخی از مدیران در جهت جذب سرمایه‌گذار و یا تسریع در روند اجرایی طرح‌ها ،گفت: عادت بدی که در استان است، این است که مسئولان می‌گویند کسی به ما زنگ نزد ومدیران در پیامی به من می‌گویند:" آقای تاجگردون به فلان سرمایه‌گذار بگویید با من تماس بگیرد تا من بگویم چه کار کند".

,

کندی درروند بازسازی

, کندی درروند بازسازی,

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس تصریح کرد:دولت در فاز اول برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده گچساران تعداد ۳ هزار واحد وام ارزان با کارمزد چهار درصد به صورت قرض الحسنه در نظر گرفته است ،این تسهیلات از سال 94تا کنون دراختیار اهالی بافت فرسوده این شهرقرار گرفته شده است اما روند نوسازی و بازسازی به کندی پیش می‌رود.

,

تاجگردون اظهارکرد:در هیچ کجا این چنین تسهیلاتی در اختیار بازسازی و نوسای بافت فرسوده قرار نمی‌گیردودرحالی که درکرمانشاه مبلغ ۴۰ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض  به زلزله‌زدگان اختصاص داده شده است.

,

انتقاد از همکاری بانک های عامل

, انتقاد از همکاری بانک های عامل,

نماینده مردم گچساران و باشت درادامه با اشاره به همکاری بانک‌های عامل در جهت پرداخت تسهیلات بافت فرسوده افزود: متاسفانه از تعداد ۶۲۵ واحد بافت فرسوده معرفی شده به بانک ملت تنها سه واحد تسهیلات دریافت نموده‌اند وعملکرد بانک ملت در پرداخت تسهیلات بسیار ضعیف است.

,

تاجگردون گفت: از تعداد ۶۲۵ واحد معرفی شده به بانک ملی تعداد ۵۷۳ واحد تسهیلات دریافت نموده‌اندکه از تعداد ۵۰۰ واحد معرفی به بانک مسکن تعداد ۲۲۳ واحد و از تعداد ۶۲۵ واحد معرفی شده به بانک صادارات ۱۱۸ واحد تسهیلات خود را دریافت نموده‌اند.

,

وی گفت:بیشترین بازسازی واحدها ی مسکونی در بافت فرسوده گچساران در محلات رادک و سادات بوده است ودر محله کیامرثی ۱۸ درصد و در محله لبنان ۹ درصد از واحدهای مسکونی در بافت فرسوده گچساران مقاوم سازی شده است.

,

کندی روند پروژه با افزایش قیمت مصالح و آهن آلات

, کندی روند پروژه با افزایش قیمت مصالح و آهن آلات,

تاجگردون افزود:از تعداد 5هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تعداد دو هزار و ۲۰۰ واحد در محله کیامرثی و لبنان واقع است که  بازسازی و مقاوم سازی در این محلات بسیار کم است ونیز تعداد۱۶۸ واحد در محله کیامرثی و لبنان در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته است و درحال حاضر این تعداد واحدها جهت بازگشایی رینگ معابر تخریب و در حال آوراربرداری است که با تخریب این تعداد واحدها روند نوسازی و مقاوم سازی در محله کیامرثی و لبنان تسریع خواهد یافت.

,

تاجگردون درادامه تصریح کرد:بدنه تجاری شهرگچساران در محله لبنان وکیامرثی قرار گرفته است ویکی از دلایلی کندی نوسازی در این محلات واحدهای تجاری است ونیزیکی دیگر از دلایل کندی بازآفرینی بافت فرسوده این شهر افزایش قیمت مصالح و آهن آلات است.

,

گفتنی است  نشست بررسی روند اجرایی احیای بافت فرسوده گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون عمرانی استاندار، فرماندارگچساران، مدیران کل، روسای بانک‌های عامل و جمعی از روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه